FullCross z motocykla homologowanego, ubezpieczenie OC ?
Posty: 16
• Strona 1 z 1
FullCross z motocykla homologowanego, ubezpieczenie OC ?
Cześć wszystkim, otóż mam okazję zakupić od gościa moto (dokładnie kmx 125) które seryjnie jest homologowane, z papierkami itd. On przerobił go na full crossa, i nie posiada papierów, posiada umowę kupna no i tabliczkę z numerem ramy, czyli tak jak w full crosie jakby nie patrzeć. Czy z moto tym mogą być jakieś problemy przy konfrontacji z policją z uwagi na to, że seryjnie nie jest to full cross, i powinienem mieć na niego papiery ? Drugie pytanie to czy mogę to ubezpieczyć na np. nr ramy, vin czy cokolwiek. I czy działać to wtedy będzie w sumie tak jak normalny niehomologowany full cross ? tj. policja nie przyczepi się do niczego innego niż to, że np. poruszam się po drodze publicznej pojazdem niehomologowanym ? Z góry dziękuję za odpowiedź.
- Lanori
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 17/9/2014, 14:09
fugu, czytaj uważnie
napisał, że jest homologowane, tylko zostało przerobione.
odpuść sobie.
jeśli został przerobiony jak opisujesz, to ze względu na przeróbki - będę problemy na drodze - oświetlenie, lusterka, wydech. ponadto moto pierwotnie musiało być objęte ubezpieczeniem OC.
poza tym, jeśli nie posiada papierów, to omijać dużym łukiem.
napisał, że jest homologowane, tylko zostało przerobione.
odpuść sobie.
jeśli został przerobiony jak opisujesz, to ze względu na przeróbki - będę problemy na drodze - oświetlenie, lusterka, wydech. ponadto moto pierwotnie musiało być objęte ubezpieczeniem OC.
poza tym, jeśli nie posiada papierów, to omijać dużym łukiem.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Czytam uwaznie: Przerobione -> stracil homologacje. Jesli przerobi spowrotem i przejdzie przeglad techniczny to moze i odzyskasz homologacje. Ale: Nie ma papierow, wiec nikt mu tego przegladu nie zrobi. Stoimy w miejscu.
Albo inaczej - zeby jezdzic po drogach pojazd musi byc ubezpieczony, zameldowany i sprawny technicznie. Bez tego nie pojedziesz, niewazne co bylo kiedys.
Nie wiadomo jaka jest przeszlosc tego moto i dlaczego nie ma papierow. Od sprawdzenia tego bym zaczal.
Albo inaczej - zeby jezdzic po drogach pojazd musi byc ubezpieczony, zameldowany i sprawny technicznie. Bez tego nie pojedziesz, niewazne co bylo kiedys.
Nie wiadomo jaka jest przeszlosc tego moto i dlaczego nie ma papierow. Od sprawdzenia tego bym zaczal.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Nie mam zamiaru przerabiać od nowa ;d pasuje mi takie jakie jest czyli tylko w teren. Po prostu wiem, że crossa niehomologowanego można ubezpieczyć na nr ramy czy coś w tym stylu, chciałem tylko wiedzieć czy nie będzie problemów z tego, że to przeróbka.
- Lanori
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 17/9/2014, 14:09
Lanori napisał(a):...Po prostu wiem, że crossa niehomologowanego można ubezpieczyć na nr ramy czy coś w tym stylu,
...skoro jest oc to
Umknelo mi cos ? Z tego co ja wiem, to nieubezpieczysz pojazdu bez homologacji
mylisz pojecia OC
OC moze tyczyc sie pojazdow a moze tyczyc sie prywatnej odpowiedzialnosci cywilnej, od takiej mozesz sie ubezpieczyc, ale ta nie dziala na drodze w przypadku pojazdu.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Z tego co ja rozumiem, to obywatel ten ma zestaw papierow plus moto odbiegajace od tych papierow.
Fakty:
Jesli kupisz pojazd, ktory jest/byl zarejestrowany, to musisz go zarejestrowac i ubezpieczyc.
Jesli masz pojazd zarejstrowany, to musi on byc ubezpieczony.
Jesli masz pojazd zarejestrowany, to zeby poruszac sie po drodze publicznej - musi miec przeglad.
Podczas kontroli drogowej pojazd musi miec wazne ubezpieczenie i przeglad.
Jesli cos sie zdarzy na drodze publicznej, a pojazd nie bedzie mial przegladu, ubezpieczenie odmowi wyplacenia szkody
Na potrzeby tego tekstu - droga publiczna jest wszystko poza ogrodzonym, prywatnym terenem, na ktorym masz zgode wlasciciela.
Moge sie mylic - moze byc gorzej, niz pisze, ale wydaje mi sie, ze jak kupisz takiego prawnego potworka, to nie dostaniesz przegladu, bez ktorego nie zarejestrujesz, a zarejestrowac musisz. Nawet jesli zarejestrujesz, nie przejdzie on corocznych przegladow, wiec bedziesz placil za ubezpieczenie, ktorego nikt nie wyplaci, a po drodze publicznej i tak nie wolno ci jezdzic.
Ja bym sie w to nie pchal.
Fakty:
Jesli kupisz pojazd, ktory jest/byl zarejestrowany, to musisz go zarejestrowac i ubezpieczyc.
Jesli masz pojazd zarejstrowany, to musi on byc ubezpieczony.
Jesli masz pojazd zarejestrowany, to zeby poruszac sie po drodze publicznej - musi miec przeglad.
Podczas kontroli drogowej pojazd musi miec wazne ubezpieczenie i przeglad.
Jesli cos sie zdarzy na drodze publicznej, a pojazd nie bedzie mial przegladu, ubezpieczenie odmowi wyplacenia szkody
Na potrzeby tego tekstu - droga publiczna jest wszystko poza ogrodzonym, prywatnym terenem, na ktorym masz zgode wlasciciela.
Moge sie mylic - moze byc gorzej, niz pisze, ale wydaje mi sie, ze jak kupisz takiego prawnego potworka, to nie dostaniesz przegladu, bez ktorego nie zarejestrujesz, a zarejestrowac musisz. Nawet jesli zarejestrujesz, nie przejdzie on corocznych przegladow, wiec bedziesz placil za ubezpieczenie, ktorego nikt nie wyplaci, a po drodze publicznej i tak nie wolno ci jezdzic.
Ja bym sie w to nie pchal.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Bez nr. rejestracyjnego nie wykupisz "drogowego" OC. Wszystko rozbija sie o brak mozliwosci zarejestrowania takiego pojazdu.
Jesli juz, to chyba najprosciej jest probowac zdobyc papiery - w zaleznosci od przeszlosci moze to byc wykonalne.
Jesli juz, to chyba najprosciej jest probowac zdobyc papiery - w zaleznosci od przeszlosci moze to byc wykonalne.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Ok, temat chyba do zamknięcia obiło mi się gdzieś o uszy, że nawet na full crossa można wykupić OC na numer ramy, i wtedy na drodze publicznej przyczepiają się tylko o to, że nie jest homologowany, trudno chyba sobie to odpuszczę 

- Lanori
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 17/9/2014, 14:09
Rozrozniasz miedzy OC drogowym i OC sportowym?
OC sportowe (na numer ramy) nie dziala na drodze.
Pozatym: czepianie sie jest najmniejszym problemem, pomysl co sie stanie jak spowodujesz wypadek i bedziesz musial wszystko sam zaplacic.
OC sportowe (na numer ramy) nie dziala na drodze.
Pozatym: czepianie sie jest najmniejszym problemem, pomysl co sie stanie jak spowodujesz wypadek i bedziesz musial wszystko sam zaplacic.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Jak ci tak zależy to kup samą ramę z dokumentami i działaj. Jak jeździsz po swoim terenie to możesz jeździć i rowerem rakietowym, i nikt się nie przyczepi.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
@SpeedyGonzales - niezupelnie. Jesli cos zostalo raz zarejestrowane, to albo trzeba to zarejestrowac po kupnie, albo musi zostac sprzedane/ukradzione/zezlomowane.
Jak czytam po forach "kara za niezarejestrowanie pojazdu", to teoretycznie istnieje furtka - po kupnie trzeba oplacic podatek, poinformowac listownie staroste... wtedy pojawia sie obowiazek rejestracji w 30 dni, za ktorego niedopelnienie nie ma kary... albo nie bylo, bo moglo sie cos zmienic od 2008-2014 (takie znalazlem posty na forach prawniczych)....
...albo grzywna do 3k PLN.
Trzeba googlac: "kara za niezarejestrowanie pojazdu"
Jak czytam po forach "kara za niezarejestrowanie pojazdu", to teoretycznie istnieje furtka - po kupnie trzeba oplacic podatek, poinformowac listownie staroste... wtedy pojawia sie obowiazek rejestracji w 30 dni, za ktorego niedopelnienie nie ma kary... albo nie bylo, bo moglo sie cos zmienic od 2008-2014 (takie znalazlem posty na forach prawniczych)....
...albo grzywna do 3k PLN.
Trzeba googlac: "kara za niezarejestrowanie pojazdu"
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
jasnoksieznik napisał(a):@SpeedyGonzales - niezupelnie. Jesli cos zostalo raz zarejestrowane, to albo trzeba to zarejestrowac po kupnie, albo musi zostac sprzedane/ukradzione/zezlomowane.
Jak czytam po forach "kara za niezarejestrowanie pojazdu", to teoretycznie istnieje furtka - po kupnie trzeba oplacic podatek, poinformowac listownie staroste... wtedy pojawia sie obowiazek rejestracji w 30 dni, za ktorego niedopelnienie nie ma kary... albo nie bylo, bo moglo sie cos zmienic od 2008-2014 (takie znalazlem posty na forach prawniczych)....
...albo grzywna do 3k PLN.
Trzeba googlac: "kara za niezarejestrowanie pojazdu"
Osobiście miałem cztery kontrole na drodze, jedna to tylko alkometr i do widzenia a dwie były po okresie 30 dni od kupna, i tylko jeden policjant coś mruknął żebym "miał przerejestrowany, bo poprzedni właściciel wyrejestrował już u siebie w starostwie" i tyle. O ile politycy czegoś nie zmienili to nie grozi za to kara, więc żeby móc się poruszać wystarczają uprawnienia, OC, ważny dowód (no i pojazd w porządku, bo dowód zabiorą za np niehomologowany wydech czy spaloną żarówkę, choćby przegląd był robiony wczoraj).
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości