Wymiana oleju w lagach DR125
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Wymiana oleju w lagach DR125
Proste pytanie, ale może nie do końca.
Jak wymienić olej, wyjąć sprężyny w lagach małej suzi?
Znawcy sprawy wiedzÄ… o co chodzi, reszty proszÄ™ o nie teoretyzowanie.
Mam co prawda serwisówkę, ale oczywiście napisana w języku wroga i słowa z tekstu nie rozumiem.
Zaglądam pod gumowe korki, chwilę patrzę i kompletnie nic do głowy mi nie przychodzi.
Jak wymienić olej, wyjąć sprężyny w lagach małej suzi?
Znawcy sprawy wiedzÄ… o co chodzi, reszty proszÄ™ o nie teoretyzowanie.
Mam co prawda serwisówkę, ale oczywiście napisana w języku wroga i słowa z tekstu nie rozumiem.
Zaglądam pod gumowe korki, chwilę patrzę i kompletnie nic do głowy mi nie przychodzi.
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
Dwa razy to robiłem w różnych moto, na Suzuki nigdy więc nie chcę w błąd wprowadzać, porób kilka fotek i ktoś zawsze pomoże. Od dołu lag masz zwykle śrubę, jeżeli nie ma możliwości wyciągnięcia sprężyn od góry to musisz wykręcić lagi z półek, odkręcić śruby od dołu i rozebrać zawias. Masz odpowietrzenie u góry?
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Odpowietrzenia góry nie ma, i sęk w tym, że śrub ściskających sprężyny i tym samym zamykających lagi od góry też nie ma. Są jakieś jakby wprasowane i nie dające się wyjąć, elementy (korki) o które opierają się sprężyny, całość od góry zamknięta gumowym kapturkiem dla estetyki.
Śruby od dołu są i nawet bez problemu udało się je ruszyć, więc z wykręceniem nie będzie problemu.
Postawię jutro mota na lewarek, zdejmę koło i spróbuję wyjąć golenie po uprzednim wykręceniu tych dolnych śrub. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Dzięki za naprowadzenie.
PS. też to robiłem, ale w takich standardowych lagach ze śrubami od góry.
Śruby od dołu są i nawet bez problemu udało się je ruszyć, więc z wykręceniem nie będzie problemu.
Postawię jutro mota na lewarek, zdejmę koło i spróbuję wyjąć golenie po uprzednim wykręceniu tych dolnych śrub. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Dzięki za naprowadzenie.
PS. też to robiłem, ale w takich standardowych lagach ze śrubami od góry.
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
Trochę czasu minęło, ale nie miałem weny grzebnąć przy sprzęcie, bo każdą wolną i pogodną chwilę spędzałem siedząc za sterem
Poza tym, trochę nie bardzo było mi w smak, aby tą dolną śrubą nalewać olej do lagi.
Dzisiaj przyglądnąłem się bliżej i sprawa ma się następująco:
-po zdjęciu gumowego korka wciskamy element trzymający sprężynę i cienkim śrubokrętem wyjmujemy druciane zabezpieczenie. Sprężyna wypycha element, ot i można normalnie wymienić olej.

Poza tym, trochę nie bardzo było mi w smak, aby tą dolną śrubą nalewać olej do lagi.
Dzisiaj przyglądnąłem się bliżej i sprawa ma się następująco:
-po zdjęciu gumowego korka wciskamy element trzymający sprężynę i cienkim śrubokrętem wyjmujemy druciane zabezpieczenie. Sprężyna wypycha element, ot i można normalnie wymienić olej.
- Załączniki
-
zabezieczenie.jpg
- Zabezpieczenie
- (218.96 KiB) Pobrane 2 razy
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości