Zobacz wątek - Honda CBR 125 czy moge włozyc tam silnik 250?

Honda CBR 125 czy moge włozyc tam silnik 250?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Honda CBR 125 czy moge włozyc tam silnik 250?

Postprzez bartoszek » 7/1/2015, 21:52

Jestem nowy na forum i chce zaczac przygode z Honda i nieweim czy moga wlozyc tam silnik z 250?
bartoszek
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 7/1/2015, 21:41


Postprzez Invi » 7/1/2015, 21:53

Nawet od 1000 xD
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6273
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Fugu » 7/1/2015, 22:21

Tylko nie zapomnij posklejac guma do zucia i mocno podrutowac....
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2099
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez miki1406 » 8/1/2015, 10:03

Zabawa taka jest możliwa zawsze... Inna kwestia to opłacalność... Koszta przerabiania, rzemieślników i materiałów przewyższają wartość maszyny.

Co innego jeśli w danej ramie był silnik montowany o tej pojemności... Przykładowo -> seria olejaków Suzuki. Wtedy silnik + wiązka + gaźniki i jazda.

W twoim przypadku trzeba by ingerować w konstrukcję ramy... Koszta, koszta i jeszcze raz koszta...

Zrobisz to, przeliczysz... i wyjdzie, że 500ke ładną byś kupił...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez henio12323 » 8/1/2015, 10:40

ciekawe nawet nie zwazając na koszta ( zakup silnika, przespawywanie ramy, podłączanie wszystkich układów o ile wszystko sie zmiesci w ramie ) to nadal masz sprzet który jest niewyważony, kiepsko hamuje, kiepskie zawieszenie. rozpędzisz sie szybko ale nie wyhamujesz. wiec dokup lepsze hamulce, lepsze zawieszenie... i juz wychodzi praktycznie cały nowy motocykl jednym słowem duzy bezsens :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Ignacy51 » 8/1/2015, 12:17

Dokładnie, wyjdzie jeden wielki ulep, lepiej sprzedać swoje moto i kupić coś większego. Różnica w pieniądzach jakie otrzymasz i jakie potem wydasz, będzie dużo mniejsza niż koszt przekładki. Jedyna kwestia to przyjemność z dłubania, ale widzę że Ty po prostu chcesz mieć większy silnik a nie majsterkować ;)
Ignacy51
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 18/12/2014, 14:43
Lokalizacja: 3miasto

Postprzez gulczao » 8/1/2015, 17:00

Zamiast konkretnej odpowiedzi robicie sobie jaja. Koledze być może chodziło o to, czy rama 125 jest tożsama z 250. Bo to miałoby pewnie jakiś sens. Są przypadki, że producent w jedną ramę wkłada silniki o różnej pojemności i całe moto różni się jedynie silnikiem, bo często nawet osprzęt jest identyczny. Jak jest w tym przypadku, nie wiem, bo optycznie bardzo się różnią. Dlatego podejrzewam, że bez poważniejszych przeróbek się nie obędzie.
gulczao
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27/10/2007, 09:02
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez Fugu » 8/1/2015, 17:13

To nie tylko sprawa ramy, to tez roznice w innych czesciach: hamulce, wiazki, ECU, zawieszenie, lampy...
Najprosciej sciagnac serwisowke do obu modeli i porownac co jest inne i co trzeba wymienic.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2099
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Invi » 8/1/2015, 17:54

gulczao napisał(a):Są przypadki, że producent w jedną ramę wkłada silniki o różnej pojemności i całe moto różni się jedynie silnikiem, bo często nawet osprzęt jest identyczny.


Tak? Na przykład? Pomijając wybitne starocia i chińską myśl techniczną :P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6273
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez jaroaro » 8/1/2015, 23:43

KTM Duke 125 i 200 ma chyba taką samą ramę.
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez gulczao » 9/1/2015, 00:09

No nie jest to do końca motocykl, ale nie jest chiński, ani stary Peugeot citystar 50/125/200, chyba Duke 200 i 390 mają tą samą ramę.
gulczao
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27/10/2007, 09:02
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez bachu12 » 9/1/2015, 11:25

SV650 i SV1000 mają chyba taką samą ramę i trochę innych podzespołów. Niemniej, nie kojarzę żadnego współczesnego motocykla różniącego się właściwie tylko silnikiem.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez Fugu » 9/1/2015, 13:20

Ninja 400 i 650R sa bardzo podobne, ale przesuniete rocznikami. Tyle ze 400'sta prawie niedostepna w EU.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2099
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez miki1406 » 13/1/2015, 12:02

Olejaki cała gama... Czy to GSXF/GSXR/Bandit/Inazuma - 600/750/1100/1200 - wszystko zamienne...
Silnik od XX-Blackbirda też pasuje do Fireblade SC28/33...
Silniki SRADów 600 i 750 wymienne

Ale to już w sumie starocie...

Generalnie mówię, jeśli cała operacja sumuje się w przerzuceniu silników i względnie wiązki/gaźników, a moc wzrasta tak, że nie ma potrzeby dużej ingerencji w zawias i hamulce... Tak wtedy się opłaca... Jeszcze bardziej jak stary piec wzionął ducha i musimy go wymienić i tak...

Jeśli w grę wchodzą modyfikacje ramy, zawieszenia, hamulców, zbiornika, mocować, skomplikowanej elektroniki (Hiss'y i inne immo) itd - nie opłaca się...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez SkoQ » 13/1/2015, 13:16

w myśl zasady polak potrafi, i ,,ja nie dam rady ? to potrzymaj piwo"
Prezentuję państwu film poglądowy, że wszystko można włożyć do wszystkiego, pozdrowienia dla chłopaków z mojej okolicy, motocykl z silnikiem Łady 1.3, żeby dopełnić tą konstrukcję ze stajni (po prostu ze stajni), zainstalowany został podtlenek propan butanu, co jak sama nazwa wskazuje ma dawać buta

https://www.youtube.com/watch?v=x6H85GhCetw




A tak całkiem serio, nie opłacalny zabieg moim skromnym zdaniem :)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Devil 125 » 13/1/2015, 15:53

Też myślałem nad przełożeniem silnika od 250 ale ciężko jest nawet dostać sam silnik np allegro czy olx nie ma chyba żadnego...

ale skoro taki zabieg się nie opyla no to trudno.. ;)
Avatar użytkownika
Devil 125
Bywalec
 
Posty: 558
Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
Lokalizacja: DOL

Postprzez Marshall » 14/1/2015, 18:32

Zależy od silnika czy się zmieści itp. na pewno musiałbyś umocnić ramę - moja hipoteza.
Avatar użytkownika
Marshall
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14/1/2015, 17:10
Lokalizacja: Krasnystaw



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości




na gr