Zobacz wątek - problem z ukł.chłodzenia,bulgotanie w zbiorniku wyrównawczym
NAS Analytics TAG

problem z ukł.chłodzenia,bulgotanie w zbiorniku wyrównawczym

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

problem z ukł.chłodzenia,bulgotanie w zbiorniku wyrównawczym

Postprzez GrzegorzTDM » 12/10/2014, 21:27

Mam pytanie dla szczęśliwych posiadaczy Yamahy TDM 900. Czy po około 10min. pracy na biegu jałowym, zaczyna wam się bulgotanie płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym? Odpalam Yamahe po około 8min temp. zaczyna z połowy iść ku czeronemu, tuż przed czerwonym zaczyna bulgotać w zbiorniku wyrównawczym, następnie ulewa się trochę płynu wraz z parą przez wężyk znajdujący się pod podwoziem motocyklu, następnie na czerwonym wskazaniu załącza się wentylator i schładza. Po wyłączeniu się wentylatora temperatura znów idzie do góry i proces się ponawia. Nie bardzo wiem co się dzieje, zacznę od sprawdzenia korka chłodnicy. Może to korek za wcześnie przepuszcza, tylko muszę taki korek gdzieś dorwać.
Niektórzy mówią o uszczelce. Ale...
Nie wiem czy mam rację, ale gdyby była to uszczelka to nie znikałoby borygo a wzrastałby poziom oleju? Dodam jeszcze, że jak jeżdżę w trasie nic się niepokojącego nie dzieje, temperatura jest w dobrym zakresie, nie wzrasta, no chyba, że postoje dłużej na postoju z wł. silnikiem ( chwilowe postoje na światłach nie powodują wzrostu temp.) Tylko teraz jest chłodno, nie wiem co będzie w lecie.
Nie wiem czy problemem tu nie jest, gotowanie się płynu, może jego temperatura wrzenia jest zbyt niska i wentylator nie zdąża się załączać żeby go schłodzić. Pojawia się zbyt duże ciśnienie i wywala przez wężyk chłodniczy jego nadmiar wraz z parą wodną i płynem do zbiornika wyrównawczego.
GrzegorzTDM
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12/10/2014, 21:10
Lokalizacja: Koszalin


Postprzez miki1406 » 13/10/2014, 10:26

Niekoniecznie... Jeśli uszczelkę prze dmuchnęło do płaszcza wodnego, to przy wzroście ciśnienia w komorze spalania, raz wydmuchuje gorące gazy do płynu i wyrzuca go do wyrównawczego, dwa błyskawicznie zagotowuje płyn...

Nie musi pchać płynu na tłok... w układzie chłodzenia panuje mniejsze ciśnienie...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice


Postprzez melvin » 13/10/2014, 17:43

miki też przychodzi mi na myśl głowica/uszczelka/tuleja ale czy wtedy nie gotowała by się cały czas, tj wentylator nie dawałby rady jej schłodzić?

Grzegorz tdm pompa wody jest sprawna?
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez GrzegorzTDM » 13/10/2014, 20:24

Dzięki za chęci, ale wasze czarnowidztwo na szczęście się nie sprawdziło (':P') . Po prostu kupiłem motocykl w którym ktoś zamienił przewody (węże) które idą od chłodnicy do zbiornika wyrównawczego i do zawóru kontroli liniowej. te węże znajdują się koło korka tuż koło sieie, jeden wyżej drugi lekko niżej. Tak więc zamieniłem przewody zgodnie z serwisówką i wszystko jest ok. Pozdrawiam. :P
GrzegorzTDM
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12/10/2014, 21:10
Lokalizacja: Koszalin



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr