Zobacz wątek - Loncin 200cc Strasznie dymi i przerywa

Loncin 200cc Strasznie dymi i przerywa

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Loncin 200cc Strasznie dymi i przerywa

Postprzez KwiAteK150898 » 11/12/2014, 23:30

Witam wszystkich, no to jest tak jak w temacie,, kupilem juz takiego co lekko dymił a teraz to sie pogorszyło i to mocno :/ Silnik tez przerywa na srednich oraz maxymalnych obrotach (to nie odcinka) nwm co sie dzieje,,, traci moc, na poczatku na 3 szedł na koło teraz na 2 ma cieżko, nie wiem co mu jest, nie znam si ena tym, jak cos mam brata mechanika lecz samochodowy i on mówi ze zawory moga puszczac albo pierscienie lub tez z rozrządu moze cos leciec nie wiem pomocy!

Kolega nie przeczytał regulaminu... Temat z bólem serca przenoszę do mechaniki (z bólem ponieważ nie ma u nas działu "chińczyki i przygody z nimi związane"). Edytuj posty i jak zakładasz temat to zastanów się gdzie to zrobić oraz używaj opcji "szukaj" bo wiele usterek było na prawdę szczegółowo opisane. A i jeszcze jedno, pisz Pan po polsku. Landryss
KwiAteK150898
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 11/12/2014, 22:33
Lokalizacja: Duże


Postprzez Bartiquan » 12/12/2014, 00:14

to nie jest ten dzial, ale stawialbym ze potrzebuje regulacji i synchronizacji gaznikow, skoro dymi to zakladam, ze zla mieszanka, chyba ze dymi z silnika :D
Bartiquan
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 10/11/2010, 19:27
Lokalizacja: Bolec

Postprzez KwiAteK150898 » 12/12/2014, 07:06

Dymi olejem ze silnika. Czytales wgl to co napisałem? I nie wiem co jest w tym śmiesznego że komuś się silnik jebie
KwiAteK150898
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 11/12/2014, 22:33
Lokalizacja: Duże

Postprzez KwiAteK150898 » 12/12/2014, 07:13

Na tym forum to ja szukam pomocy, bo nwm co muszę wymienić.. Silnik mocno dymi. Aż nawet za mocno. I dymi perfidnie olejem nwm co mu jest, co będę musiał w nim wymienić. Czy tłok i pierścienie wystarcza czy będę musiał wymienić całą górę?
KwiAteK150898
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 11/12/2014, 22:33
Lokalizacja: Duże

Postprzez murkafiurka » 12/12/2014, 10:00

obstawiam to co najgorsze, ale mogę się mylić, daj go do jakiegoś speca
murkafiurka
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 12/12/2014, 09:58

Postprzez henio12323 » 12/12/2014, 10:29

Bartiquan - jak sie wypowiadasz to chociaż mów na temat, syncho gaźników ? jakich gaźników ? ile ich tam masz ?


kolego rozbieraj i diagnozuj. tutaj nie ma nic strasznego. nawet jak tłok to ile on kosztuje ? 20 zł ?

może 3 miejscami iśc olej, albo tłokiem ( zuzyte pierscienie, przytarcie itp itd ) albo uszczelniaczami zaworowymi ( wtedy zazwyczaj mocno kopci jak sie dopiero odpala na zimnym silniku potem mniej ) albo jest nieszczelność gdzies na uszczelce i kanałami olejowymi przedostaje sie do komory spalania ( tutaj opcja mozliwa ale dosyć rzadka)

wiec całą góre zdejmuj i wymien co trzeba, czy to uszczelniacze za 5 zł czy tłok, a najlepiej od razu i to i to. plus nowe uszczelki. majątku to nie kosztuje a powinno pomóc. zobacz przy okazji w jakim stanie zawory itp bo częto w tych silnikach sie wypalają
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25960
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez senekkorzenna » 12/12/2014, 11:22

Heniek w 4T tłoka samego raczej się nie zmienia jeżeli już to cały kit czyli cylinder pierścienie i tłok.
Ja stawiam że w tym Chińczyku poszły uszczelniacze ,to typowa usterka,chyba że dawał na koło i całość szlag trafił.
Oczywiście kolega nie napisał czy chodzi o quad czy o motocykl.
senekkorzenna
 

Postprzez henio12323 » 12/12/2014, 11:32

ja juz 2X sam tłoczek zmieniałem i hula jak nowy :D wiadomo trzeba sprawdzić w jakim stanie cylinder. jak juz zaorany to nie ma co i tak jak mówisz lepiej cały zestaw. bo niewiele drozej wychodzi.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25960
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez KwiAteK150898 » 13/12/2014, 20:17

No i już wszystko jasne :P
Tłoczek do wymiany jest pęknięty :/
najprawdopodobniej wpadł Kamyszek do filtra.....
Pozdrawiam dzięki za pomoc
KwiAteK150898
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 11/12/2014, 22:33
Lokalizacja: Duże

Postprzez KwiAteK150898 » 23/12/2014, 17:51

Mam jeszcze jedno pytanie, tłoczek wszystko juz wymieniłem i poskładałem, teraz tylkko nie wiem jakiego oleju wlac do skrzyni, bo zaczęła wyc i nwm co z nią zrobic, najprawdopodobniej brak oleju,, jakiego to się tam leje oleju?
oraz jeszcze jedno, jak docierac owy silnik? bo naprawdę nie wiem, liczę na szybką pomoc, pozdrawiam, Wesołych Świąt
KwiAteK150898
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 11/12/2014, 22:33
Lokalizacja: Duże

Postprzez henio12323 » 23/12/2014, 19:51

kazdy olej silnikowy 10W40 motocyklowy bedzie dobry, ( nie olej do samochodów, ani nie olej do skrzyn! )

dociera sie prosto - nie katowac na wysokich obrotach, nie przegrzewać, ale jeździc w miare normalnie. i pierwszy olej zmien po 200 km
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25960
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez senekkorzenna » 23/12/2014, 19:54

Kolego w 4T skrzynia i sprzęgło smarowane są tym samym oleje.
Teraz uwaga;Jak dalej będziesz pisał post pod swoim postem to szybko zarobisz trzy ostrzeżenia i na jakiś czas moderator działu wyłączy cię z możliwości pisania.
Masz opcję edytuj z prawej strony trzecia ikonka z ołówkiem i notatnikiem to klikasz w nią i dopisujesz do postu nową informację.
senekkorzenna
 

Postprzez KwiAteK150898 » 23/12/2014, 23:20

Dziękuję za ostrzeżenie ymm, a więc tak, jest ten sam olej, nie rozumiem? o co w tym chodzi? skoro mam kupic olej silnikowy, to ten sam leje do skrzyni biegów?
a jeszcze takie pytanie, czym sie rózni ten olej samochodowy a motocyklowy? gdzies to pisze? bo nie rozumiem was dokładnie, planuje kupic jakiś olej Wolfa czy jakos tak, jest to 10w40
takiego samego ma tata w samochodzie opel zafira 2.0 diesel
wiec nie wiem, nie mogę go kupic?>
szukam jakiegos taniego oleju, taki jak własnie ten wolf, mechanik go chwali, (brat) lecz niestety jest to mechanik samochodowy,
on takiego kupuje do spręzarki i nie wiem ja nie moge takiego wlac?
mozecie to jakos wytłumaczyc bo niestety nie rozumiem,
Pozdrawiam
KwiAteK150898
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 11/12/2014, 22:33
Lokalizacja: Duże

Postprzez senekkorzenna » 23/12/2014, 23:44

Jeżeli jest to motocykl z silnikiem T4 to skrzynia biegów i sprzęgło są integralna częścią całości czyli znajdują się w jednym pojemniku/to takie uproszczenie/.
Oczywiście motocykle takie jak Norton czy HD maja osobne skrzynie biegów i tam jest trochę inaczej i do skrzyni leje się typowy olej przekładniowy..
Olej motocyklowy np.Motull 5100 lub Mobil ,czy Castrol czy Valvoline ale do motocykli 4T posiadają parametry smarne podobne do typowych olei przekładniowych jak np.Mobil AP 220 + parametry potrzebne do silników spalinowych 4T..
Ważne jest też jaka klasę lepkości posiada dany olej .
Jeżeli zalałeś olej silnikowy samochodowy to system po za silnikiem nie będzie działał prawidłowo.
senekkorzenna
 

Postprzez KwiAteK150898 » 25/12/2014, 13:46

Więc lepiej kupic olej motocyklowy?
Ja mam silnik typowy Loncin 200cc jest to ponoc na licencji Hondy cos tak Gx gh albo samo g, nwm takiej hondy,
Nie do końca tutaj Cię rozumiem z tym opisywaniem, ale juz mniejsza, kolejne pytanie, bo brat twierdzi ze musze wymienic filter oleju, poraz pierwszy o takim czym słysze przy tym silniku, nawet nwm czy on jest i jak sie do niego dostac,
Może mi Pan zasugerowac jaki kupic olej, podesłac link coś? najlepiej to jakies 3l tego oleju, bo musze jeszcze go dotrzec na nowym tłoku,
KwiAteK150898
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 11/12/2014, 22:33
Lokalizacja: Duże

Postprzez henio12323 » 25/12/2014, 14:53

nie lepiej tylko koniecznie, bo innej opcji nie ma

z tego co kojarze tam sie filtra nie wymienia tylko czysci siatkowy filtr umieszczony po lewej stronie silnika
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25960
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez KwiAteK150898 » 8/2/2015, 12:07

witam wszystkich, a wiec tak silniczek złozony i wgl, odpalony zacząłem nim jezdzic to było coraz gorzej strzelał w tłumnik i wgl mechanik stwierdził ze to moze byc tylko wina swiecy gdyz tamta juz swoje przejechała no wiec kupiłem nową i jak sie stalo cross pali o duzo lepiej,, teraz tylko czasami tak zasyczy w gaznik i pusci nim dym, to jest tak ze motorek gasnie (brak mocy) i wtedy tak syczy i wydobywa sie ten dym,,dzieje sie tak raz na 10-20 sekund przewaznie wtedy kiedy trzymam równy gaz, bo gdy skacze nim (w sensie gazem) to chodzi normalnie,, ktos wie dlaczego to tak moze się dziac? moze byc to wina zaworów? bo nic nie stuka w silniku ani nic a siły to troche ma,, teraz zmieniłem zembatke na mniejszą to wiadomo ze mniej mocy,,, ktoś moze trafił na taki przypadek?
gaznik czyszczony i wgl, kupiłem nowy filter powietrza stożkowy,, wtedy był taki sam tylko ze juz brudny i wgl posklejany na taśmę wiec 25zł to nie majątek,,, ktoś moze mi podac przyczyne tego? pozdrawiam oraz dziękuję za pomoc,
KwiAteK150898
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 11/12/2014, 22:33
Lokalizacja: Duże



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr