Yamaha - R1 RN12 czy R1 RN19
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Yamaha - R1 RN12 czy R1 RN19
Cześć, chciałbym kupić sobie r1, nie wiem którą lepiej wybrać. Domyślam się, że na rn19 muszę więcej przeznaczyć. Myślę, że rn12 do 20 000 mógłbym kupić.
Ile musiałbym przeznaczyć na rn19?
Z tego co się dowiedziałem rn12 to zupełnie nowa generacja, nowa rama deltabox, przebudowany exup, nowe hamulce, koła, owiewki itd. No można powiedzieć, że r1 od podstaw została przebudowana.
Do rn19 doszło trochę elektroniki (YCC-I, YCC-T) inne sprzęgło, przerobiona rama i nowy amortyzator przedni z nowymi regulacjiami.
Ale jak to wygląda w praktyce? Ktoś ma/miał doświadczenie z tymi dwoma motocyklami?
Który ostatecznie lepiej wybrać? Nie pali mi się, ma to być zakup na dłużej.
pozdrawiam
Ile musiałbym przeznaczyć na rn19?
Z tego co się dowiedziałem rn12 to zupełnie nowa generacja, nowa rama deltabox, przebudowany exup, nowe hamulce, koła, owiewki itd. No można powiedzieć, że r1 od podstaw została przebudowana.
Do rn19 doszło trochę elektroniki (YCC-I, YCC-T) inne sprzęgło, przerobiona rama i nowy amortyzator przedni z nowymi regulacjiami.
Ale jak to wygląda w praktyce? Ktoś ma/miał doświadczenie z tymi dwoma motocyklami?
Który ostatecznie lepiej wybrać? Nie pali mi się, ma to być zakup na dłużej.
pozdrawiam
- specialized
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 18/7/2007, 22:23
Mowa o praktyce, no wiec jak u Ciebie z ta praktyka ?


| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
andy, jakaś tam jest
RSSSS, seiczak - może trochę uzasadnicie swoje odpowiedzi?
Różnice cenowe to sobie mogę po allegro wywnioskować, zmiany modelowe są też na wyciągnięcie ręki, nawet część ich wymieniłem w pierwszym poście.
Ale jak się prowadzi jedna w porównaniu do drugiej, jakie wrażenia kierowcy - tego nie znalazłem

RSSSS, seiczak - może trochę uzasadnicie swoje odpowiedzi?
Różnice cenowe to sobie mogę po allegro wywnioskować, zmiany modelowe są też na wyciągnięcie ręki, nawet część ich wymieniłem w pierwszym poście.
Ale jak się prowadzi jedna w porównaniu do drugiej, jakie wrażenia kierowcy - tego nie znalazłem

- specialized
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 18/7/2007, 22:23
Kaai napisał(a):nie lepiej poczekac na premiere i wziac 230 konna r1? bedziesz dopiero kozak.
W roku 2023

specialized napisał(a):andy, jakaś tam jest
To moze podciagnij do tego aby byla wystarczajaca ?

Ostatnio edytowano 23/10/2014, 19:06 przez andy7, łącznie edytowano 1 raz
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
7 lat na tym forum i nic się nie zmieniło...
Moje doświadczenie:
2001-2004 motorynka
2006-2007 kawaski 125 kx'79
2008-2009 suzuki rm125'02
2009-2010 ktm exc250'00
2011-2011 fzr600' 98
2011-2012 ktm sx 250'07
2012-2014 yamaha r6 (2,5 lata)
2012-teraz ktm sx250'12
Zanim kupiłem r6 oczywiście było "r6 na pierwszą szosówkę = śmierć" i prawdę mówiąc jak zsiadałem z KTMa na r6 to prowadzenie r6 było zabawą. Ale szybko zrozumiałem, że szosa się rządzi zupełnie innymi prawami niż motocross i nabrałem trochę pokory, zawsze jeździłem z głową i poza parkingowych przewrotek nigdy nic mi się nie stało. Nie sądzę, że w przypadku r1 będzie inaczej, to już cecha charakteru, a nie pojemności. Chodzi mi tutaj o wypadki z własnej głupoty/braku doświadczenia, typu "jechał szybko i nie zmieścił się w zakręt - wylądował na znaku drogowym", "jechał 120 po osiedlowej drodze", "nie wyhamowal przed skrzyżowaniem" itd.
Miałem okazje się przejechać kilkoma litrami i dużo bardziej mi pasują niż 600. Moc jest pod ręką, nie trzeba ich kręcić - wygodniej mi się jeździło. RN12 szczególnie mi przypadła do gustu, krótka zwinna przy moim wzroście bardzo komfortowa.
Dziękuję wam bardzo za troskę, ale wolałbym przeczytać konkrety.
PS. Uprzedzając kolejne posty, tak mam kombinezon, kask z górnej półki, rękawice, buty, pas nerkowy, a nawet bieliznę termoaktywną i kominiarkę!
Moje doświadczenie:
2001-2004 motorynka
2006-2007 kawaski 125 kx'79
2008-2009 suzuki rm125'02
2009-2010 ktm exc250'00
2011-2011 fzr600' 98
2011-2012 ktm sx 250'07
2012-2014 yamaha r6 (2,5 lata)
2012-teraz ktm sx250'12
Zanim kupiłem r6 oczywiście było "r6 na pierwszą szosówkę = śmierć" i prawdę mówiąc jak zsiadałem z KTMa na r6 to prowadzenie r6 było zabawą. Ale szybko zrozumiałem, że szosa się rządzi zupełnie innymi prawami niż motocross i nabrałem trochę pokory, zawsze jeździłem z głową i poza parkingowych przewrotek nigdy nic mi się nie stało. Nie sądzę, że w przypadku r1 będzie inaczej, to już cecha charakteru, a nie pojemności. Chodzi mi tutaj o wypadki z własnej głupoty/braku doświadczenia, typu "jechał szybko i nie zmieścił się w zakręt - wylądował na znaku drogowym", "jechał 120 po osiedlowej drodze", "nie wyhamowal przed skrzyżowaniem" itd.
Miałem okazje się przejechać kilkoma litrami i dużo bardziej mi pasują niż 600. Moc jest pod ręką, nie trzeba ich kręcić - wygodniej mi się jeździło. RN12 szczególnie mi przypadła do gustu, krótka zwinna przy moim wzroście bardzo komfortowa.
Dziękuję wam bardzo za troskę, ale wolałbym przeczytać konkrety.
PS. Uprzedzając kolejne posty, tak mam kombinezon, kask z górnej półki, rękawice, buty, pas nerkowy, a nawet bieliznę termoaktywną i kominiarkę!
- specialized
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 18/7/2007, 22:23
Jeździłem i tym i tym
Rn19 zdecydowanie żwawiej reaguje na polecenia rollgazu, szczególnie w średnim i górnym zakresie.. , Prowadzą sie podobnie nawet na innych kapciach. Hamulce nie zauważyłem różnic. Wygląd kwestia gustu
Ogólnie R1 poza dobrymi heblami i fajnym prowadzeniem dupy nie urywają 



"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
a ja dorzuce ze:
RN12 - W 2004 na drogi wyjechała kolejna generacja YZF-R1 (RN12), lżejsza o kolejne 2 kg i mocniejsza aż o 21 KM. W silniku zwiększono przede wszystkim skok zaworów i przekonstruowano układ dolotowy. System dynamicznego doładowania umożliwiał uzyskiwanie mocy maksymalnej 180 KM. Układ wydechowy z dwoma tytanowymi tłumikami poprowadzono pod kanapą, co sprzyjało aerodynamice i możliwości większego przechylenia w zakrętach. Od nowa zaprojektowano zawór EXUP sterujący wydechem, zmieniono też zestopniowanie skrzyni biegów. Ze sportu wyczynowego nowa R1 przejęła również alumniową ramę Deltabox V. Geometrię podwozia przygotowano głównie pod kątem dużej zwrotności i łatwego kierowania. W seryjnym wyposażeniu znalazł się tłumik skrętu kierownicy. Nowy był również wahacz w tylnym zawieszeniu, z podciągami usztywniającymi prowadzonymi dołem. Nowa jedynka zyskała też nowe hamulce, nowe obręcze kół i nową owiewkę. Zbudowano motocykl praktycznie od podstaw.
W 2006 r. zajęto się układem zasilania i zaworami ssącymi, uzyskując wzrost mocy o 3 KM. Optymalizowano też ramę i wydłużono wahacz tylnego koła. Chodziło głównie o dociążenie przedniego koła.
RN19 - 2007 r. model YZF-R1 (RN19) Tym razem przejęto komponenty elektroniczne systemy YCC-I oraz YCC-T. Yamaha Chip Controlled Intake był pionierskim w seryjnych motocyklach systemem zmiennej długości układu dolotowego o automatycznej regulacji, a Yamaha Chip Controlled Throttle stanowił elektroniczną kontrolę nad przepustnicami. Na wyczynowych motocyklach Yamahy wzorowano też 16-zaworową głowicę nowego czterocylindrowca, z tytanowymi zaworami ssącymi (rezygnowano z układu pięciu zaworów na cylinder) oraz sprzęgło antihoppingowe. Moc silnika sięgnęła 180 KM, zaprojektowano nową ramę, wahacz i widelec z bardzo szerokim zakresem regulacji. Przy przednich tarczach pojawiły się sześciotłoczkowe zaciski. Bardzo lekki (177 kg na sucho).
RN12 - W 2004 na drogi wyjechała kolejna generacja YZF-R1 (RN12), lżejsza o kolejne 2 kg i mocniejsza aż o 21 KM. W silniku zwiększono przede wszystkim skok zaworów i przekonstruowano układ dolotowy. System dynamicznego doładowania umożliwiał uzyskiwanie mocy maksymalnej 180 KM. Układ wydechowy z dwoma tytanowymi tłumikami poprowadzono pod kanapą, co sprzyjało aerodynamice i możliwości większego przechylenia w zakrętach. Od nowa zaprojektowano zawór EXUP sterujący wydechem, zmieniono też zestopniowanie skrzyni biegów. Ze sportu wyczynowego nowa R1 przejęła również alumniową ramę Deltabox V. Geometrię podwozia przygotowano głównie pod kątem dużej zwrotności i łatwego kierowania. W seryjnym wyposażeniu znalazł się tłumik skrętu kierownicy. Nowy był również wahacz w tylnym zawieszeniu, z podciągami usztywniającymi prowadzonymi dołem. Nowa jedynka zyskała też nowe hamulce, nowe obręcze kół i nową owiewkę. Zbudowano motocykl praktycznie od podstaw.
W 2006 r. zajęto się układem zasilania i zaworami ssącymi, uzyskując wzrost mocy o 3 KM. Optymalizowano też ramę i wydłużono wahacz tylnego koła. Chodziło głównie o dociążenie przedniego koła.
RN19 - 2007 r. model YZF-R1 (RN19) Tym razem przejęto komponenty elektroniczne systemy YCC-I oraz YCC-T. Yamaha Chip Controlled Intake był pionierskim w seryjnych motocyklach systemem zmiennej długości układu dolotowego o automatycznej regulacji, a Yamaha Chip Controlled Throttle stanowił elektroniczną kontrolę nad przepustnicami. Na wyczynowych motocyklach Yamahy wzorowano też 16-zaworową głowicę nowego czterocylindrowca, z tytanowymi zaworami ssącymi (rezygnowano z układu pięciu zaworów na cylinder) oraz sprzęgło antihoppingowe. Moc silnika sięgnęła 180 KM, zaprojektowano nową ramę, wahacz i widelec z bardzo szerokim zakresem regulacji. Przy przednich tarczach pojawiły się sześciotłoczkowe zaciski. Bardzo lekki (177 kg na sucho).
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
- Kaai
- Mieszkaniec forum
- Posty: 4223
- Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości