Zobacz wątek - FZS Fazer 600 przednie kółko ciężko sie obraca

FZS Fazer 600 przednie kółko ciężko sie obraca

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

FZS Fazer 600 przednie kółko ciężko sie obraca

Postprzez homer24 » 28/9/2014, 11:06

Witam,


Wszystko zaczęło się w trasie po przejechaniu około 150km.Zaczął padać deszcz stanąłem na stacji żeby przeczekać. Później ruszyłem dalej po mokrym i przy prędkości powyżej 60 km/h usłyszałem dziwne dźwięki wzrastające z prędkością. Coś w stylu pisków z przedniego koła. Zatrzymałem się, zobaczyłem że przednie koło obraca się ociężale.Nie miałem niestety żadnych narzędzi a że była niedziela postanowiłem powolutku z prędkością max 50 km/h wrócić do garażu. Szybciej zresztą nie dało się jechać z obawy przed glebą w przypadku niespodziewanego zablokowania kółka.

Moje podejrzenia dotyczyły początkowo łożysk, problemów z hamulcami/zaciskami/klockami bądź
czujnikiem prędkości.Zdjąłem oba zaciski koło obraca się bez żadnych oporów więc wykluczyłem łożysko, czujnik prędkości.Tarcze mam proste.

Rozebrałem oba zaciski, wyjąłem tłoczki i przeczyściłem je płynem hamulcowym, usunąłem z nich brud, sprawdziłem uszczelki tłoczków. Zmontowałem wszystko do kupy, smarując połączenie tłoczków/cylinderków specjalnym smarem. Tłoczki weszły bez problemów wpychane palcami.
Odpowietrzając sprawdziłem przy okazji czy równie dobrze wysuwają się .Wszystko wydawało się idealne.
Po założeniu wszystkiego jednak dupa. Przejechałem się i nie ma już dziwnych dźwięków, ale koło dalej stawia wyraźny opór. Wydaję się że oba zaciski po równo "blokują".

Zdaję sobie sprawę że klocki przylegające do tarczy mogą stawić opór, ale u mnie po zakręceniu ręką koło robi góra 1.5 , max 2 obroty. Zrobiłem fazim ponad 60 tys km i nie pamiętam żeby kiedykolwiek tak ciężko to chodziło.

P.S
Jakieś 700 km temu wymieniałem klocki na nowe bo stare były już na maxa zjechane. Na starych na pewno nie było takich historii. Tak sobie myślę że nowe "grubsze" klocki sprawiają że tłoczki są bardziej wciśnięte w zacisk, więc pracują na trochę innych "zakresach". Więc może przejechać więcej km żeby dać się ułożyć klockom/tłoczkom...

Chyba że ktoś miał podobny problem i udało mu sie go jakoś rozwiązać.
homer24
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27/6/2007, 15:19


Postprzez mlody636 » 29/9/2014, 12:02

Jak cos mam do sprzedania caly zestaw czyli oba zaciski z przewodami klamka i pompka. Mialem kiedys podobny problem w kawie, okazalo sie, ze pompa hamulcowa sie zdupczyla.
Simson SR 50, Simson S 53, Honda Nsr 80, Suzuki Bandit 250, Honda CBR 600 F2, 3x Honda Cbr 600 F3, 2x Yamaha Fazer 600, 2x Suzuki GSXR 600 SRAD, 2x Suzuki SV 650, Kawasaki Zx6r 636 C6F
mlody636
Świeżak
 
Posty: 276
Dołączył(a): 21/6/2012, 07:31
Lokalizacja: jesteś??

Postprzez RUTRA.RD » 14/10/2014, 10:45

polataj i odkręć dekiel zbiorniczka u góry to głupie ale może pomoże :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr