Zobacz wÄ…tek - Dotracie cilindra w Honda NSR 125.
NAS Analytics TAG

Dotracie cilindra w Honda NSR 125.

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Dotracie cilindra w Honda NSR 125.

Postprzez Honda _NSR » 22/10/2014, 12:06

Witam :D
Moja Honda jest po wymianie cylindra i po kilkukrotnej wymianie uszczelki na głowicy. Z Honda miałam wielkie "przeboje" ... Musiałam długi czas jeździć z woda w plecaku aby dolewać bo temperatura ponosiła się w mgnieniu oka i wyrzucało mi wodę . Pękała również uszczelka pod głowicą. Próbowałam nawet uszczelniać ją czerwonym silikonem odpornym na temperaturę lecz dało to tyle co nic... W końcu woda wdarła się tak, że tłoki "pływały".... Wiec zdecydowałam się na nowy cylinder..
Podczas kupna cylindra (POLINI 160) dowiedziałam się, że dotarcie musi nastąpić inna metodą niż ta którą zazwyczaj każdy stosuje. Myślę , że póki co muszę nie przekraczać 50 km/h i w czasie jazdy co jakiś czas na sprzęgle dać gaz do oporu aby otworzyły się przepustnice.
Ile ma trwać docieranie cylindra? Może zrobić to jakimiś innymi metodami ?

Proszę o szybką odpowiedz i z góry dziękuje :D
Honda _NSR
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 22/10/2014, 11:44
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez henio12323 » 22/10/2014, 12:51

tłoki pływały ? to ile ich tam masz ? :D

docieranie to jazda z róznymi prędkosciami i róznym obciązeniem, ale nigdy nie pyrkanie ani zamulanie - bo to czasami jest gorsze. oczywiscie zazwyczaj bezpieczniej jest powiedziec krótko nie przekraczaj 50tki. ale lepsze docieranie to jak pisałem w róznych warunkach. ważne aby dobrze dogrzac silnik przed jazdą. nie odkręcac gazu na maxa, co nie znaczy żeby nie odkręcac go w ogóle. nie przeciągać po obrotach na biegu. nie jeździc z jedną stałą prędkoscia no i w przypadku 2T jak najmniej hamowac silnikiem - czyli najlepiej w ogóle :D tak z 300 km polatasz i bedzie ok. ( prędkosci rozwijaj dowolne, aby nie katować maszyny )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez SpeedyGonzales » 22/10/2014, 13:25

Gaz do oporu na luzie/sprzęgle? Nie polecam. Trochę międzygazu, nie ma problemu. Henio wszystko opisał, od siebie dodam tylko żeby uważać na temperaturę bo można przytrzeć tłok przy piastach bądź od strony wydechu, choć akurat Tobie wystarczy wiedzieć że lepiej się zatrzymać i dać motocyklowi nieco osiągnąć gdy temp zbliża się do czerwonego pola. Niektóre serwisówki np Aprili zalecają zalanie do zbiornika niedużo, nie pamiętam wartości ale naprawdę niedużo oleju 2t na okres dotarcia (bo jak rozumiem dozownik normalnie pracuje).
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê