Yamaha Virago 125 czarny, lepki nalot na świecach
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Yamaha Virago 125 czarny, lepki nalot na świecach
Cześć,
Sprawa wyglÄ…da tak:
Grzebie trochę zimowo przy Virażce, próbując opanować podstawy jej obsługi. Drobne sprawy typu wymiana sparciałej okładziny rolgazu, wymiany żarówek, pękniętego klosza, uszczelnienie wydechu, itd. - drobiazgi. Oznacza to, że co jakiś czas odpalam ją, pomimo sporego mrozu, bo coś tam jest do sprawdzenia na działającym silniku.
Tydzień temu przestała mi odpalać. Podładowałem na maksa akumulator, ale nie pomogło. Wyjąłem świece, wyczyściłem je (całe były w czarnym, lepkim nalocie), wysuszyłem i wygrzałem. Pomogło, motor odpalił po dłuższym kręceniu, pomimo -13*C. Początkowo miał bardzo niepewne, nieregularne obroty, ale po dwóch minutach pracy ustabilizował się i zaczął poprawnie reagować na gaz.
Niestety, po kilku godzinach ponownie odmówił odpalenia, a na świecach była od nowa warstwa lepkiej czarnej mazi. Wymiana świec to nie kłopot, pytanie, czy to na pewno one są problemem. To normalne, że świece są całe upaprane po kilku minutach pracy? Jeśli tak, a najsensowniejszym ruchem było by wymienienie świec, to czy kupować dokładnie takie jakie zastałem w cylindrach (DENSO U24FS-U) czy może warto rozglądnąć się za czymś innym, pasującym do tego modelu Yamahy?
I pytanie poboczne, moje świece zakończone są (od strony kabla/fajki) wąskim gwintem o długości ok. 6mm które pasują do mocowań w kablach. Tymczasem na fotkach ze sklepów (jak np. na załączonej) świeca jest zakończona dosyć szerokim kapturkiem/kształtką. Jak odczytywać z oznakowania świecy w jakim standardzie ma zakończenie?
Pozdrawiam.
Sprawa wyglÄ…da tak:
Grzebie trochę zimowo przy Virażce, próbując opanować podstawy jej obsługi. Drobne sprawy typu wymiana sparciałej okładziny rolgazu, wymiany żarówek, pękniętego klosza, uszczelnienie wydechu, itd. - drobiazgi. Oznacza to, że co jakiś czas odpalam ją, pomimo sporego mrozu, bo coś tam jest do sprawdzenia na działającym silniku.
Tydzień temu przestała mi odpalać. Podładowałem na maksa akumulator, ale nie pomogło. Wyjąłem świece, wyczyściłem je (całe były w czarnym, lepkim nalocie), wysuszyłem i wygrzałem. Pomogło, motor odpalił po dłuższym kręceniu, pomimo -13*C. Początkowo miał bardzo niepewne, nieregularne obroty, ale po dwóch minutach pracy ustabilizował się i zaczął poprawnie reagować na gaz.
Niestety, po kilku godzinach ponownie odmówił odpalenia, a na świecach była od nowa warstwa lepkiej czarnej mazi. Wymiana świec to nie kłopot, pytanie, czy to na pewno one są problemem. To normalne, że świece są całe upaprane po kilku minutach pracy? Jeśli tak, a najsensowniejszym ruchem było by wymienienie świec, to czy kupować dokładnie takie jakie zastałem w cylindrach (DENSO U24FS-U) czy może warto rozglądnąć się za czymś innym, pasującym do tego modelu Yamahy?
I pytanie poboczne, moje świece zakończone są (od strony kabla/fajki) wąskim gwintem o długości ok. 6mm które pasują do mocowań w kablach. Tymczasem na fotkach ze sklepów (jak np. na załączonej) świeca jest zakończona dosyć szerokim kapturkiem/kształtką. Jak odczytywać z oznakowania świecy w jakim standardzie ma zakończenie?
Pozdrawiam.
- Załączniki
-
- denso.jpg (27.01 KiB) PrzeglÄ…dane 1882 razy
--
Hans
każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, ten wie jak operować sprzęgłem
Hans
każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, ten wie jak operować sprzęgłem
-
Hans01 - Świeżak
- Posty: 148
- Dołączył(a): 2/10/2014, 12:02
- Lokalizacja: z drugiej strony korka do Warszafki
Ten nypel jest w większości przypadków odkręcany, rzadko jest stały. Co do oznaczeń to każda firma ma swój kod, możesz stosować świece innych firm o odpowiednim gwincie (rozmiar i długość) i wartości cieplnej. Nalot na świecach to nie odparowane paliwo albo dostający się olej, bez potrzeby nie ma po co uruchamiać też silnika (bogata mieszanka powoduje zmywanie filmu olejowego z ścianek cylindra przez benzynę, ta rozrzedza olej w skrzyni korbowej a z wydechu nie odparuje wilgoć przy krótkiej pracy itp itd).
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości