Kostki na asfalt - jak to w końcu jest...
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kostki na asfalt - jak to w końcu jest...
Posiadam motocykl enduro na oponach terenowych typu cross (pełne kostki), ostatnio rozmawiałem z pewnym znajomym i mówił mi, że tego typu opony są niedozwolone na asfalt ze względu na stwarzanie niebezpieczeństwa w ruchu drogowym. No wiecie, według jego zdania hamowanie awaryjne czy jakieś nieco większe skręty nie wchodzą w gre. Po tym fakcie rozmawiałem jakieś 2 dni później z innym kolegą, który mi powiedział że jechali kiedyś na motorkach 50 ccm z czego jego brat miał takiego crossika właśnie na oponach crossowych i ich zatrzymali do kontroli ale bratu nie zwrócono uwagi że ma kostki. I chciałem sie wkońcu dowiedzieć jak to jest z tymi oponami. Czy w prawie drogowym jest faktycznie coś wspominane o odpowiednim doborze opon na asfalt czy nie? Bo - jak już wspomniałem - posiadam na swoim enduraku właśnie opony w kostke i niewiem czy wydawać kaske na kupno nowych opon typu jakieś półkostki albo asfaltówki, czy zostawić kostki, i na nich śmigać?
-
Endriex - Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 23/4/2013, 19:27
- Lokalizacja: Sanok
możesz jeździć na kostkach.
istotna jest głębokość bieżnika.
patrz, że SM jest na kostkach - chyba, że właściciel zmienił.
istotna jest głębokość bieżnika.
patrz, że SM jest na kostkach - chyba, że właściciel zmienił.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Opona albo posiada homologację drogową, albo jej nie posiada, nieważne czy jest oponą przeznaczoną na teren czy na asfalt. Jeśli posiada, to jeszcze kwestia czy jest ona ważna również na Europę, bo wcale nie musi być. Sczytaj dokładnie co masz wytłoczone na oponach. Mi tylko raz na przeglądzie się do wszystkiego dowalali - wymiary kierunkowskazów, grubość tarcz hamulcowych, ustawienie reflektorów i właśnie do homologacji opon (nówki sztuki, założone z 1km przed stacją diagnostyczną, nawet się nie zakurzyły). Podczas kontroli drogowych nigdy mi się do niczego nie przyczepili.
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
Kostki raczej nie mają homologacji chyba że są to opony enduro a nie full offroadowe. Ale nawet zakładając że policjant się nie kapnie i mandatu nie będzie to jaka jest przyjemność z jazdy na takich oponach? Coś tam niby trzymają i na asfalcie ale to jest trochę jazda na siłę.
Lepiej zainwestować w niezłe opony enduro (Mitas dobrze wypada w stosunku ceny do jakości), cieszyć się bezpieczną jazdą po asfalcie i leśnymi ścieżkami.
Lepiej zainwestować w niezłe opony enduro (Mitas dobrze wypada w stosunku ceny do jakości), cieszyć się bezpieczną jazdą po asfalcie i leśnymi ścieżkami.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości