Honda CBR 125 czy moge włozyc tam silnik 250?
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Honda CBR 125 czy moge włozyc tam silnik 250?
Jestem nowy na forum i chce zaczac przygode z Honda i nieweim czy moga wlozyc tam silnik z 250?
- bartoszek
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 7/1/2015, 21:41
Zabawa taka jest możliwa zawsze... Inna kwestia to opłacalność... Koszta przerabiania, rzemieślników i materiałów przewyższają wartość maszyny.
Co innego jeśli w danej ramie był silnik montowany o tej pojemności... Przykładowo -> seria olejaków Suzuki. Wtedy silnik + wiązka + gaźniki i jazda.
W twoim przypadku trzeba by ingerować w konstrukcję ramy... Koszta, koszta i jeszcze raz koszta...
Zrobisz to, przeliczysz... i wyjdzie, że 500ke ładną byś kupił...
Co innego jeśli w danej ramie był silnik montowany o tej pojemności... Przykładowo -> seria olejaków Suzuki. Wtedy silnik + wiązka + gaźniki i jazda.
W twoim przypadku trzeba by ingerować w konstrukcję ramy... Koszta, koszta i jeszcze raz koszta...
Zrobisz to, przeliczysz... i wyjdzie, że 500ke ładną byś kupił...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
ciekawe nawet nie zwazając na koszta ( zakup silnika, przespawywanie ramy, podłączanie wszystkich układów o ile wszystko sie zmiesci w ramie ) to nadal masz sprzet który jest niewyważony, kiepsko hamuje, kiepskie zawieszenie. rozpędzisz sie szybko ale nie wyhamujesz. wiec dokup lepsze hamulce, lepsze zawieszenie... i juz wychodzi praktycznie cały nowy motocykl jednym słowem duzy bezsens 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dokładnie, wyjdzie jeden wielki ulep, lepiej sprzedać swoje moto i kupić coś większego. Różnica w pieniądzach jakie otrzymasz i jakie potem wydasz, będzie dużo mniejsza niż koszt przekładki. Jedyna kwestia to przyjemność z dłubania, ale widzę że Ty po prostu chcesz mieć większy silnik a nie majsterkować 

- Ignacy51
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 18/12/2014, 14:43
- Lokalizacja: 3miasto
Zamiast konkretnej odpowiedzi robicie sobie jaja. Koledze być może chodziło o to, czy rama 125 jest tożsama z 250. Bo to miałoby pewnie jakiś sens. Są przypadki, że producent w jedną ramę wkłada silniki o różnej pojemności i całe moto różni się jedynie silnikiem, bo często nawet osprzęt jest identyczny. Jak jest w tym przypadku, nie wiem, bo optycznie bardzo się różnią. Dlatego podejrzewam, że bez poważniejszych przeróbek się nie obędzie.
- gulczao
- Świeżak
- Posty: 160
- Dołączył(a): 27/10/2007, 09:02
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
gulczao napisał(a):Są przypadki, że producent w jedną ramę wkłada silniki o różnej pojemności i całe moto różni się jedynie silnikiem, bo często nawet osprzęt jest identyczny.
Tak? Na przykład? Pomijając wybitne starocia i chińską myśl techniczną

-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Olejaki cała gama... Czy to GSXF/GSXR/Bandit/Inazuma - 600/750/1100/1200 - wszystko zamienne...
Silnik od XX-Blackbirda też pasuje do Fireblade SC28/33...
Silniki SRADów 600 i 750 wymienne
Ale to już w sumie starocie...
Generalnie mówię, jeśli cała operacja sumuje się w przerzuceniu silników i względnie wiązki/gaźników, a moc wzrasta tak, że nie ma potrzeby dużej ingerencji w zawias i hamulce... Tak wtedy się opłaca... Jeszcze bardziej jak stary piec wzionął ducha i musimy go wymienić i tak...
Jeśli w grę wchodzą modyfikacje ramy, zawieszenia, hamulców, zbiornika, mocować, skomplikowanej elektroniki (Hiss'y i inne immo) itd - nie opłaca się...
Silnik od XX-Blackbirda też pasuje do Fireblade SC28/33...
Silniki SRADów 600 i 750 wymienne
Ale to już w sumie starocie...
Generalnie mówię, jeśli cała operacja sumuje się w przerzuceniu silników i względnie wiązki/gaźników, a moc wzrasta tak, że nie ma potrzeby dużej ingerencji w zawias i hamulce... Tak wtedy się opłaca... Jeszcze bardziej jak stary piec wzionął ducha i musimy go wymienić i tak...
Jeśli w grę wchodzą modyfikacje ramy, zawieszenia, hamulców, zbiornika, mocować, skomplikowanej elektroniki (Hiss'y i inne immo) itd - nie opłaca się...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
w myśl zasady polak potrafi, i ,,ja nie dam rady ? to potrzymaj piwo"
Prezentuję państwu film poglądowy, że wszystko można włożyć do wszystkiego, pozdrowienia dla chłopaków z mojej okolicy, motocykl z silnikiem Łady 1.3, żeby dopełnić tą konstrukcję ze stajni (po prostu ze stajni), zainstalowany został podtlenek propan butanu, co jak sama nazwa wskazuje ma dawać buta
https://www.youtube.com/watch?v=x6H85GhCetw
A tak całkiem serio, nie opłacalny zabieg moim skromnym zdaniem
Prezentuję państwu film poglądowy, że wszystko można włożyć do wszystkiego, pozdrowienia dla chłopaków z mojej okolicy, motocykl z silnikiem Łady 1.3, żeby dopełnić tą konstrukcję ze stajni (po prostu ze stajni), zainstalowany został podtlenek propan butanu, co jak sama nazwa wskazuje ma dawać buta
https://www.youtube.com/watch?v=x6H85GhCetw
A tak całkiem serio, nie opłacalny zabieg moim skromnym zdaniem

Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości