problem z ukł.chłodzenia,bulgotanie w zbiorniku wyrównawczym
Posty: 4
• Strona 1 z 1
problem z ukł.chłodzenia,bulgotanie w zbiorniku wyrównawczym
Mam pytanie dla szczęśliwych posiadaczy Yamahy TDM 900. Czy po około 10min. pracy na biegu jałowym, zaczyna wam się bulgotanie płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym? Odpalam Yamahe po około 8min temp. zaczyna z połowy iść ku czeronemu, tuż przed czerwonym zaczyna bulgotać w zbiorniku wyrównawczym, następnie ulewa się trochę płynu wraz z parą przez wężyk znajdujący się pod podwoziem motocyklu, następnie na czerwonym wskazaniu załącza się wentylator i schładza. Po wyłączeniu się wentylatora temperatura znów idzie do góry i proces się ponawia. Nie bardzo wiem co się dzieje, zacznę od sprawdzenia korka chłodnicy. Może to korek za wcześnie przepuszcza, tylko muszę taki korek gdzieś dorwać.
Niektórzy mówią o uszczelce. Ale...
Nie wiem czy mam rację, ale gdyby była to uszczelka to nie znikałoby borygo a wzrastałby poziom oleju? Dodam jeszcze, że jak jeżdżę w trasie nic się niepokojącego nie dzieje, temperatura jest w dobrym zakresie, nie wzrasta, no chyba, że postoje dłużej na postoju z wł. silnikiem ( chwilowe postoje na światłach nie powodują wzrostu temp.) Tylko teraz jest chłodno, nie wiem co będzie w lecie.
Nie wiem czy problemem tu nie jest, gotowanie się płynu, może jego temperatura wrzenia jest zbyt niska i wentylator nie zdąża się załączać żeby go schłodzić. Pojawia się zbyt duże ciśnienie i wywala przez wężyk chłodniczy jego nadmiar wraz z parą wodną i płynem do zbiornika wyrównawczego.
Niektórzy mówią o uszczelce. Ale...
Nie wiem czy mam rację, ale gdyby była to uszczelka to nie znikałoby borygo a wzrastałby poziom oleju? Dodam jeszcze, że jak jeżdżę w trasie nic się niepokojącego nie dzieje, temperatura jest w dobrym zakresie, nie wzrasta, no chyba, że postoje dłużej na postoju z wł. silnikiem ( chwilowe postoje na światłach nie powodują wzrostu temp.) Tylko teraz jest chłodno, nie wiem co będzie w lecie.
Nie wiem czy problemem tu nie jest, gotowanie się płynu, może jego temperatura wrzenia jest zbyt niska i wentylator nie zdąża się załączać żeby go schłodzić. Pojawia się zbyt duże ciśnienie i wywala przez wężyk chłodniczy jego nadmiar wraz z parą wodną i płynem do zbiornika wyrównawczego.
- GrzegorzTDM
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 12/10/2014, 21:10
- Lokalizacja: Koszalin
Niekoniecznie... Jeśli uszczelkę prze dmuchnęło do płaszcza wodnego, to przy wzroście ciśnienia w komorze spalania, raz wydmuchuje gorące gazy do płynu i wyrzuca go do wyrównawczego, dwa błyskawicznie zagotowuje płyn...
Nie musi pchać płynu na tłok... w układzie chłodzenia panuje mniejsze ciśnienie...
Nie musi pchać płynu na tłok... w układzie chłodzenia panuje mniejsze ciśnienie...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
miki też przychodzi mi na myśl głowica/uszczelka/tuleja ale czy wtedy nie gotowała by się cały czas, tj wentylator nie dawałby rady jej schłodzić?
Grzegorz tdm pompa wody jest sprawna?
Grzegorz tdm pompa wody jest sprawna?
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Dzięki za chęci, ale wasze czarnowidztwo na szczęście się nie sprawdziło (':P') . Po prostu kupiłem motocykl w którym ktoś zamienił przewody (węże) które idą od chłodnicy do zbiornika wyrównawczego i do zawóru kontroli liniowej. te węże znajdują się koło korka tuż koło sieie, jeden wyżej drugi lekko niżej. Tak więc zamieniłem przewody zgodnie z serwisówką i wszystko jest ok. Pozdrawiam. 

- GrzegorzTDM
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 12/10/2014, 21:10
- Lokalizacja: Koszalin
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości