Zobacz wątek - Odpowetrzanie hamulców
NAS Analytics TAG

Odpowetrzanie hamulców

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Odpowetrzanie hamulców

Postprzez Meciek » 13/8/2007, 23:15

Dziś z mojej winy zapowietrzyły mi się hamulce w Sradzie. Odpowietrzyłem przykładając wężyk do odpowietrzników przy zaciskach i pompując klamką, a tu nagle koleś mi opowiada ,że odpowietrza się od dołu czyli dmuchając w odpowietrzniki i czekając aż powietrze ucieknie pojemniczkiem do płynu Jaka jest prawda, bo mi torchę namieszał w głowie?!
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka


Postprzez mar111cin » 13/8/2007, 23:19

to możesz mu powiedzieć żeby sobie w motocyklu tak podmuchał. Wkońcu ktoś nazwał te śrubki odpowietrznikami heh. Jedynie co to zawsze powinno się zacząć odpowietrzanie od tego zacisku co jest najdalej od pompki hamulcowej.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)


Postprzez Meciek » 13/8/2007, 23:23

No dokladnie 3 gości razem ze mna się spierało o to a on dalej swoje i jeszcze twierdzi ,że sie rozjebie przez takie odpowietrzanie bo powietrze zawsze będzie na górze. Ja mu mówie ale w samochodach jest przecież tak samo...
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez jasql » 13/8/2007, 23:25

Sluchaj kolegow to daleko pojedziesz.

Zakladasz wezyk na odpowietrznik luzujesz go i pompujesz klamka (odpowietrznik nie moze byc odkrecony za mocno)
Drugi sposob to wezyk j.w. ale naciskasz klamke luzujesz odpowietrznik klamka spada, zakrecasz odpowietrznik (zanim puscisz klamke) jak odpowietrznik jest zakrecony dopiero puszczasz klamke i tak wkolko dopoki nie bedzie wyplywalo powietrze z weza.
Nie zapomnij dolewac plynu i powinno odpowietrzac sie od najbardziej oddalonego zacisku (jak masz dwa i rozdzielacz jest przy kole nie przy pompie)
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez rosa » 13/8/2007, 23:30

wsadź mu wężyk w odbyt i dmuchnij
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
Avatar użytkownika
rosa
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1190
Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
Lokalizacja: Sopot

Postprzez mar111cin » 13/8/2007, 23:32

powietrze napewno nie będzie w taki sposób szło do góry (jak to mówili Ci znawcy) tylko raczej zastąpi płyn hamulcowy i dopiero wtedy wszystko będzie zapowietrzone. Ja w swoim jak wymieniałem płyn to wyciągnełem stary ze zbiorniczka, wlałem nowy i przetoczyłem go do zacisku- odkręciłem (poluzowałem) odpowietrznik i tłoczyłem plyn naciskając klamke hamulca, aż zobaczyłem że stary się skończył i leci świeży nowy. tak samo poszło całe powietrze, nie widze innego sposobu odpowietrzania. To tak samo jak w zapowietrzonych kaloryferach w domu, odkręca się odpowietrznik i jak jest powietrze to ono dmucha jak nie ma go to leci woda. Nikt nie wpada na pomysł żeby dmuchać w kaloryfer :lol:
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez cdsMarcin » 14/8/2007, 09:56

Chyba se jaja robił... przecież normalne jest, że odpowietrzając wyciągasz powietrze z dołu... od odpowietrzników... Jeśli chcesz żeby szybciej szło, to widziałem taki sprzęcik jak mają mechanicy, podłączasz od dołu i to ci zasysa płyn i powietrze... :)
<a href="http://www.bezpieczny-motocyklista.info/">Obrazek</a>

<a href="http://www.emoto.com.pl/id91106.html">Na sprzedaż Aprilia RS 80/50 2001r.</a>
Avatar użytkownika
cdsMarcin
Bywalec
 
Posty: 526
Dołączył(a): 17/3/2007, 12:25
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Postprzez Meciek » 14/8/2007, 21:47

A mam jeszcze pytanie, po cholere w zbiorniczku na płyn jest taki gumowy condon?
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez mar111cin » 14/8/2007, 22:11

zaznaczam że mówię co ja o tym myśle:

żeby nie nabrać do przewodów powietrza.
Oraz zauważ że jest on w stylu takiej harmonijki, więc uważam że jak pompka wpompuje troche płynu w przewody to on się rozciąga, może po to żeby żadnego podciśnienia nie wywołać, czy coś w tym stylu.
Wiem że ja jak raz zbyt dużo podpompowałem hamulec, to ta guma prawie że się obróciła na drugą strone, czyli raczej chroni przed zapowietrzaniem.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez lmpk » 14/8/2007, 22:20

... no i kompensuje ubytek płynu spowodowany zużywaniem klocków -> wyciskaniem tłoczków.



a z tym pompowaniem powietrza to taki sam dżołk jak iść po wiadro fazy
f3
Avatar użytkownika
lmpk
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
Lokalizacja: Mazury

Postprzez cichy » 15/8/2007, 20:54

Meciek napisał(a):A mam jeszcze pytanie, po cholere w zbiorniczku na płyn jest taki gumowy condon?


Zauważ, że na gumce przeważnie jest kawałek plastiku z małą dziurką na środku i dopiero potem na to nakrętka.
Chodzi o to, żeby powietrze mogło swobodnie dostać się do gumki.
Dzięki temu powietrze nie ma dostępu do płynu (który jak wiadomo jest higroskopijny) i jednocześnie, w zbiorniczku nie powstaje podciśnienie gdy płynu ubędzie.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê