Zobacz wątek - Kawasaki zzr 1400 filtr stożkowy
NAS Analytics TAG

Kawasaki zzr 1400 filtr stożkowy

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kawasaki zzr 1400 filtr stożkowy

Postprzez szczapor » 21/11/2014, 10:34

Witam.

Posiadam silnik od kawasaki zzr 1400 z 2010 roku i planuję go zamontować w pojeździe typu buggy.
Moim problemem jest ogólnie cały układ dolotowy jak wiadomo w kawasaki filtr powietrza jest w ramie oraz do tego airboxy.
Chciałbym się doradzić Was drodzy forumowicze czy zamontowanie bezpośrednio na listwie wtryskowej filtrów stożkowym jest dobrym pomysłem.


Drugim pomysłem jest zamocowanie filtrów stożkowych w obudowie oraz zrobienie wlotu powierza jak w samochodach do offroadu.
Mniej więcej jak tu tylko nie chciałbym robić obudowy na standardowy filtr powietrza:

Obrazek (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Wiem, że montując je bezpośrednio na liswie bez obudowy tracę "doładowanie" z airboxa i w związku z tym nie wiem czy silnik nie będzie dostawał za mało powietrza przez co będzie konieczna modyfikacja mapy zapłonu.
W drugiej opcji boję się, że stworzę zbyt skomplikowany układ oraz że ten wlot powietrza będzie się zbierał cały brud który będzie unosił się w powietrzu ( jeżdżąc z kolegami 3-4 samochody często widoczność jest tak ograniczona, że widać jedynie czerwone światełko pojazdu, który jest z przodu)


Z góry dziękuję za pomoc.
szczapor
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21/11/2014, 10:12


Postprzez miki1406 » 21/11/2014, 14:02

Ja bym stożek odpuścił... Jak wyjąłem go z auta to w rurze było pomieszanie kurzu ze smarem... Wątpliwa ochrona silnika ;-/
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez henio12323 » 21/11/2014, 15:07

zalezy jaki stożek, quady sportowe, uzywają własnie stożków, ale nikt nie montuje ( chyba) nic innego jak K&N, w dodatku zabezpiecza sie te stozki specjalnymi płynami do filtrów i nic nie przepuszcza.

co do problemu - kazda ingerencja w dolot moze miec swoje skutki, tak jak mówisz słusznie. podejrzewam że bez strojenia sprzęt bedzie jeździł poprawnie, ale dopiero po strojeniu osiągnie lepsze parametry
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez miki1406 » 21/11/2014, 15:51

W quadach spotkałem się z filtrami gąbkowymi, i tutaj skuteczność jest znacznie większa... Wiele też będzie wynikać z jakości stożka i jego obsługi (mycie/smarowanie)

Swoją drogą obłędny projekt :) Dawaj foto całości :)
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez senekkorzenna » 22/11/2014, 11:08

Ja myślę jak Heniek ,można filtr stożkowy tylko warto dobrej jakości a jak by się jeszcze zmieścił ten w obudowie plastikowej to już super.
miki1406 też ma w zasadzie rację ponieważ filtr stożkowy już tak nie chroni jak standardowy ale w sporcie kto się przejmuje żywotnością silnika tam się liczy efekt.
senekkorzenna
 

Re: Kawasaki zzr 1400 filtr stożkowy

Postprzez Invi » 22/11/2014, 14:40

szczapor napisał(a):Chciałbym się doradzić Was drodzy forumowicze czy zamontowanie bezpośrednio na listwie wtryskowej filtrów stożkowym jest dobrym pomysłem.


Ale po co kombinować? Dajesz filtr K&N przeznaczony do tego silnika. Gąbka, więc go sobie na luzie umyjesz.






Gdzieś ten syf i tak musi trafić, lepiej na filtr niż do silnika. Jak jak patrzyłem, to wnętrze airboxa było zawsze czyste jak z fabryki, a cały syf zbierał się na filtrze, dość mocno silnik ssie ;)

Raczej żadnych kombinacji z dolotem. Nie chodzi tylko o doładowanie które można by sobie odpuścić. Często nawet wywalenie kanału który doprowadza powietrze do airboxu kończy się problemami. A to tylko nieszczelny kawałek plastiku ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6275
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez melvin » 22/11/2014, 17:50

Zakładaj turbo :D
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez szczapor » 22/11/2014, 18:04

Dziękuję Wam za tak duży odzew.
Zdjęcia projektu wrzucę jak będę w domu czyli najpóźniej we wtorek.
Wydaje mi się, że jak pisze Invi założę stożki dedykowane do tego modelu.
Obudowę na króćce, które wychodzą z listwy wtryskowej zrobię z włókna węglowego + do tego jeden szeroki "komin" z wlotem powietrza. Na samym wlocie powietrza na samej górze założę drobną siatkę, aby uniknąć w boksie większych drobin piachu no i oczywiście kamieni.
Do filtrów pewnie i tak będę zaglądał co jakiś większy wypad.


Zakładaj turbo :D


Wole kompresor :)
szczapor
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21/11/2014, 10:12

Postprzez Invi » 22/11/2014, 20:16

Ale ja nic nie pisałem o stożkach :D Tylko o filtrze od K&N, taki sam jak seria, tylko że gąbka, a nie papier ;) Wątpię żeby ktoś robił stożki dedykowane do japońskich motocykli, bo nawet stare, bez żadnego doładowania bardzo źle pracują po jakichkolwiek kombinacjach z dolotem. A airbox musi być.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6275
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez melvin » 24/11/2014, 22:11

A gdyby tak ori airbox wyciągnąć gdzieś wysoko i stosować ori filtr powietrza? tzn np K&N itp ale dedykowane do tego silnika?
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez szczapor » 26/11/2014, 16:16

Witam.
Tak jak obiecywałem wstawiam kilka zdjęć z budowy.

http://s1376.photobucket.com/user/szcza ... ary/budowa

Tak jak widać na zdjęciach aktualnie jest wszechobecny chaos spowodowany brakiem miejsca, ale już niedługo i nad nim zapanuję.

Dodatkowo chciałbym zadać Wam kilka pytań, tylko nie wiem czy nie zrobi się "śmietnik" w temacie filtra powietrza.
Chciałbym zapytać czy zna może ktoś z Was średnicę tłoczka w pompie sprzęgła i jego skok?
Szukałem w manualu, ale niestety takimi informacjami kawasaki się nie dzieli, a nie chciałbym rozbierać sprawnej pompki sprzęgła, żeby tylko to sprawdzić.
Informacja ta jest mi potrzebna do dobrania pompki właśnie do sprzęgła, ale niestety pompka musi być "sterowana" nogą, a tej z kawy nie jestem w stanie zaadaptować pod pedał.
Chciałbym jeszcze zapytać czy wiecie może czy mogą pójść jakieś uszczelki jeżeli ciśnienie będzie za duże?

Jest też druga sprawa trochę kosmetyczna odnośnie licznika. Czy jest możliwość zakupu samego szkiełka okrągłego i tego u góry ( przezroczyste), gdy kupowałem zegary sprzedawca zapewniał, że zegar jest sprawny i tylko porysowany, a dostałem go w takim stanie.

Z góry przepraszam jeżeli jest za dużo problemów poruszanych w jednym temacie i prosiłbym moderatora o przeniesienie tematu do bardziej właściwego działu ( chyba Hydepark), bo niestety zamierzam zadać jeszcze wiele pytań z przeróżnych dziedzin :)
szczapor
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21/11/2014, 10:12



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr