Zobacz wątek - Honda CBR125R 2005
NAS Analytics TAG

Honda CBR125R 2005

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Honda CBR125R 2005

Postprzez tmaciejs » 2/10/2014, 20:20

Witam wszystkich jestem nowym uzytkownikiem :)

Zakupilem Honde CBR 125 R 2005 rok wersja na gażnik - motor nie odpalał od samego początku brak iskry a poprzedni wlasciciel tylko przy gazniku grzebal tak jak mi przy sprzedazy zasugerowal ( modół odrazu wymieniłem ponieważ jego tylko poodejrzewałem ) iskra juz jest ale motor dalej nie chce odpalic , ma tylko zaskoki jak by chciał odpalić - czy ktoś mógłby mi pomóc co może być nie tak ??- motor ma tylko 4800 Km przebiegu
- zawory sprawdzalem są jak w ksiazce serwisowej - wymienilem tez gaznik i mam problem od gaznika odchodza wezyki - jeden wiem ze jest od zassania bezyny z baku , 2-gi wężyk nie wiem gdzie ma iść ?? - czy ktos ma rozpiske , schemat , lub nawet foto gdzie te weze idą ??
M@CI@S
Avatar użytkownika
tmaciejs
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/10/2014, 19:58


Postprzez Kuba05 » 2/10/2014, 21:23

Radze zmierzyć kompresje i wyregulować gaźnik według danych producenta.
A ten wężyk to może być przelew z komory pływakowej, jak to ten to będzie sobie po prostu wisiał, żeby w razie przepełnienia komory pływakowej paliwo kapało na ziemie, a nie na gorący silnik.
Było: Skuter 50 ccm 4T -->Romet ZK 50
Jest: Honda Shadow VT 125C
Avatar użytkownika
Kuba05
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 29/8/2013, 19:48
Lokalizacja: Śląsk


Postprzez tmaciejs » 3/10/2014, 13:49

i tu mam następny problem , nie mam czym zmierzyć kompresji - ( jak palca przytykam to czuje ze kompresja jest ale ile ?? :) - dzięki za odzew poszukam wśród znajomych mechaników tego urządzenia,
M@CI@S
Avatar użytkownika
tmaciejs
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/10/2014, 19:58

Postprzez kravter » 3/10/2014, 13:54

kazdy szanujacy sie mechanik ma taki sprzet ;p
kravter
Świeżak
 
Posty: 318
Dołączył(a): 6/5/2013, 16:59

Postprzez tmaciejs » 3/10/2014, 13:59

no sorry - nie zdążyłem zakupić - j/w podejrzewałem tylko Modół :(
M@CI@S
Avatar użytkownika
tmaciejs
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/10/2014, 19:58

Postprzez miki1406 » 3/10/2014, 14:15

O module to słyszałem, ale modół?? <- ortografiaaaa, podkreśla błąd...

Co do braku iskry... Sprawdź jeszcze czujnik stopki bocznej i przełącznik gaszenia w manetce
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez tmaciejs » 3/10/2014, 14:45

iskra już jest - ten temat można pominąć ( za błędy przepraszam) MODUŁ :) działa - takie cośik do pomiaru kompresji znalazłem - http://www.uni-max.com.pl/manometr-do-p ... -single/d/ -
M@CI@S
Avatar użytkownika
tmaciejs
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/10/2014, 19:58

Postprzez kravter » 3/10/2014, 17:14

jak masz blisko warsztat to lepiej zaladowac na przyczepke i zawiesc, dasz dyche i sprawdzone :P ten co podajesz jest na jakims stozku, wydaje mi sie ze lepsze sa wkrecane
kravter
Świeżak
 
Posty: 318
Dołączył(a): 6/5/2013, 16:59

Postprzez Invi » 3/10/2014, 17:39

Na stożku wystarczy, kwestia tego czy będzie go jak wsadzić w otwór ;)



Ale kompresja byłby moim ostatnim tropem :D Po prostu posprawdzaj wszystko po kolei.

Zacznij od sprawdzenia czy dolot nie łapie lewego powietrza, pryskaj WD, czy innym Plakiem na wszelkie potencjalne nieszczelność przy gaźniku.

Sprawdź też poziom paliwa w gaźniku (wężyk do otworu od spuszczania paliwa, odkręcasz, wężyk dajesz do góry i poziom paliwa będzie w nim taki jak w gaźniku).

Raczej wróć do starego gaźnika i go wyczyść skoro to nie jego wina, chyba że kupiłeś oryginalny.

Na wszelki wypadek przyjrzyj się jeszcze raz zaworom, posprawdzaj luzy itd.

Ssanie to to ma ręczne? Jeśli tak to mam nadzieję że nie zapomniałeś zaciągnąć :D Jeśli nie to na pewno działa?


Oczywiście próbowałeś odpalać dodając gazu? I na naładowanym akumulatorze.

Przejrzyj zapłon, może impulsator się wykręcił, czy coś innego się z nim stało, chociaż to w sumie mało prawdopodobne.


Posprawdzaj połączenia elektryczne, czy wszystkie masy siedzą bardzo solidnie itd.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez tmaciejs » 21/10/2014, 14:34

Dzieki Przyjaciele za liczne odpowiedzi na mojego posta:

Prawdopodobnie problem z pierscieniami ( Motor stal 4 lata moze dluzej ) ostatni wlasciciel nic przy nim nie robil - Wczoraj rozebralem glowice, cylinder - pierscienie zapieczone ( skorodowane) do tloka - dzis zamowilem nowe pierscienie - w cylindrze widac slady korozji ( naszczescie nie grozne- tak mi powiedzieli w honda service ) czekam na piersionki jezeli dalej bedzie kicha - to zakupie tego kita : http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p-At ... -4318.aspx
M@CI@S
Avatar użytkownika
tmaciejs
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/10/2014, 19:58

Postprzez tmaciejs » 27/10/2014, 22:36

Potwierdzam - w mojej Hondzie problem byl z pierscieniami - dzis odebralem nowe pierscienie - zalozylem - pokrecilem rozrusznikiem i odpalil, zostal mi gaznik do wyregulowania oraz poprawnie zalac plyn do chlodnicy, i tu mam nastepne
pytanie - zalalem plyn do chlodnicy - a jak sprawdzic czy jest go wystarczajaco tyle aby byl poprawny obieg ( czyli nie zopowietrzyc ukladu chlodzacego domowymi metodami ) ??
M@CI@S
Avatar użytkownika
tmaciejs
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/10/2014, 19:58

Postprzez SpeedyGonzales » 27/10/2014, 23:06

Powinieneś mieć wskaźnik min max, proponuję dać w pobliże min gdyż jest zimno i mały silniczek może być nie dogrzany przy maksymalnym poziomie. Odpowietrzasz w prostu sposób, lejesz aż przestanie się obniżać, uruchamiasz silnik i powolutku lejesz do żądanego poziomu.
PS uratowałem od złomu kilka lat temu małego Fiata który stał kilka lat nie używany, ok 5-7. Spsikałem cylindry przez otwór od świecy WD40, poruszałem silnik delikatnie lewa prawa, znów psik i obrót a potem nalałem gorącego oleju silnikowego, obracałem kilkadziesiąt razy i pomimo starej konstrukcji, przebiegu blisko 100 000km, zwykłego mineralnego oleju i postoju po usunięciu usterek pompy paliwa itd odpalił jak złoto.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez tmaciejs » 27/10/2014, 23:21

thanks za szybka odpowiedz - chyba mi sie udalo - jutro jeszcze zerkne na to :) dzis odpuszczam poniewaz mam tylko kolanko do cylindra podczepione ( rdza - korozja ) i tlumik mam w 2 czesciach ( trza pospawac) - wiec dam sobie luz
M@CI@S
Avatar użytkownika
tmaciejs
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/10/2014, 19:58

Postprzez tmaciejs » 22/11/2014, 13:40

tmaciejs napisał(a):thanks za szybka odpowiedz - chyba mi sie udalo - jutro jeszcze zerkne na to :) dzis odpuszczam poniewaz mam tylko kolanko do cylindra podczepione ( rdza - korozja ) i tlumik mam w 2 czesciach ( trza pospawac) - wiec dam sobie luz



- :) - motorbike działa, MOT(przegląd) zrobiony - zamieściłem krótki filmik - https://www.youtube.com/watch?v=wig7VhXPjQE

http://i.ebayimg.com/00/s/NTc2WDEwMjQ=/z/zU8AAOSwj0NUcHog/$_86.JPG (otwórz link)
M@CI@S
Avatar użytkownika
tmaciejs
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/10/2014, 19:58



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr