Zobacz wątek - Świeżak - motocykl na miasto i niedalekie wypady

Świeżak - motocykl na miasto i niedalekie wypady

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Świeżak - motocykl na miasto i niedalekie wypady

Postprzez Sardox » 28/10/2014, 09:22

Witam Wszystkich,

Od połowy roku śledzę forum ścigacza i byłem przekonany, że po przeczytaniu setek tematów podobnych do mojego, będę w stanie podjąć decyzję sam, bez zajmowania Waszego czasu.

Jest to mój pierwszy post, więc krótko wrzucę coś o sobie.

Do prawa jazdy kat. A zbierałem się 10 lat..., najpierw odradzała mi rodzina, potem nie było kasy i jakoś to tak leciało. Wszystko zmieniło się, gdy usłyszałem o proponowanych zmianach dotyczących kierowania motocyklami o poj. do 125cm3. Stwierdziłem, że przecież czemu nie, mogę spróbować. Czekając na dzień, w którym będę mógł zakupić pierwsze moto, moja kochana żona stwierdziła, że te motocykle nie są dla mnie i żebym kupił sobie porządny motocykl. Nie pytałem drugi raz tylko jeszcze tego samego dnia zapisałem się na kurs. Pierwsze 5 minut na YBR 250 i wiedziałem, że już mnie z tego nie wyleczą :)
Zdałem za 1szym razem i mam czas na zakup pierwszego motocykla. I tu zaczynają się schody...


- Jakie masz doświadczenie: znikome (za smarkacza "komar" simson z lat 50 - z rozruchem na pedały :), osa, jawka 80, ogarek i popularna motorynka - ujeżdżane w wakacje u dziadka, który zaraził mnie miłością do jednośladów), pojedyncze wypady 50cm3 (po 30-50 km kilka razy w roku). Na prawdziwym motocyklu usiadłem dopiero na kursie (10h na YBR250, 10h na Gladiusie)

- Wiek, waga, wzrost: 28lat, 90kg, 181cm

- Do jakich celów chcesz używać motocykla: jazda na co dzień - po mieście, weekendowe wypady dla przyjemności - mam nadzieję, że szybko poznam nowych znajomych :), turystykę na ten moment odpuszczę - chcę wyrobić odpowiednią technikę jazdy, zanim zabiorę żonę w trasę (pewnie pierwszy sezon solo), możliwe pojedyncze wyjazdy na trasie 300-400km?
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? okolo 5-8tys km.

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? na moto chce wydać do 12tys (co nie oznacza, że musi być 12 lub że nie można tej kwoty przekroczyć). Na ciuchy oddzielny budżet (chętnie skorzystam z polecania dobrego sklepu w Warszawie, akcji przecenowych na zimę?)

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? ile będzie wymagał

- Jakie motocykle Ci się podobają - nakedy, turystyki itp.

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Zaczynając całą tą przygodę przejrzałem forum wzdłuż i wszerz. Poczytałem masę literatury i im więcej tego było tym mniej wiedziałem. Brałem pod uwagę CBF 500, CBF 600, XJ6, ER6, GS500, przez moment myślałem też o Gladiusie.
Wszystko było ok, ale mój instruktor, który od ponad 30 lat jeździ motocyklami, stwierdził, że oceniając moją jazdę i zachowanie na drodze, powinienem jednak kupić sobie coś zrywniejszego. Jego zdaniem mogę celować w Horneta, GSRa czy Fazera.
I stąd ten post. Nie przerażają mnie specjalnie te 100 konne maszynki, ale to raczej nie jest najlepszy pomysł (tym bardziej, że nie interesuje mnie sportowa jazda). Co warto wziąć pod uwagę? Oddaje się w Wasze ręce :)
Ostatnio edytowano 29/10/2014, 20:14 przez Sardox, łącznie edytowano 1 raz
Sardox
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 17/10/2014, 08:45


Postprzez kargulec » 28/10/2014, 11:55

Myślę coś w stylu Suziki V-stroma albo hondy transalp by Ci się spodobało, jest wygodny fajnie się prowadzi polecam.
kargulec
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 28/10/2014, 11:48

Postprzez Glenroy » 28/10/2014, 14:45

Jeżeli nie interesuje Cię sportowa jazda, to zarówno Hornet jak i GSR czy Fazer odpadają, czemu? Bo wszystkie 3 jadą dopiero, kiedy na obrotomierzu pojawi się odpowiednio duża liczba, zazwyczaj kawałek za połową skali, nie wiem jak GSR, ale np. w Fazerze poniżej 8 tys obrotów, na próżno szukać jakiejkolwiek elastyczności czy zrywności, Hornet podobnie, w jednym siedzi silnik z R6, w drugim z CBR-ki, chociaż są łagodniejsze, to nadal mają charakterystykę sportową i muszą dostać odpowiednio dobrze w palnik, żeby coś z siebie dały :).

Szukaj czegoś bardziej elastycznego, jakiejś V-ki pokroju Transalpa czy SV650 [starszy i lepszy brat Gladiusa], R2 typu ER6, albo jakichś lokomotyw w R4 pokroju CBF600 albo GSF Bandit :).

Tu nie chodzi o to, czy się boisz tych 100KM, czy też nie, chodzi tu o to, że po czasie poczujesz się na maszynie pewniej, być może nawet za pewnie i przyjdzie taki moment, w którym prawy nadgarstek zrobi Ci się bardzo ciężki, i uwierz mi, że te 100KM wyrwie Cię z butów, przeżuje i wypluje na asfalt. Aha, nie, zapomnij o tym że "nie będziesz odkręcał", może przez pierwszy tydzień był bym w stanie w to uwierzyć :)
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Sardox » 28/10/2014, 20:19

Dzięki za sugestie, przyjrzę się SV650, V-storm. Wcześniej jakoś się im nie przyglądałem, a z tego co poczytałem są to wytrzymałe i solidne maszyny. Krążą opinie, że V-ki średnio się nadają dla początkującego, ale w Gladiusie nie przeszkadzał mi silnik, a to chyba ta sama konstrukcja. Zresztą bardzo przyjemny motocykl.

Najchętniej wziąłbym moto z ABSem. A może ktoś z Was ma zadbany egzemplarz, któremu poszukuje nowego właściciela?

Kusiło mnie wrzucić ten tekst z odkręcaniem, ale pomyślałem, że nie będę Wam odbierał tej przyjemności :). Znając siebie to nadal będę odkręcał co najwyżej słoiki ;)

I co sądzicie o wymienionych wcześniej modelach?
Ostatnio edytowano 28/10/2014, 21:12 przez Sardox, łącznie edytowano 1 raz
Sardox
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 17/10/2014, 08:45

Postprzez setup » 28/10/2014, 21:08

cbf 500 możesz odpuścić, tym bardziej jak planujesz wycieczki we dwoje.
cbf 600 spokojnie ogarniesz. Silnik elastyczny, fajnie oddaje moc dla świeżaka. Łatwy w prowadzeniu, nie jest za ciężki. Starczy na pewno więcej niż na jeden sezon. Silnik R4, przeszczepiony z Horneta, więc konstrukcja sprawdzona. CBF ma regulowaną kanapę w 3 pozycjach oraz szybę w dwóch.
Równie dobre opinie zbiera GSF 650 czyli suzuki bandti. Ma ciut więcej koni oraz jest chyba cięższy.
Najlepiej zrobić sobie jakiś jazdy testowe tymi motocyklami wtedy zobaczysz który Ci podpasuje. Ja też brałem pod uwagę Kawę ER6 ale po przejażdżce wiedziałem żesilnik R2 to nie dla mnie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
setup
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
Lokalizacja: Ruda śląska

Postprzez lagiboy » 28/10/2014, 22:26

jak chcesz mieszczucha nakeda to ja i tak wziąłbym SV650S, albo cbr600f, albo er6f, albo bandita S, nawet pokusiłbym się o stwierdzenie, że wziąłbym nawet V-stroma, CBF600 lub transalpa ale dlatego, że mi się podoba i dla mnie do przemieszania się z domu do pracy i z pracy do domu byłby idealny. kupiłem golasa i dołożyłem do niego szybę i następny będzie w pełnych owiewkach.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Marsjanin » 29/10/2014, 10:32

Również mocno polecam svkę. Wziąłem na pierwsze moto, nie żałuję. Napiszę to już, któryś raz.. Lekka, zwrotna, dobrze idzie z dołu, środek też mocny, ale góra już bez fajerwerków. Dosyć niskie spalanie - +/- 5,5l/100km. Praktycznie bez wad wrodzonych. Zadbany egzemplarz na pewno Ci posłuży. Co do hamowania silnikiem, to jest wyraźne, ale bez strachu ;)
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez Devil 125 » 29/10/2014, 19:10

spokojnie z tymi pojemnościami na pierwszy raz, kumpel kupił CBR 600RR na pierwsze moto jeżdził dwa miesiące i wczoraj zakończył żywot ;/ lepiej zacząc od mniejszych zbierać doświadczenie szkoda chłopaka ;/
Honda CBR 125R ---> Yamaha FZS 600 02r
Avatar użytkownika
Devil 125
Bywalec
 
Posty: 558
Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
Lokalizacja: DOL

Postprzez Glenroy » 29/10/2014, 20:04

Devil 125 napisał(a):spokojnie z tymi pojemnościami na pierwszy raz, kumpel kupił CBR 600RR na pierwsze moto jeżdził dwa miesiące i wczoraj zakończył żywot ;/ lepiej zacząc od mniejszych zbierać doświadczenie szkoda chłopaka ;/

Nie porównuj sporta jakim jest 600RR z uniwersalnym SV650 ;), 600RR ma 115KM, SV ma 70KM, co Ty porównujesz? ;). To nie motocykl zabija, jak masz siano zamiast mózgu, to i 500ccm Cię nie uratuje... w tamtym roku zginął też mój kolega jeżdżący cały jeden miesiąc na CBR F4, ale co poradzisz jak przy 140km/h w mieście nie wyrobił na zakręcie... ;).

A gdybym zaproponował Kawę ZR-7? Przecież ma 750ccm a jak najbardziej można od niej zaczynać, podobnie jak Honda sevenfifty, to nie pojemność sprawia problem, ale sposób w jaki ta pojemność reaguje na manetkę gazu ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Invi » 29/10/2014, 20:07

Devil 125 napisał(a):spokojnie z tymi pojemnościami na pierwszy raz, kumpel kupił CBR 600RR na pierwsze moto jeżdził dwa miesiące i wczoraj zakończył żywot ;/ lepiej zacząc od mniejszych zbierać doświadczenie szkoda chłopaka ;/



600, 600, albo i 650 nie równe. A wypadek ze skutkiem jakimkolwiek można mieć i na 50.


Glenroy napisał(a):
Devil 125 napisał(a):A gdybym zaproponował Kawę ZR-7? Przecież ma 750ccm a jak najbardziej można od niej zaczynać, podobnie jak Honda sevenfifty, to nie pojemność sprawia problem, ale sposób w jaki ta pojemność reaguje na manetkę gazu ;).


Ciężkie krowiszcza :D W miarę mocne mimo wszystko. Ale takie 750 w czopkach :D To prawie nie jedzie, ale jakikolwiek ambitniejszy manewr to masakra :D
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez setup » 29/10/2014, 20:10

Devil 125 napisał(a):spokojnie z tymi pojemnościami na pierwszy raz, kumpel kupił CBR 600RR na pierwsze moto jeżdził dwa miesiące i wczoraj zakończył żywot ;/ lepiej zacząc od mniejszych zbierać doświadczenie szkoda chłopaka ;/


taaa chyba Ci się literki F z R pomyszkowały.
Avatar użytkownika
setup
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
Lokalizacja: Ruda śląska

Postprzez Sardox » 29/10/2014, 20:43

Bardzo Wam dziękuję za dotychczasowe opinie. Warto było wrzucić temat, bez tego nawet bym pewnie nie zaczepił o SV-kę, a z tego co poczytałem na forach to może być coś w sam raz dla mnie. V-storm/transalp też wyglądają jak ciekawe opcje, ale zawsze będę mógł o nich pomyśleć w przyszłości, kiedy się trochę oswoję z tematem i będę lepiej wiedział, czego oczekuję od motocykla, do czego faktycznie będzie wykorzystywany.

Zastanawiam się tylko nad tym czy kupić golasa z ewentualną szybką, czy brać w plastikach. Co prawda żaden ze mnie gamoń, ale nie trzeba nim być, żeby wyłożyć moto, choćby i na parkingu.



P.S. Co do tej CBR 600 RR to trochę tak jakbym chciał pójść z kobietą do kina, na kolację i odprowadził ją do swego domu ;), i dostał odpowiedź, że seks bez gumy w Ugandyjskim burdelu jest ryzykowny... Przydatne info, ale odbiegające od mojej rzeczywistości.
Sardox
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 17/10/2014, 08:45

Postprzez Devil 125 » 29/10/2014, 21:05

setup dlaczego twierdzisz że literki mi się pomieszały ??
Honda CBR 125R ---> Yamaha FZS 600 02r
Avatar użytkownika
Devil 125
Bywalec
 
Posty: 558
Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
Lokalizacja: DOL

Postprzez Kaai » 29/10/2014, 22:38

moze mysli, ze jest cbr 600ff?


do autora = taka cbfe z absem powinienes dosc tanio wyrwac
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Glenroy » 30/10/2014, 19:02

Sardox napisał(a):Zastanawiam się tylko nad tym czy kupić golasa z ewentualną szybką, czy brać w plastikach. Co prawda żaden ze mnie gamoń, ale nie trzeba nim być, żeby wyłożyć moto, choćby i na parkingu.


Tu odpowiedzieć musisz sobie sam, jeżeli ma być to moto do przemieszczania się po mieście, latania w koło komina i weekendowych przechadzek, to w sumie niewielka różnica, na pewno naked nie będzie Cię chronił przed pędem wiatru, będzie Ci mocniej wiało i potęgowało uczucie prędkości, kosztem komfortu rzecz jasna, ale na pewno skutecznie blokuje zapędy w rozwijaniu dużych prędkości, bo przy tych 140km/h wieje już na prawdę zdrowo.

Jeżeli planujesz dalsze wypady, to bez owiewki ani rusz, szyba w golasie w pewnym stopniu rozwiązuje problem, ale na pewno daleko jej do ochrony jaką oferuje pełna owiewka.

SV ma to do siebie, że na nakedzie siedzisz prosto i wygodnie, a na "S"-ce przyjmujesz już pozycję pochyloną, taką mniej radykalnie sportową :). Honda CBF jest bardzo wygodna, z owiewką jest super, prowadzi się też bardzo dobrze...lepiej od mojego FZS-a :P
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Marsjanin » 30/10/2014, 19:49

Glenroy napisał(a):SV ma to do siebie, że na nakedzie siedzisz prosto i wygodnie, a na "S"-ce przyjmujesz już pozycję pochyloną, taką mniej radykalnie sportową :)

Chyba,że tak jak ja masz wyższą kierownicę i cieszysz się owiewką i wygodną pozycją :)
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez Invi » 30/10/2014, 22:15

Jaka tam ona wygodna wygodna to jest na sporcie :P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez setup » 1/11/2014, 00:26

Devil 125 napisał(a):setup dlaczego twierdzisz że literki mi się pomieszały ??


piszesz o CBR 600 a my tu polecamy CBF 600 więc jakby inne moto.... i dla świeżaka się nada.
Avatar użytkownika
setup
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
Lokalizacja: Ruda śląska

Postprzez blondynka96 » 2/11/2014, 00:42

Ja również polecam Ci SVke bo na miasto jest super sprzętem. Moment obrotowy dostępny od dołu więc nie trzeba ciągnąć po obrotach żeby dynamicznie ruszać że świateł ^_^ posiadam swoją Ske trzy lata i ani dnia nie zalowalem tego wyboru. Owiewka chroni przed wiatrem całkiem dobrze. Wygląd jest zabójczy... (bynajmniej dla mnie, ale to kwestia gustu.) jeśli chcesz coś jeszcze wiedzieć na jego temat to wal PW.
pozdrawiam.
Avatar użytkownika
blondynka96
Świeżak
 
Posty: 313
Dołączył(a): 1/11/2010, 16:31
Lokalizacja: Tarnobrzeg



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr