Kryty tor motocross
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kryty tor motocross
Jako, że jestem tu nowy to może najpierw się przedstawię
Jestem Olek mieszkam niedaleko wrocławia, na co dzień jeżdżę na supermoto ale i offroadem nie pogardzę i urzęduję raczej na forum supermoto ale wiem, że tu też są fani "błotnej jazdy" a jako, że to ma być przygotowane głównie dla was to piszę też i tutaj ok to do sedna
mam do dyspozycji obszar na hali i padł pomysł, żeby zrobić tam kryty tor motocrossowy czynny przez cały rok, obszar jaki został przydzielony na dzień dzisiejszy to nawa o długości 60m, szerokości 20m i wysokości 10m.
całość ma być zrobiona za prywatne pieniądze więc chciałbym dowiedzieć się czy tory w Polsce mają na tyle obłożenia żeby całość się opłaciła, chciałbym usłyszeć wasze opinie na ten temat, czy to się u nas sprawdzi, ewentualne pomysły odnośnie samej trasy.
Jeżeli tor zacznie na siebie zarabiać to w planach jest poszerzenie o kolejną nawę (czyli całość miała by 60x40m) pokrytą asfaltem i połączoną z drugim torem co dało by nam tor dla gokartów i łączony ziemny z asfaltowym tor dla supermoto i quadów a w przyszłości na zewnątrz budynku planowany jest "piankowy basen" do skoków.
oczywiście całość musiała by spełniać odpowiednie normy żeby można było organizować tam zawody i podobne imprezy.
Całość znajduje się na dolnymśląsku 30km od wrocławia

mam do dyspozycji obszar na hali i padł pomysł, żeby zrobić tam kryty tor motocrossowy czynny przez cały rok, obszar jaki został przydzielony na dzień dzisiejszy to nawa o długości 60m, szerokości 20m i wysokości 10m.
całość ma być zrobiona za prywatne pieniądze więc chciałbym dowiedzieć się czy tory w Polsce mają na tyle obłożenia żeby całość się opłaciła, chciałbym usłyszeć wasze opinie na ten temat, czy to się u nas sprawdzi, ewentualne pomysły odnośnie samej trasy.
Jeżeli tor zacznie na siebie zarabiać to w planach jest poszerzenie o kolejną nawę (czyli całość miała by 60x40m) pokrytą asfaltem i połączoną z drugim torem co dało by nam tor dla gokartów i łączony ziemny z asfaltowym tor dla supermoto i quadów a w przyszłości na zewnątrz budynku planowany jest "piankowy basen" do skoków.
oczywiście całość musiała by spełniać odpowiednie normy żeby można było organizować tam zawody i podobne imprezy.
Całość znajduje się na dolnymśląsku 30km od wrocławia
ale po co? ;O
- Orzeszek
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 1/10/2014, 16:10
- Lokalizacja: Wrocław
pomysł niezły, całkiem poważna inwestycja
myślę, że w miarę możliwości mógłby skorzystać na tym nawet Wrocławski Klub Motocrossowy bo z tym torem za wrocławskim Zakrzowem to nic nie słychać od pół roku już jakoś :/ a biedaki na treningi jeżdżą gdzieś na Ostrów czy nie wiadomo gdzie
ale jak z dojazdem właśnie, gdzie to konkretnie?


- xawaxus
- Świeżak
- Posty: 160
- Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
- Lokalizacja: Wrocław
powiem Ci tak, nie jesteś pierwszą osoba tutaj która ma podobny pomysł, i na tych kilka osób wiem, że zaden pomysł i wielkie mysli nie wypaliły - niestety
po 1 to są spore koszta, po 2 bedą chętni ale głownie na zime, ale żeby to miało ręce i nogi hala musi byc potęzna, i podejrzewam że wynajem sie nie zwróci, a nikt nie bedzie płacił kroci za kilka godzin polatania. ( tzn na pewno znajdzie sie kilku lepszych zawodników którzy nie bedą chcieli tracic kondycji, ale na kokosy nie ma co liczyc ) wiec rentownosc kiepska, kolejna sprawa to standardowo problemy z ubezpieczaniem itp hala to jedno z najniebezpieczniejszych miejsc, komus cos sie stanie i juz jest problem, a nie mozesz nikogo wpuscic jeżeli tor nie ma licencji PZM pozwolen itp itd, a sama licencja to kilka tysiecy złotych, wiec gdyby nie warunki ( kraj, wydatki itp ) pomysł mega ciekawy, ale wykonanie na prawde trudne. wiem bo aktualnei też podpisujemy umowe na wynajem hali pod podobny projekt, tylko że niestety bedzie to prywatne, na własne ryzyko, powiedział bym na dziko, bo tylko 2-3 osoby bedą tam czasami pyrkały no i hala pod trialówki robiona wiec też inne wymagania ( hala mała ) ale i z takim na lewo wynajęciem są problemy. wiec przemysl sprawe czy jej sens siew ogóle pchać
co do wielkosci 20X60 to raczej minitorek niz tor ;D
po 1 to są spore koszta, po 2 bedą chętni ale głownie na zime, ale żeby to miało ręce i nogi hala musi byc potęzna, i podejrzewam że wynajem sie nie zwróci, a nikt nie bedzie płacił kroci za kilka godzin polatania. ( tzn na pewno znajdzie sie kilku lepszych zawodników którzy nie bedą chcieli tracic kondycji, ale na kokosy nie ma co liczyc ) wiec rentownosc kiepska, kolejna sprawa to standardowo problemy z ubezpieczaniem itp hala to jedno z najniebezpieczniejszych miejsc, komus cos sie stanie i juz jest problem, a nie mozesz nikogo wpuscic jeżeli tor nie ma licencji PZM pozwolen itp itd, a sama licencja to kilka tysiecy złotych, wiec gdyby nie warunki ( kraj, wydatki itp ) pomysł mega ciekawy, ale wykonanie na prawde trudne. wiem bo aktualnei też podpisujemy umowe na wynajem hali pod podobny projekt, tylko że niestety bedzie to prywatne, na własne ryzyko, powiedział bym na dziko, bo tylko 2-3 osoby bedą tam czasami pyrkały no i hala pod trialówki robiona wiec też inne wymagania ( hala mała ) ale i z takim na lewo wynajęciem są problemy. wiec przemysl sprawe czy jej sens siew ogóle pchać

co do wielkosci 20X60 to raczej minitorek niz tor ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
konkretnie to Jelcz-Laskowice
Co do hali, jestem jej właścicielem więc wynajmować nie muszę
cała hala ma 30 000m2 z czego przewidzieliśmy ok. 5000m2 na przestrzeń "publiczną" gdzie miał by się znajdować też skate park i ściana wspinaczkowa 14m no i knajpa dla przyjezdnych,
więc istnieje też możliwość powiększenia toru w każdą stronę (no do góry niestety nie) co do samego wjazdu na tor to zastanawiałem się nad podpisywaniem przez każdego kto chce tam wjechać pisma o zwolnieniu mnie jako właściciela z odpowiedzialności za osoby znajdujące się na tym wyznaczonym obszarze, co do tego musiałbym jeszcze porozmawiać z prawnikiem. a cena myślę, że 40zł czy 50zł za godzinę nie jest wygórowana no i oczywiście jakieś zniżki dla osób wchodzących na dłuży czas.
co do kosztów budowy to w zasadzie cena piasku/ziemi i pracy koparki, no i oświetlenie, nawodnienie to już nie jest problem, a co do samej licencji oczywiście gdyby tor miał wzięcie to wtedy można by nad nią pomyśleć, w końcu wychodzę z założenia, że można by robić tam jakieś ogólnopolskie zawody w przyszłości.
ps. henio12323 jeżeli macie chęci i mieszkacie niedaleko to zapraszam do współpracy, może wspólnymi siłami uda się osiągnąć więcej, zwłaszcza że obiekt jest w 80% jeszcze niezagospodarowany.
Co do hali, jestem jej właścicielem więc wynajmować nie muszę

więc istnieje też możliwość powiększenia toru w każdą stronę (no do góry niestety nie) co do samego wjazdu na tor to zastanawiałem się nad podpisywaniem przez każdego kto chce tam wjechać pisma o zwolnieniu mnie jako właściciela z odpowiedzialności za osoby znajdujące się na tym wyznaczonym obszarze, co do tego musiałbym jeszcze porozmawiać z prawnikiem. a cena myślę, że 40zł czy 50zł za godzinę nie jest wygórowana no i oczywiście jakieś zniżki dla osób wchodzących na dłuży czas.
co do kosztów budowy to w zasadzie cena piasku/ziemi i pracy koparki, no i oświetlenie, nawodnienie to już nie jest problem, a co do samej licencji oczywiście gdyby tor miał wzięcie to wtedy można by nad nią pomyśleć, w końcu wychodzę z założenia, że można by robić tam jakieś ogólnopolskie zawody w przyszłości.
ps. henio12323 jeżeli macie chęci i mieszkacie niedaleko to zapraszam do współpracy, może wspólnymi siłami uda się osiągnąć więcej, zwłaszcza że obiekt jest w 80% jeszcze niezagospodarowany.
ale po co? ;O
- Orzeszek
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 1/10/2014, 16:10
- Lokalizacja: Wrocław
niestety my na drugim koncu Polski. koszt budowy to jest w zasadzie najmniejszym problemem, bo nieuzytek ziemie mozna za grosze dorwać, gruz na wzmocnienia itp to też groszowe sprawy, często nawet za darmo chętnie ktos sie pozbędzie. kwestia aby maszyny zgrać. gorzej potem papierkowe sprawy własnie itp itd. Powiem tak - powodzenia w projekcie, lubie wszelkie akcje tego typu, tymbardziej jak mają byc rózne atrakcje koło siebie - zawsze to wieksze reklama dla sportów motorowych w PL. ale 40-50 zł za godzine to cena średnia, i jak pisałem wyżej - co lepsi zawodnicy na pewno skorzystają czasami ( w polsce ich jest niewielu którzy mogą sobie na to pozwolic, powód prosty $$ ) amatorzy - też chętnie skorzystają ale zapewne bedą to nie częste, i krótkie treningi, no i praktycznie tylko zimą. Latem jest dostępnych sporo torów motocrossowych - większych i za 10-20 zł mozna latać cały dzien.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No tak, kwestię ceny poruszałem już z chłopakami na forum supermoto, fakt trochę się przeliczyłem ale cena 30-40zł za cały dzień jazdy na krytym torze to chyba już rozsądna cena zakładając, że w tygodniu pokazało by się przynajmniej 10 osób to już tor zarabia na swoje utrzymanie.
ale po co? ;O
- Orzeszek
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 1/10/2014, 16:10
- Lokalizacja: Wrocław
zarabia - nie do końca, tor zwłaszcza motocrossowy a jeszcze bardziej kryty wymaga mase zabiegów - równanie, poprawianie itp itd. też mamy tor klubowy, niewielki ale piaszczysty, i na dobrą sprawe żeby warunki były idealnie to co 1-3 tygodnie trzeba równać. a to też kosztuje
ale masz racja 30-40 zł na cały dzien to rozsądna kasa i na pewno wiecej osób skusiło by sie na takie cos
ale masz racja 30-40 zł na cały dzien to rozsądna kasa i na pewno wiecej osób skusiło by sie na takie cos
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Zdaję sobie z tego wszystkiego sprawę, prawdopodobnie będzie trzeba go też moczyć, w tym tygodniu być może uda się spotkać z prezesami Wrocławkiego Klubu Motocrossowców, Panowie mają przyjechać obejrzeć obiekt i być może uda się nam jakaś współpraca.
ale po co? ;O
- Orzeszek
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 1/10/2014, 16:10
- Lokalizacja: Wrocław
Aktualnie jestem na etapie dogadywania wymogów jakie musi spełniać tor oraz poszukiwań sponsorów i tutaj gorąca prośba do was... jeżeli znacie kogoś lub jakąś firmę czy instytucję, która była by zainteresowana współpracą lub wystawieniem reklamy to prosił bym o jakąś informację bardzo mi to ułatwi i przyśpieszy całą organizację. Oczywiście jeżeli ktoś z was chciałby w jakiś sposób pomóc lub przyczynić się do powstania tego toru to również zapraszam.
ale po co? ;O
- Orzeszek
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 1/10/2014, 16:10
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości