Zobacz wątek - Sprzedaż motocykla - Wady ukryte
Advertisement
NAS Analytics TAG

Sprzedaż motocykla - Wady ukryte

Przepisy, prawo
_________

Sprzedaż motocykla - Wady ukryte

Postprzez majkel47 » 11/10/2014, 21:23

Witam sprzedałem pare dni temu motocykl. Nie znam się kompletnie na mechanice i w sumie nic przy nim nie robiłem. Olej był wymieniany ok 600km wcześniej przez wcześniejszego sprzedawce. Sprzedając go powiedziałem o wszystkich wadach. Kupującemu po paru kilometrach się zatarł silnik. Podobno z powodu braku oleju sam tego nie sprawdzałem bo nie uwazałem to za potrzebne. Podczas sprzedaży nic na to nie wskazywało że może się zatrzeć. Brak objawów. Czy podając mnie do sądu jest możliwość iż bede musiał mu zwrócić pieniądze?

Czy zatarcie silnika to długa czynność, czy w momencie znikniecia oleju jest nagłą reakcją?

Co jest określone jako wady ukryte?

W umowie był punkt mówiący : Jeżeli sprzedającu ukrył wady, kupujący ma możliwość zerwania umowy do 14 dni i żadania zwrotu pieniędzy.
majkel47
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 7/4/2014, 21:58


Postprzez severian » 11/10/2014, 21:34

O jakiej kwocie mowa ? Jeśłi mała to wątpię by komuś chciało się bujać po sądach.Ciekawy ten zapis o wadach ukrytych,chyba strzeliłeś sobie w kolano.
severian
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 3/8/2014, 09:37


Postprzez majkel47 » 11/10/2014, 21:41

No tylko nie spodziewałem się że coś takiego może się stać. Jezeli zatarł się po zakupie a nie było to sytuacją długotrwałą to wychodzi że złym uzytkowaniem tej osoby po kupnie. Bo wada wynikła po zakupie a nie przed. Czyli ja nic nie ukryłem. Nie wiem jak rozumieć zatarcie silnika
majkel47
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 7/4/2014, 21:58

Postprzez SpeedyGonzales » 11/10/2014, 22:06

Jeśli to umowa zawarta między zwykłymi ludźmi a nie np komis - klient to klauzula "kupujący zapoznał się ze stanem pojazdu" zwalnia sprzedającego z odpowiedzialności.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730