Zobacz wątek - sv650 2005 rok - pomoc przy ocenie ramy

sv650 2005 rok - pomoc przy ocenie ramy

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

sv650 2005 rok - pomoc przy ocenie ramy

Postprzez smo » 17/11/2014, 12:10

Witam,

szukam dobrego egzemplarza suzuki sv650 i oglądałem wczoraj ten oto pojazd : http://olx.pl/oferta/sprzedam-suzuki-sv ... 07c710a256


Motor ma 2 małe wgłębienia na zbiorniku paliwa, w dziwny sposób walniętą od spodu chłodnicę i to co najbardziej mnie niepokoi, czyli sposób malowania ramy, a raczej faktura malowania różniąca się po obu stronach, przy kierownicy. Z jednej strony lakier jest lekko chropowaty, a z drugiej jakby wygładzony. Oglądałem jeszcze jeden egzemplarz, tyle, że z ramą srebrną i nie mogę jednoznacznie stwierdzić, czy to jest tak fabrycznie, czy coś było majstrowane przy ramie.

Pozostała część ramy wygląda na orginalną, spawy po oby stronach identyczne, reszta pojazdu nie posiada jakiś wad pokazujących, że coś było malowane czy wymieniane.

Jeździ prosto, wszystko wygląda na proste.

Niżej dodaje zdjęcia chłodnicy i oby stron tej ramy. Jeśli ktoś ma takiego sv to prosiłbym o skomentowanie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
smo
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 17/11/2014, 11:53


Postprzez Invi » 17/11/2014, 13:58

Bez sensu ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Qazman » 17/11/2014, 14:03

Wysoka opona + zejście z gumy bez gazu.
Qazman
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12/12/2009, 22:48

Postprzez miki1406 » 17/11/2014, 14:11

Koło siedziało pod chłodnicą... To daje wizje jak był strzelony... Robiony po kosztach bo nie chciało się chłodnicy wymienić...

Ryzyk fizyk... Jak jedzie prosto i cena jest adekwatna do przeszłości można by zaryzykować zakup...
Natomiast czujność - czasx2, a oględziny - czasx4...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez smo » 17/11/2014, 14:44

Invi napisał(a):Bez sensu ;)


zakup bez sensu?


miki1406 napisał(a):Koło siedziało pod chłodnicą... To daje wizje jak był strzelony... Robiony po kosztach bo nie chciało się chłodnicy wymienić...

Ryzyk fizyk... Jak jedzie prosto i cena jest adekwatna do przeszłości można by zaryzykować zakup...


Tylko jak bardzo był walnięty i co sądzisz o tym malowaniu ramy, bo chyba można założyć że była malowana w tym miejscu, tylko czy było coś więcej robione/ spawane i z jakim skutkiem.

Natomiast czujność - czasx2, a oględziny - czasx4...


Jestem świeży i nie rozumiem...
smo
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 17/11/2014, 11:53

Postprzez Invi » 17/11/2014, 15:12

smo napisał(a):
Invi napisał(a):Bez sensu ;)


zakup bez sensu?


Tak, szczególnie że za tą kasę, możesz wyrwać SV w dużżzooo lepszym stanie.

Jak widać że koło siedziało w chłodnicy, a z ramą było coś kombinowane, jeszcze w tak strasznie druciarski sposób, to ja bym się nad tym moto nawet przez chwilę nie zastanawiał.


smo napisał(a):
Natomiast czujność - czasx2, a oględziny - czasx4...


Jestem świeży i nie rozumiem...


Czyli że dużo dokładniej trzeba go oglądać jeśli jednak zdecydujesz się na zakup :D



Ogólnie to motocyklowe chłodnice są liczone na styk, więc pewnie będzie miał problemy z przegrzewaniem się.





Qazman napisał(a):Wysoka opona + zejście z gumy bez gazu.



xD Padłem.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Qazman » 17/11/2014, 15:38

Padłeś bo nie widziałeś czegoś takiego? Kumpel w F3 dokładnie w taki sposób zrobił identyczne wgniecenie w chłodnicy.
Malowanie ramy jest ok ale i tak gość chce dużo jak na stan motocykla i rok.
Qazman
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12/12/2009, 22:48

Postprzez Invi » 17/11/2014, 16:01

Padłem, bo nie ogarniam jak głupim trzeba być, żeby wsadzić do moto oponę, tak bardzo za dużą, że rozwali chłodnicę przy dobiciu. Już pomijając to że takie moto nie będzie skręcało.




Ty się w tej SV przyjrzyj lagom czy w ogóle są zrobione :D Bo na zdjęciach wyglądają jakby koło było dziwne blisko slinika, ale zdjęcia często przekłamują.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Qazman » 17/11/2014, 16:11

Oszczędność, ktoś może miał taką oponę za darmo i chciał sprawdzić czy wejdzie i jak się na tym będzie jeździć. Moja wersja jest jeszcze tą optymistyczną bo rzeczywiście mogło być coś poważniejszego w 10 letnich motocyklach nigdy nie wiesz co się z nimi działo.
Co powiesz na odwrotnie założone koło? Też się zdarza. Zdarza się też, że ktoś jeździ na 12 letnich oponach lub uważa, że opona jest ok bo na boku ma 7mm bieżnika, a na środku jest łysa. Jeszcze taka osoba będzie wmawiać, że opona starczy na kilka sezonów.
Qazman
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12/12/2009, 22:48

Postprzez smo » 17/11/2014, 18:54

Qazman napisał(a):Padłeś bo nie widziałeś czegoś takiego? Kumpel w F3 dokładnie w taki sposób zrobił identyczne wgniecenie w chłodnicy.
Malowanie ramy jest ok ale i tak gość chce dużo jak na stan motocykla i rok.


Czyli to normalne, że z jednej strony farba jest chropowata, a z drugiej gładka w tym miejscu, które pokazałem na zdjęciach?

Facet mówi że chłodnica nie cieknie, a silnik się nie grzeje.

Lagi wydawały się ok, tylko to malowanie ramy mnie odstraszyło i nie wiem co robić.
smo
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 17/11/2014, 11:53

Postprzez Qazman » 17/11/2014, 19:09

http://img824.imageshack.us/img824/4534/sas2520043.jpg
w cbr też podobnie to wygląda.

Ja bym i tak nie dał tyle za tą sv w takim stanie.
Qazman
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12/12/2009, 22:48

Postprzez Fugu » 17/11/2014, 19:33

Nie znam technologii produkcji tej ramy, ale taka kombinacja powierzchni jest mozliwa, gdy laczysz dwa elementy wytworzone w roznych processach. W tym przypadku przod moze byc odlewem, tyl wyciskany (ekstruzja). http://pl.wikipedia.org/wiki/Wyciskanie
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2082
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Invi » 17/11/2014, 19:46

Nie no, to normalne. Ale główka ramy jest przecież jednym elementem i raczej nie została z jednej strony wykonana inaczej, a z drugiej inaczej :D


smo napisał(a):Facet mówi że chłodnica nie cieknie, a silnik się nie grzeje.


Oczywiście :D Pół chłodnicy zaklepane, chłodnica liczona na styk, na pewno idealnie trzyma temperaturę xD
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez smo » 17/11/2014, 19:46

Chodzi mi o to, że przód ramy, zaraz przy kierownicy z jednej strony jest gładki a z drugiej chropowaty. Te zdjęcia to zdjęcia tego samego elementu, czyli obie strony główki ramy.

@Qazman - ile więc zdroworozsądkowo warty jest ten egzemplarz?
sv650 N K6
smo
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 17/11/2014, 11:53

Postprzez Qazman » 17/11/2014, 20:34

Nie będę robił wyceny, po prostu paru znajomych sprzedawało nowsze sv'ki i w lepszym stanie za taką kwotę.
Qazman
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12/12/2009, 22:48

Postprzez smo » 18/11/2014, 12:47

Może ktoś napisać, czy te różnice w chropowatości malowania główki ramy są normalne dla tego modelu, czy coś było z tym robione i dać sobie jednoznacznie spokój?



Gdyby spuścił cenę o koszt nowej chłodnicy (800?) to byłoby to opłacalne?
sv650 N K6
smo
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 17/11/2014, 11:53

Postprzez Invi » 18/11/2014, 14:00

Nie nie są. Co się tak tego parcha uczepiłeś? Nie ma lepszych moto?
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez smo » 18/11/2014, 16:16

Nie uczepiłem. No chwilowo nie ma w mojej okolicy i +200km nic ciekawego, ale do sezonu daleko, więc trzeba szukać...
sv650 N K6
smo
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 17/11/2014, 11:53

Postprzez Fugu » 18/11/2014, 16:35

smo napisał(a):Może ktoś napisać, czy te różnice w chropowatości malowania główki ramy są normalne dla tego modelu, czy coś było z tym robione i dać sobie jednoznacznie spokój


Nie sa. Watpliwosci "czy bylo majstrowane" wyjasnia pomiar grubosci lakieru.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2082
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez smo » 18/11/2014, 17:09

Czyli trzeba sobie dać spokój.
Raz, że bezpieczeństwo na takim pojeździe nie jest pewne, a dwa, że za parę lat byłby problem z ewentualną odsprzedażą.

Dzięki
sv650 N K6
smo
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 17/11/2014, 11:53

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr