KTM DUKE 125
Posty: 37
• Strona 1 z 2 • 1, 2
KTM DUKE 125
Witam
Pierwszy post u Was bo już jestem właścicielem KTM DUKE 125 (nowe przepisy
). Kiedyś śmigałem bez prawka, potem zawsze brakowało czasu ale już znów motorek w piwnicy. Przyszedł czas na małą modyfikację więc uprzejmie proszę o poradę. Może są tutaj użytkownicy, którzy mogą polecić do mojego DUKE dobry wydech. Mam do wyboru:
- Oryginał AKRAPOVIC prawie 2600 zł + 200 zł mapa
http://shop.ktm.com/int_en/powerparts/e ... &year=2012
- Oryginał KTM od SEBRING - 1800 zł + 200 mapa
http://shop.ktm.com/int_en/powerparts/e ... &year=2012
- ARROW ok 1400+200 zł + podobno mapa do wgrania od AKRAPOVIC
http://www.arrow.it/usa/prodotti/motoci ... IDTab=1217
Proszę o opinię każdego użytkownika, który używa któryś z tych wydechów. Chodzi o obiektywną ocenę dźwięku do ceny oraz odczuwalne aspekty "wzrostu mocy" Warto płacić ponad 1200 zł więcej do AKRAPOVIC czy wystarczy ARROW a może SEBRING.
Z góry dzięki za każdą odpowieź
Pierwszy post u Was bo już jestem właścicielem KTM DUKE 125 (nowe przepisy

- Oryginał AKRAPOVIC prawie 2600 zł + 200 zł mapa
http://shop.ktm.com/int_en/powerparts/e ... &year=2012
- Oryginał KTM od SEBRING - 1800 zł + 200 mapa
http://shop.ktm.com/int_en/powerparts/e ... &year=2012
- ARROW ok 1400+200 zł + podobno mapa do wgrania od AKRAPOVIC
http://www.arrow.it/usa/prodotti/motoci ... IDTab=1217
Proszę o opinię każdego użytkownika, który używa któryś z tych wydechów. Chodzi o obiektywną ocenę dźwięku do ceny oraz odczuwalne aspekty "wzrostu mocy" Warto płacić ponad 1200 zł więcej do AKRAPOVIC czy wystarczy ARROW a może SEBRING.
Z góry dzięki za każdą odpowieź

- andrev80
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 1/10/2014, 20:47
jak kolega wyzej- lepiej dobry sportowy modul i wywalic katalizator. Ewentualnie wtedy nakleje na wydech jak ci sie podoba i jazda 

GÓWNO
- Osty Rider
- Świeżak
- Posty: 102
- Dołączył(a): 13/9/2014, 20:05
No fajnie radzicie ale może coś więcej o tym module. Owszem znalazłem jakieś ok 1000 zł wynalazki:
http://allegro.pl/tuning-ktm-125-duke-1 ... 90746.html
Lub przykładowo to za prawie 2500 :shock: :
http://moto125.pl/p/218/2716/cylinder-k ... e-ktm.html
Linki oczywiście tylko informacyjne a nie dla reklamy !
Chodzi i o forumowiczów którzy rzeczywiście używają właśnie takich wynalazków lub ww. wydechów. Nie chcę wyrzucać kasy tylko dla "lansu" i naklejki... Jak mam możliwość to chciałbym wycisnąć z motoru to co mogę ale niekoniecznie skrócić mu żywot....
http://allegro.pl/tuning-ktm-125-duke-1 ... 90746.html
Lub przykładowo to za prawie 2500 :shock: :
http://moto125.pl/p/218/2716/cylinder-k ... e-ktm.html
Linki oczywiście tylko informacyjne a nie dla reklamy !
Chodzi i o forumowiczów którzy rzeczywiście używają właśnie takich wynalazków lub ww. wydechów. Nie chcę wyrzucać kasy tylko dla "lansu" i naklejki... Jak mam możliwość to chciałbym wycisnąć z motoru to co mogę ale niekoniecznie skrócić mu żywot....
- andrev80
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 1/10/2014, 20:47
mało jest tych sprzetów wiec nie szukaj uzytkowników jak tu moze są 2-3 duki na forum.
realny tuning to czy to ktm duke, czy chinczyk 110 ccm to jedno i to samo.
wydech nie wiele Ci da, bedzie przyrost mocy max 5-10% zaleznosci jaki jest oryginał. to policz jak masz te 10 kucy na przykład to uzyskasz max 1 KM. za 2500 zł
to lepiej własnie wsadzić big bore - wiekszy cylinder, bo to realnie doda mocy na pewno. dodam że wydech nie tyle co magicznie doda mocy, tylko zazwyczaj on zmienia wykres oddawania mocy, im wolniejszy wydech tym moto z dołu słabiej ciągnie, dlatego ja wole mieć zwęzki, żeby sprzet spod swiateł miał przyspieszenie, wolny wydech da tylko powiedzmy w partii 3/4 obrotów wiekszego buta, a tym i tak sie po trasach nie lata ani na torze.
realny tuning to czy to ktm duke, czy chinczyk 110 ccm to jedno i to samo.
wydech nie wiele Ci da, bedzie przyrost mocy max 5-10% zaleznosci jaki jest oryginał. to policz jak masz te 10 kucy na przykład to uzyskasz max 1 KM. za 2500 zł

to lepiej własnie wsadzić big bore - wiekszy cylinder, bo to realnie doda mocy na pewno. dodam że wydech nie tyle co magicznie doda mocy, tylko zazwyczaj on zmienia wykres oddawania mocy, im wolniejszy wydech tym moto z dołu słabiej ciągnie, dlatego ja wole mieć zwęzki, żeby sprzet spod swiateł miał przyspieszenie, wolny wydech da tylko powiedzmy w partii 3/4 obrotów wiekszego buta, a tym i tak sie po trasach nie lata ani na torze.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
mysle ze ten kit zestaw athena to najlepsze rozwiazanie + jak chcesz dobre odejscie to katalizator wytnij z tlumika (najlepiej same zwezki, bo inaczej ogniem nedzie dawac i zawory mozesz przepalic, tak slyszalem jak nie to mnie poprawcie). Ja mam zmywak druciany w wydechu zamiast zwezek i dzwiek inna baja a moc chyba ta sama, ale dla dzwieku samego sie oplaca.
GÓWNO
- Osty Rider
- Świeżak
- Posty: 102
- Dołączył(a): 13/9/2014, 20:05
Witam
Czyli rozumiem nie ma sensu za te 5 do 10% przyrostu mocy (przy założeniach max. mam 15 kucyków i będę miał 16,5 KM ) oraz lepszego dźwięku i lansu w postaci naklejki AKRAPOVIC... Mimo wszystko gdyby ktoś się wypowiedział kto używa tych wydechów wcześniej opisanych będę wdzięczny.
Co do tego kitu ATHENA - czy żywotność silnika spada diametralnie ?
Jakby ktoś był w stanie powiedzieć coś o tym wynalazku :
http://allegro.pl/tuning-ktm-125-duke-1 ... 90746.html
to też z góry dzięki
Czyli rozumiem nie ma sensu za te 5 do 10% przyrostu mocy (przy założeniach max. mam 15 kucyków i będę miał 16,5 KM ) oraz lepszego dźwięku i lansu w postaci naklejki AKRAPOVIC... Mimo wszystko gdyby ktoś się wypowiedział kto używa tych wydechów wcześniej opisanych będę wdzięczny.
Co do tego kitu ATHENA - czy żywotność silnika spada diametralnie ?
Jakby ktoś był w stanie powiedzieć coś o tym wynalazku :
http://allegro.pl/tuning-ktm-125-duke-1 ... 90746.html
to też z góry dzięki

- andrev80
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 1/10/2014, 20:47
dokładnie to sciema....
co do wydechu napisałem 5-10% to pisałem odnośnie silników ogólnie, nie w KTMie, czasami bywa tak, że fabryczny wydech wcale nie jest zablokowany, tylko jest strojony pod "przyspieszenie" i lepsze ciągnięcie maszyny z dołu. inny wydech po prostu zabierze moment obrotowy z dołu i przeniesie go jako MOC na wyzsze partie - wiec nie zawsze to jest na plus, a 2500 zł nie ma
ale są sprzęty które mają kilkanascie zwęzek, i wtedy wolny wydech może duzo dodać. przykładem są chinczyki
bo wydechy do 50 i 110 np są identyczne wiec w 110tce sport wydech da sporo.
co do wydechu napisałem 5-10% to pisałem odnośnie silników ogólnie, nie w KTMie, czasami bywa tak, że fabryczny wydech wcale nie jest zablokowany, tylko jest strojony pod "przyspieszenie" i lepsze ciągnięcie maszyny z dołu. inny wydech po prostu zabierze moment obrotowy z dołu i przeniesie go jako MOC na wyzsze partie - wiec nie zawsze to jest na plus, a 2500 zł nie ma

ale są sprzęty które mają kilkanascie zwęzek, i wtedy wolny wydech może duzo dodać. przykładem są chinczyki

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Bierz tą ATHENĘ będziesz zadowolony, dobrze dotrzesz i będzie ok. Z wydechu za 2,5 k nawet - nie poczujesz wzrostu mocy, może minimalnie, a tu cylek i moduł ładnie wzrośnie moc. Tam chyba wał w zestawie czy coś lepsze są, silnik wytrzyma tylko pamiętaj że to nie wyczynowa maszyna sportowa, a wytrzymałość silnika będzie taka jak i teraz w tamtym zestawie. Kolega do Cagivy (wysilonej już jednostki) wsadził 160 POLINI z modułem i wydechem (to 2T więc tam wydech to inna sprawa
) i kończy już 2 sezon na nim-chwali sobie, że się na razie nic nie dzieje, a 2 paki nią czasem zapina 


GÓWNO
- Osty Rider
- Świeżak
- Posty: 102
- Dołączył(a): 13/9/2014, 20:05
Witam
Rozpętała się ciekawa dyskusja co mnie bardzo cieszy i za co bardzo dziękuję.
ale podsumowując:
KIT ATHENA to najlepsze rozwiązanie pod względem wydanych pieniędzy do osiągniętych efektów. Coś a'la box (fachowo modulator sondy lambda) za 1000 zł to taka trochę ściemka... Nie widać ludzi który to rozwiązanie stosują a znaczący wzrost mocy nie potwierdzony.
Wymiana wydechu to ok. może kilka koni wzrost mocy + fajny dźwięk + 50 pkt. do lasnu czym nie jestem zainteresowany .... (no może poza dźwiękiem)
Dwie prośby mam a mianowicie ile może kosztować taka zamiana tego cylindra w serwisie ? Może dam sobie rade sam w piwnicy (warsztatu nie mam ale klucze się znajdą...)no i jakby ktoś miał info gdzie można taki kit kupić taniej to za info będę wdzięczny.
Oczywiście jak znajdą się jakieś osoby, które maja jakieś inne pomysły zapraszam do dyskusji. Jak zakupię kit i zainstaluję na pewno podzielę się wrażeniami.
Rozpętała się ciekawa dyskusja co mnie bardzo cieszy i za co bardzo dziękuję.

KIT ATHENA to najlepsze rozwiązanie pod względem wydanych pieniędzy do osiągniętych efektów. Coś a'la box (fachowo modulator sondy lambda) za 1000 zł to taka trochę ściemka... Nie widać ludzi który to rozwiązanie stosują a znaczący wzrost mocy nie potwierdzony.
Wymiana wydechu to ok. może kilka koni wzrost mocy + fajny dźwięk + 50 pkt. do lasnu czym nie jestem zainteresowany .... (no może poza dźwiękiem)
Dwie prośby mam a mianowicie ile może kosztować taka zamiana tego cylindra w serwisie ? Może dam sobie rade sam w piwnicy (warsztatu nie mam ale klucze się znajdą...)no i jakby ktoś miał info gdzie można taki kit kupić taniej to za info będę wdzięczny.
Oczywiście jak znajdą się jakieś osoby, które maja jakieś inne pomysły zapraszam do dyskusji. Jak zakupię kit i zainstaluję na pewno podzielę się wrażeniami.
- andrev80
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 1/10/2014, 20:47
zmiana cylindra 500-1000 zł zaleznie od serwisu. spoko mozna samemu trzeba miec jedynie troche wiedzy i troche narzędzi.
po tym zabiegu i tak żeby uzyskać pełną mocn wtedy mozna bawic sie dopiero w wydechy, doloty i strojenie wtrysku
po tym zabiegu i tak żeby uzyskać pełną mocn wtedy mozna bawic sie dopiero w wydechy, doloty i strojenie wtrysku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
anntek napisał(a):Ja bym wolał władować 2tys w nowy modół i wywalić kata
A odpowiesz na pytanie co da wywalenie katalizatora ?
Wiesz wogole jak dziala zasada spalania a co zatym idzie optymelnej mieszanki paliwo / powietrze ?
Czyli ludzisz sie, ze poprzez modul dolozysz mu mocy a poprzez wyrzucenie kata mu ja opuscisz - jaki jest wiec sens tej operacji ?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
nieraz czytalem artykula w prasie na temat zwiekszenia mocy w sprzetach oscylujacych w granicach litra i wiecej.
O ile wogole polowa przyniosla poprawe na papierze ( wykresie ) tak polowa pogorszyla zarowno moc jak i Moment obrotowy. czyli wydalo sie kupe kasy a afekt co najwyzej dla ucha. O subjektywnosci nawet nie bede wspominal, bo jak twierdzi Mahomet, wiara gory przenosi i oczywiste jest, ze zawsze kazda jedna koncowka ktora sie zamontowalo jest ta ktora przyniosla moc a nie ta z ktora moc poszla w sina dal

Nie zabraniam nikomu wierzyc, ze pan Kazio czy inna Firma garazowa poprawia moc. Wierzta w co chceta !
@ Andrev80
Podaruj sobie jakiekolwiek przerobki. KTM wyciagnal z tego silnika 17 KM ( oficjalnie ma 15 ) i wierz lub nie ale KTM'a nie poprawisz, co gorsze mozesz najwyzej spieprzyc a tanie nie bedzie.
Co Prawda potem mozesz dochodzic po numerach IP who is who i probowac pociagnac do odpowiedzialnosci ale latewe ani tanie nie bezdie.
Masz naprawde zajefajny sprzet, ciesz sie nim, jezdzij ile sie da ale zrob sobiue przysluge - zostaw w oryginele i nic nie zmieniaj, bo nic nie przyniesiue i nic nie da.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Posty: 37
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości