Dziwny problem elektryczny
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Dziwny problem elektryczny
Witam.
Mam nie typowy problem.
Zważywszy że pojawiło się od jakiegoś czasu masę chińszczyzny i chińskich części zamiennych, pojawił się pojazd w moim skromnym warsztaciku z objawami braku ładowania i rozładowywanie akumulatora.
Wziąłem swój sprawdzony multimetr ustawiłem go na 20 V prądu stałego i jakie było moje zaskoczenie jak zacząłem zbliżać multimetr do akumulatora zaczął on wariować na wyświetlaczu zaczęło pojawiać się napięcie.1-3 może 4 V(może to sprzęt który przekazuje energię elektryczną bezprzewodowo???)
Po podłączeniu przewodów do biegunów akumulatora nie można odczytać wartości napięcia gdyż pojawiają się wartości i 9V 15V i 10V 17V i tak bez końca.
Zmieniałem i stator i regulator napięcia i nic to nie zmienia.
Stąd moje pytanie co to może być?
Nadmienię że w tym chińskim skuterze dwusuwowym zapłon jest iskrownikowy światła zasilane są z prądnicy.W obieg świateł wstawiony jest opornik.
Zapomniałem dopisać że (info od klienta) pali żarówki.
Sprawdziłem faktycznie żarówki są nie naturalnie białe.
Dziś podczas testu miałem włączone tylko światło postojowe tylne podczas przyspieszania silnika żarówka spaliła się.
Przychodzi mi jedyny pomysł że być może gdzieś po drodze w instalacji elektrycznej jest zwarcie?
Co myślicie o tym?
Mam nie typowy problem.
Zważywszy że pojawiło się od jakiegoś czasu masę chińszczyzny i chińskich części zamiennych, pojawił się pojazd w moim skromnym warsztaciku z objawami braku ładowania i rozładowywanie akumulatora.
Wziąłem swój sprawdzony multimetr ustawiłem go na 20 V prądu stałego i jakie było moje zaskoczenie jak zacząłem zbliżać multimetr do akumulatora zaczął on wariować na wyświetlaczu zaczęło pojawiać się napięcie.1-3 może 4 V(może to sprzęt który przekazuje energię elektryczną bezprzewodowo???)
Po podłączeniu przewodów do biegunów akumulatora nie można odczytać wartości napięcia gdyż pojawiają się wartości i 9V 15V i 10V 17V i tak bez końca.
Zmieniałem i stator i regulator napięcia i nic to nie zmienia.
Stąd moje pytanie co to może być?
Nadmienię że w tym chińskim skuterze dwusuwowym zapłon jest iskrownikowy światła zasilane są z prądnicy.W obieg świateł wstawiony jest opornik.
Zapomniałem dopisać że (info od klienta) pali żarówki.
Sprawdziłem faktycznie żarówki są nie naturalnie białe.
Dziś podczas testu miałem włączone tylko światło postojowe tylne podczas przyspieszania silnika żarówka spaliła się.
Przychodzi mi jedyny pomysł że być może gdzieś po drodze w instalacji elektrycznej jest zwarcie?
Co myślicie o tym?
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Pali żarówki - uszkodzony regulator napięcia...
W chinolu zastosowano idiotyczny/ciekawy system Å‚adowania i zasilania.
Z silnika wychodzą dwie fazy prądu zmiennego (stąd wariujący miernik) ok 60V każda.
Jedna z faz zasila elektryczne ssanie (nagrzewa się jak czajnik i po "odbrzęknięciu" bimetalu wyłącza).
Jedna z faz jest ograniczana "wstecznie" za pomocą regulatora do 12V (nie wiem jak to działa, ale tak jest podejrzewam, że regler "pije część napięcia" resztę "prostuje opornik")
Awaria regulatora powoduje wzrost napięcia na linii, która pośrednio zasila elektrykę i palenie żarówek...
Tu ważna uwaga... Jest kilka pinout'ów regulatorów!!!
Regulator wymieniasz, wygląda tak samo, a ładowania brak i napięcie skacze... Okazało się (w moim przypadku), że zamiana dwóch kabli w kostce rozwiązała problem...
Najpierw zmień regulator i jak nie pomoże, to sprawdzaj pinout
http://www.motelek.net/schema/spannung/ (otwórz link)
pinouty masz tutaj
W chinolu zastosowano idiotyczny/ciekawy system Å‚adowania i zasilania.
Z silnika wychodzą dwie fazy prądu zmiennego (stąd wariujący miernik) ok 60V każda.
Jedna z faz zasila elektryczne ssanie (nagrzewa się jak czajnik i po "odbrzęknięciu" bimetalu wyłącza).
Jedna z faz jest ograniczana "wstecznie" za pomocą regulatora do 12V (nie wiem jak to działa, ale tak jest podejrzewam, że regler "pije część napięcia" resztę "prostuje opornik")
Awaria regulatora powoduje wzrost napięcia na linii, która pośrednio zasila elektrykę i palenie żarówek...
Tu ważna uwaga... Jest kilka pinout'ów regulatorów!!!
Regulator wymieniasz, wygląda tak samo, a ładowania brak i napięcie skacze... Okazało się (w moim przypadku), że zamiana dwóch kabli w kostce rozwiązała problem...
Najpierw zmień regulator i jak nie pomoże, to sprawdzaj pinout
http://www.motelek.net/schema/spannung/ (otwórz link)
pinouty masz tutaj
Imbrola faza - "Detailing"
-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2846
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Ja walczyłem tydzień i miałem 3 nowe reglery... Szukałem problemu w wiązce... Jak się okazało zmiana 2 pinów po skosie (nie pamiętam których, ale na bank po skosie) rozwiązało problem...
Po odpaleniu było spoko, po dodaniu gazu światła dawały jak xenony
Sprawę pogarszało to, że ktoś mocno rzeźbił po swojemu... Musiałem połatać wiązki i zaczynać od nowa...
Problemów narobiło, że regulator był IDENTYCZNY, a jednak inny
Po odpaleniu było spoko, po dodaniu gazu światła dawały jak xenony
Sprawę pogarszało to, że ktoś mocno rzeźbił po swojemu... Musiałem połatać wiązki i zaczynać od nowa...
Problemów narobiło, że regulator był IDENTYCZNY, a jednak inny
Imbrola faza - "Detailing"
-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2846
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Zmieniłem regler od innego skutera 2T i tak jakby się sytuacja troszkę uspokoiła ale miernik jak wariował to wariuje dalej może trochę mniej niż przy tym innym reglerze.Nie pali żarówek
Oba reglery ładują aku ale widocznie konstrukcyjnie są różne.
Cały czas nurtuje mnie skąd się biorą te "pełzające impulsy" tak określę te wariacje na wskaźniku miernika.
Nie przy wszystkich skuterach 2T i 4T (chiny) taki problem istnieje.
To jest mój drugi przypadek.
Miki1406 dzięki za pinody.
Oba reglery ładują aku ale widocznie konstrukcyjnie są różne.
Cały czas nurtuje mnie skąd się biorą te "pełzające impulsy" tak określę te wariacje na wskaźniku miernika.
Nie przy wszystkich skuterach 2T i 4T (chiny) taki problem istnieje.
To jest mój drugi przypadek.
Miki1406 dzięki za pinody.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Być może opornik w skutek awarii regulatora się przepalił... A może być odpowiedzialny za "prostowanie" tych napięć... Sprawdź go... Jak znam chinole to pewnie z 10zł kosztuje
Generalnie dam Wam jeszcze dwie dobre stronki - tyczą się modułów CDI
Trzeba wiedzieć, że tak samo wyglądające moduły mogą być w 5-6 rodzajach
Na prąd stały lub zmienny, z wyprzedzeniem lub bez jego regulacji, z blokadą lub bez, do 2T i do 4T - meksyk...
Ja posiłkowałem się stronami jeszcze
http://zaplon.pl.tl/SCHEMATY-CDI.htm (otwórz link)
http://www.motocdi.com/ (otwórz link)
Dzięki nim zrobiłem na przykład Yamahe Kodiak 400 (do której moduł kosztuje 200-300zł i jego dostanie to jak 6 w totka), na module od chinola za 25zł
Te moduły mogą działać z wieloma markowymi moto
senekkorzenna - polecam posiedzieć przy kawie i ściągać tych obrazków ile się da...
Najgorzej bo jak chcesz szukać czegoś... Schematu/pinoutu/modułu, to modeli i wariantów jest tyle, że nie wiadomo do czego szukać i po jakiej nazwie... To co u nas jest Benzerem w necie może być jako "Part Diagram YBMNSODTY50 - TURBO-ATV-POWER-CDI"
Generalnie dam Wam jeszcze dwie dobre stronki - tyczą się modułów CDI
Trzeba wiedzieć, że tak samo wyglądające moduły mogą być w 5-6 rodzajach
Na prąd stały lub zmienny, z wyprzedzeniem lub bez jego regulacji, z blokadą lub bez, do 2T i do 4T - meksyk...
Ja posiłkowałem się stronami jeszcze
http://zaplon.pl.tl/SCHEMATY-CDI.htm (otwórz link)
http://www.motocdi.com/ (otwórz link)
Dzięki nim zrobiłem na przykład Yamahe Kodiak 400 (do której moduł kosztuje 200-300zł i jego dostanie to jak 6 w totka), na module od chinola za 25zł
Te moduły mogą działać z wieloma markowymi moto
senekkorzenna - polecam posiedzieć przy kawie i ściągać tych obrazków ile się da...
Najgorzej bo jak chcesz szukać czegoś... Schematu/pinoutu/modułu, to modeli i wariantów jest tyle, że nie wiadomo do czego szukać i po jakiej nazwie... To co u nas jest Benzerem w necie może być jako "Part Diagram YBMNSODTY50 - TURBO-ATV-POWER-CDI"
Imbrola faza - "Detailing"
-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2846
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Kiedyś byłem na ich stronie.Od tego czasu zmieniła się trochę szata graficzna.
Niezłe kompendium wiedzy.
Niezłe kompendium wiedzy.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
No to twoja historia pokrywa się z moją... Robiłem z bratem w motocyklach... Młody został, ja szukałem szczęścia
Pizzeria, murarka, montaż klim i chłodni, serwis komputerów, serwis kopiarek i wylądowałem w InterCarsie i szczęśliwie już 5 roczek tutaj leci
Pizzeria, murarka, montaż klim i chłodni, serwis komputerów, serwis kopiarek i wylądowałem w InterCarsie i szczęśliwie już 5 roczek tutaj leci
Imbrola faza - "Detailing"
-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2846
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Tu macie katalogi i schematy
http://www.skuteryostrow.pl/index.php?s=schematy (otwórz link)
Ja kiedyś coś kupowałem tutaj i też mają bogaty asortyment
http://skutery.wroc.pl/ (otwórz link)
http://www.skuteryostrow.pl/index.php?s=schematy (otwórz link)
Ja kiedyś coś kupowałem tutaj i też mają bogaty asortyment
http://skutery.wroc.pl/ (otwórz link)
Imbrola faza - "Detailing"
-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2846
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości