Zobacz wątek - Kostki na asfalt - jak to w końcu jest...
NAS Analytics TAG

Kostki na asfalt - jak to w końcu jest...

Przepisy, prawo
_________

Kostki na asfalt - jak to w końcu jest...

Postprzez Endriex » 2/10/2014, 18:53

Posiadam motocykl enduro na oponach terenowych typu cross (pełne kostki), ostatnio rozmawiałem z pewnym znajomym i mówił mi, że tego typu opony są niedozwolone na asfalt ze względu na stwarzanie niebezpieczeństwa w ruchu drogowym. No wiecie, według jego zdania hamowanie awaryjne czy jakieś nieco większe skręty nie wchodzą w gre. Po tym fakcie rozmawiałem jakieś 2 dni później z innym kolegą, który mi powiedział że jechali kiedyś na motorkach 50 ccm z czego jego brat miał takiego crossika właśnie na oponach crossowych i ich zatrzymali do kontroli ale bratu nie zwrócono uwagi że ma kostki. I chciałem sie wkońcu dowiedzieć jak to jest z tymi oponami. Czy w prawie drogowym jest faktycznie coś wspominane o odpowiednim doborze opon na asfalt czy nie? Bo - jak już wspomniałem - posiadam na swoim enduraku właśnie opony w kostke i niewiem czy wydawać kaske na kupno nowych opon typu jakieś półkostki albo asfaltówki, czy zostawić kostki, i na nich śmigać?
Avatar użytkownika
Endriex
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 23/4/2013, 19:27
Lokalizacja: Sanok


Postprzez leff » 2/10/2014, 20:29

opona musi miec homologacje drogowa, jesli na boku opony masz oznaczenie NHS (Not For Highway Service) to mozesz wyrwac mandat
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Endriex » 2/10/2014, 20:44

Problem tkwi w tym, że ja mam opone jakiejś starszej produkcji z firmy scorpion i nie ma tam takich parametrów jakie są podawane na standardowych dzisiejszych oponach. Niewiem czemu.
Avatar użytkownika
Endriex
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 23/4/2013, 19:27
Lokalizacja: Sanok

Postprzez madcap » 2/10/2014, 21:56

możesz jeździć na kostkach.
istotna jest głębokość bieżnika.

patrz, że SM jest na kostkach - chyba, że właściciel zmienił.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Artur_ » 2/10/2014, 22:14

Opona albo posiada homologację drogową, albo jej nie posiada, nieważne czy jest oponą przeznaczoną na teren czy na asfalt. Jeśli posiada, to jeszcze kwestia czy jest ona ważna również na Europę, bo wcale nie musi być. Sczytaj dokładnie co masz wytłoczone na oponach. Mi tylko raz na przeglądzie się do wszystkiego dowalali - wymiary kierunkowskazów, grubość tarcz hamulcowych, ustawienie reflektorów i właśnie do homologacji opon (nówki sztuki, założone z 1km przed stacją diagnostyczną, nawet się nie zakurzyły). Podczas kontroli drogowych nigdy mi się do niczego nie przyczepili.
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Landryss25 » 3/10/2014, 07:50

Kostki raczej nie mają homologacji chyba że są to opony enduro a nie full offroadowe. Ale nawet zakładając że policjant się nie kapnie i mandatu nie będzie to jaka jest przyjemność z jazdy na takich oponach? Coś tam niby trzymają i na asfalcie ale to jest trochę jazda na siłę.

Lepiej zainwestować w niezłe opony enduro (Mitas dobrze wypada w stosunku ceny do jakości), cieszyć się bezpieczną jazdą po asfalcie i leśnymi ścieżkami.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw



Powrót do Prawo



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr