Zobacz wątek - Rejestracja na A2 raz jeszcze
NAS Analytics TAG

Rejestracja na A2 raz jeszcze

Przepisy, prawo
_________

Rejestracja na A2 raz jeszcze

Postprzez TroubleX » 25/11/2014, 21:24

Witam,
Jak już zdążyłem się zorientować aby motocykl został zarejestrowany na a2 musi spełniać odpowiednie wymogi tj musi zostać zablokowany do 35kW i przelicznik mocy do masy nie większy niż 0,20.
Zdarza się jednak że motocykle z dużo wyższym stosunkiem mocy do masy są rejestrowane na a2, ale warunkiem jest to że od nowości mają wbite w dowód 35kW, zazwyczaj takie moto sprowadzana są z Niemiec.
W najbliższym czasie mam zamiar sprowadzenia moto z UK i zarejestrowania go w Polsce.
Czy jeżeli kupie moto w UK które w dowodzie ma wpisaną normalną moc, zablokuje je w Anglii, co potwierdzi odpowiedni dokument, wrócę do kraju pójdę do tłumacza przysięgłego i przetłumaczę ten dokument na język polski, zrobię polski przegląd to wtedy bez problemu zarejestruje moto na a2?
TroubleX
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25/11/2014, 21:12


Postprzez Fugu » 25/11/2014, 21:41

Nie ma czegos takiego jak rejestrowanie na A2. Kazdy motocykl powyzej 125 ccm jest rejestrowany tak samo. To prawo jazdy decyduje o tym, czy mozesz nim jechac.

Jesli masz motocykl z stosunkiem mocy do masy wiekszym od 0.2 to posiadajac A2 nie mozesz nim jechac. Natomiast mozesz go bez problemu zarejestrowac.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez TroubleX » 25/11/2014, 22:39

Rozumiem, ale jako ze moto będzie sprowadzone to w dowodzie angielskim będzie normalna ilość kW, a interesuje mnie to czy jeżeli w wydziale komunikacji pokaże przetłumaczony papier o zdławieniu to czy w nowy polski dowód wbije mi 35 kW?
TroubleX
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25/11/2014, 21:12

Postprzez Fugu » 25/11/2014, 22:50

Wbije Ci tyle, ile jest w oryginalnych papierach - dlaczego miala by ci wbijac cos innego?

Tylko ze nie bedziesz mogl na tym jezdzic, jesli masz A2 i stosunek mocy do wagi sie nie zgadza.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez TroubleX » 25/11/2014, 22:57

Tak to zazwyczaj bywa przy przerejestrowaniu motocyla ktory jest juz zarejestrowany w Polsce
A na podstawie angielskiego dokumentu o zdławieniu moze wpisac w polski dowod 35kW? Kwestia czy mogę na tym jeździć jest drugorzędna
TroubleX
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25/11/2014, 21:12

Postprzez Fugu » 25/11/2014, 23:07

Ile razy mam jeszcze napisac to samo?
Dane techniczne motocykla zostaja wpisane w.g. dokumentacji ktora dostarcza rejestrujacy.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez TroubleX » 25/11/2014, 23:12

No to w takim razie czemu w tych motocyklach w których stosunek mocy do masy jest odpowiedni jest możliwość zmiany kW w dowodzie? Przecież też w oryginalnych papierach jest większa moc wpisana
TroubleX
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25/11/2014, 21:12

Postprzez Fugu » 26/11/2014, 07:06

Czego nie rozumiesz w zdaniu: "rejestracja nie ma nic wspolnego z kategoria prawa jazdy kierowcy"?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Re: Rejestracja na A2 raz jeszcze

Postprzez andy7 » 26/11/2014, 09:33

TroubleX napisał(a):Witam,
Jak już zdążyłem się zorientować aby motocykl został zarejestrowany na a2 musi spełniać odpowiednie wymogi tj musi zostać zablokowany do 35kW i przelicznik mocy do masy nie większy niż 0,20.
Zdarza się jednak że motocykle z dużo wyższym stosunkiem mocy do masy są rejestrowane na a2, ale warunkiem jest to że od nowości mają wbite w dowód 35kW, zazwyczaj takie moto sprowadzana są z Niemiec.?


TAk jak sam zauwazyles.

Motocykle z innych krajow moga Taki wpis miec i bedziesz bez problemu mogl je w PL zarejestrowac.

Nie znaczy to jednak absolutnie nic, bo mimo, ze sprzet bedzie mial w DR wpis 35 kW to Ty majac kat. PJ A2 nie bezdiesz mogl sie tym motocyklem poruszac

1. oryginylny moc powyzej 70 kW

2. Stosunek mocy do wagi przekracza liczbe 0,2

To drugie co Prawda zadko wystepuje ale niemniej niezgodne z prawem.

TroubleX napisał(a):No to w takim razie czemu w tych motocyklach w których stosunek mocy do masy jest odpowiedni jest możliwość zmiany kW w dowodzie? Przecież też w oryginalnych papierach jest większa moc wpisana


Dochodzi do Ciebie, ze inne kraje Maja inne prawo ?

W Niemczech mozesz sobie zdlawic V-Max'a, ZZR 1400 czy Hayabuse, albo BMW S 1000 RR i jest to tam w pelni legalne, mozesz poruszac sie tymi motocyklami majac PJ kat. A2,

W Polsce jest inne prawo i tego nie mozna.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Re: Rejestracja na A2 raz jeszcze

Postprzez Fugu » 26/11/2014, 09:47

andy7 napisał(a):W Niemczech mozesz sobie zdlawic V-Max'a, ZZR 1400 czy Hayabuse, albo BMW S 1000 RR i jest to tam w pelni legalne, mozesz poruszac sie tymi motocyklami majac PJ kat. A2,
W Polsce jest inne prawo i tego nie mozna.


Nie mozna dotyczy tylko jezdzenia takim pojazdami z A2. W polsce tez mozesz je dlawic i rejestrowac. Podczas rejestracji nikogo nie interesuje masa pojazdu ani stosunek masy do mocy.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez TroubleX » 26/11/2014, 16:30

panowie czytajcie ze zrozumieniem!
nie pytam o to czy po zdławieniu będę mógł się poruszać nim na a2 czy nie!
Pytam o to czy jeżeli będe rejestrował sprowadzony moto i przy rejestracji pokaże papier o zdławieniu do 35kW to czy wbije mi te 35kW w dowód rejestracyjny czy nie, tyle chcę wiedzieć.
TroubleX
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25/11/2014, 21:12

Postprzez Fugu » 26/11/2014, 16:41

Na to pytanie odpowiedzialem juz minimum trzy razy.
Fugu napisał(a):...mozesz go bez problemu zarejestrowac....

Fugu napisał(a):Wbije Ci tyle, ile jest w oryginalnych papierach - dlaczego miala by ci wbijac cos innego?

Fugu napisał(a):Dane techniczne motocykla zostaja wpisane w.g. dokumentacji ktora dostarcza rejestrujacy.

Fugu napisał(a): W polsce tez mozesz je dlawic i rejestrowac.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 26/11/2014, 21:11

Sie zapytam czy w dokumencie Dowodu Rejestracyjnego jest rubryka

" Stosunek mocy do masy motocykla" ? ? ?

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez TroubleX » 26/11/2014, 22:33

wybacz Fugu, teraz wszystko jest juz jasne dla mnie :evil:

Nie, niema takiej rubryki
TroubleX
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25/11/2014, 21:12

Postprzez Invi » 26/11/2014, 23:17

andy7 napisał(a):Sie zapytam czy w dokumencie Dowodu Rejestracyjnego jest rubryka

" Stosunek mocy do masy motocykla" ? ? ?

:wink:


Nie ma, ale jest moc i jest masa ;)

Szkoda że ustawodawca nie precyzuje, czy chodzi o wagę na sucho, czy na mokro. To co, z pełnym bakiem można jeździć, a na rezerwie nie? :D
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6275
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Fugu » 27/11/2014, 07:55

Precyzuje: pojazd gotowy do jazdy, zatankowany (iirc 90%) przy samochodzie +75 kg dla kierowcy.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 27/11/2014, 09:19

Fugu napisał(a):Precyzuje: pojazd gotowy do jazdy, zatankowany (iirc 90%) przy samochodzie +75 kg dla kierowcy.


Tyle, ze niemasz tego §§ na motocykl Niemieckie prawo tego nie reguluje.

Tak wiec to co pisalem o stosunku mocy o wagi ma w pelni zastosowanie.

Wystarczy jeden nie spelniony warunek i wymagana kategoria PJ idzie w gore czyli nie bedzie juz A2 a bedzie A.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55



Powrót do Prawo



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr