Zobacz wątek - dt 125 nie odpala, strzela z wydechu

dt 125 nie odpala, strzela z wydechu

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

dt 125 nie odpala, strzela z wydechu

Postprzez DeTe » 28/10/2014, 22:07

Witam. miałem jakieś problemy z poziomem paliwa w gaźniku, cały czas kapało/lało się skądś, okazało się że mam zużyty zaworek iglicowy. wymieniłem go (razem z gniazdem) i kapać przestało, z tym jest już ok. dodam że jak były te problemy to dt już nie paliła. no ale po wymianie dalej nie pali. jedyne co się teraz dzieje to strzela z wydechu czasem. przy pchaniu no to jak zaczyna się pchać to ma minimum mocy przez chwilę ale potem strzela z wydechu i koniec. strzelało jeszcze z gaźnika i miałem lewe powietrze z uszczelki pod króćcem ssącym ale już to załatwiłem. strzelanie z gaźnika ustało. dodam jeszcze że na nalanie mieszanki do cylindra moto nie zareagowało.

gaźnik czyszczony, świeca nowa

liczę na was :oops: dzięki :D
DeTe
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28/10/2014, 21:52


Postprzez kris514 » 28/10/2014, 22:09

Zawór membranowy? tłok?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez DeTe » 28/10/2014, 22:16

membrany regulowane. w tłok ciężko byłoby mi uwierzyć, ma dopiero kilka miesięcy (wossner). ale teoretycznie jest to prawdopodobne że jak w gaźniku był jakiś syf to dostał sie on do cylindra i przez to mam teraz problemy? jeśli tak to warto zaglądać przez okno wydechowe czy lepiej od razu zdjąć cylinder? i czy wtedy trzeba wymieniać jakieś uszczelki?
DeTe
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28/10/2014, 21:52

Postprzez kris514 » 28/10/2014, 23:16

hmm membrany regulowane? w jaki sposób, chyba że nie o tych membranach mówimy
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez DeTe » 28/10/2014, 23:30

ja mam na myśli tą piramidkę z blaszkami pod króćcem ssącym. regulowane może źle powiedziane, chodzi mi o to, że jest dobre odchylenie tych blaszek, zgodne z serwisówką.
DeTe
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28/10/2014, 21:52

Postprzez kris514 » 29/10/2014, 12:43

pod blaszkami masz takie plytki ktore musza byc szczelne, sa w ogole?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez DeTe » 29/10/2014, 19:13

znalazłem zdjęcie tych membran jak je wyjmowałem

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 3b07c4fc10

czyli mam te płytki (szczelne), oczywiście całość wyczyściłem no i odpowiednie odchylenie blaszek ustawiłem bo ta jedna była źle
DeTe
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28/10/2014, 21:52

Postprzez kris514 » 29/10/2014, 19:46

No to teraz zwrócił bym uwagę na tłok, ciśnienie sprężania, ustawienia gaźnika i zapłon (możliwe że w innej kolejności :D )
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez DeTe » 29/10/2014, 19:52

to w takim razie ponawiam pytanie czy warto zaglądać do cylindra przez okno wydechowe czy od razu zdejmować cylinder i czy trzeba przy tym wymieniać jakieś uszczelki :P

i co do zapłonu to co z nim może być nie tak, może być uszkodzony moduł?
DeTe
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28/10/2014, 21:52

Postprzez henio12323 » 29/10/2014, 22:14

trzeba wymienaic uszczelki jak sie sciąga cylinder.

przez okno masz za darmo dojscie i costam zawsze widac. na początku tłok sie zaczyna przycierac na wydechu, wiec jak tam jest w porządku to na 99% reszta tłoka też jest ok.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez DeTe » 7/11/2014, 20:05

dopiero dzisiaj zajrzałem bo nie miałem czasu wcześniej :P

co do samego tłoka to jedyne co dla mnie niepokojącego zauważyłem to lekkie brązowo czarne odbarwienia między pierścieniami, czy to normalne?

i jeszcze jedna sprawa, na jakimś elemencie którego nazwy nie znam (w każdym razie jest on przed tłokiem i przysłania go nieco patrząc przez okno wydechowe) jest trochę syfu, ziemi która raz się odczepiła jak ruszyłem kopką. czyli gdyby wydech był założony to pewnie mogłoby tam wpaść. skąd ten syf tam się wziął i co to właściwie jest?

edit: teraz się dokładniej przyjrzałem, ten syf jest chyba po prostu na tulei (zewnętrzna strona oczywiście)
DeTe
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28/10/2014, 21:52

Postprzez henio12323 » 7/11/2014, 21:50

normalne.

moze chodzi o nagar, i to nie piach, tylko drobinki oleju niedopalone, plus kurz i inne syfy z powietrza. itp itd. jak wydech był nieszczelny to też mogło zassać różnego syfu. generalnie najlepiej to jest doczyscic to wszystko
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez DeTe » 7/11/2014, 23:14

okej dzięki, w takim razie wyczyszczę jutro co się da. ale ten brud cały raczej nie był przyczyną problemów prawda :/ ? więc co dalej, co może być z tym zapłonem?
DeTe
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28/10/2014, 21:52

Postprzez henio12323 » 8/11/2014, 07:41

diagnozuj po kolei. może to może tamto. syf wyczyść. jak zasysało pyłu, i sie odkładał mógł sie odrywać i po częsci przycierać silnik, zarzucac swiece itp itd. zrób cylinder i zobacz dalej czy bedzie chodził czy nie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez DeTe » 10/11/2014, 16:55

wyczyściłem to, faktycznie to nie był piach. ale dalej nie działa, ciągle jedyne co się dzieje to strzela z tłumika. na pych to próbowałem z różnie odkręconą śrubą składu mieszanki i nic te zmiany nie dają. świeca zalana nie jest jakoś.
DeTe
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28/10/2014, 21:52

Postprzez henio12323 » 10/11/2014, 19:30

wiec moze gaźnik zapchany, albo membranki porozchylane
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez DeTe » 10/11/2014, 19:37

to gaźnik jeszcze przeczyszczę znowu. a te membrany to z ciekawości z jakich przyczyn się mogą wygiąć? bo wyżej pisałem że to robiłem jakiś czas temu.
DeTe
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28/10/2014, 21:52

Postprzez henio12323 » 11/11/2014, 18:04

ze starosci, jak są wygięte (odstają od obudowy) to wtedy duzo ciezej jest odpalic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez DeTe » 15/11/2014, 17:20

wyczyściłem dokładnie gaźnik kompresorem i oto efekty :D : na kopa nic, na pych to strzela raz mocniej raz słabiej z wydechu ale! za drugim razem jak pchałem to strzeliła z wydechu ale zaraz już odpaliła i mógłbym jechać tylko że musiałem się zatrzymać bo przed sobą miałem już płot :D tylko że teraz znowu nie pali ale zacząłem słyszeć znowu wylatujące powietrze przy próbach odpalania. otóż odlepił się ten silikon wysokotemperaturowy przy uszczelce pod króćcem ssącym i stamtąd to powietrze. w takim razie jak znajdę gdzieś nową uszczelkę to może w końcu już wszystko działać czy to raczej nie to :P dzięki
DeTe
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28/10/2014, 21:52

Postprzez DeTe » 26/11/2014, 20:37

Witam ponownie (niestety albo stety :D) wymieniłem uszczelkę pod króćcem ssącym (dokładniej pod membranami), przy okazji mogłem zobaczyć te membrany - są ok. po wymianie uszczelki od razu wziąłem dt na pych i znowu strzeliła z tłumika ale teraz na dodatek gdzieś z silnika w tym samym momencie wydobył się jakiś dźwięk piszczałki... za drugim razem to samo. więcej się boję bo nie wiem czy czegoś nie uszkodzę. proszę o pomoc :D
DeTe
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28/10/2014, 21:52

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr