Zobacz wÄ…tek - 139 fmb Kopci na szaro-niebiesko. Nowe uszczelki itp...
NAS Analytics TAG

139 fmb Kopci na szaro-niebiesko. Nowe uszczelki itp...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

139 fmb Kopci na szaro-niebiesko. Nowe uszczelki itp...

Postprzez Arniacz » 22/9/2014, 18:05

Witam, kupiłem silnik 139fmb o pojemności 125, miałem pęknięty karter wiec dałem koledze do pospawania tigiem . Zamontowałem go w starej ramie pseudo crossa dorobiłem instalacje, zalałem nowym olejem elf 10w40 diesel (zawsze go lałem i nie miałem problemów). Silnik odpalił za 2-gim kopnięciem pochodził 10s zaczął lekko kopcić dodałem gazu potrzymałem go z 5s na wysokich obrotach to myślałem za się uduszę :lol: . Mając cylinder 110, tłok i głowice w świetnym stanie ze starego quada, przełożyłem zestaw (oczywiście na nowych uszczelkach pierścieniach i dając silikon pod uszczelkę cylindra z karterami) Złożyłem zestaw z powrotem zalałem nowym olejem lecz tym rzem troch kapało (kropla na 10 min w miejscu spawania) odpaliłem za kopem miał dużą kompresje ale pochodził z 30s na wolnych i zaczoł znowu kopcić :roll: Co moze byc przyczyna tego kopcenia ????? :!:
Arniacz
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10/2/2014, 15:36
Lokalizacja: Okolice Koszalina


Postprzez henio12323 » 22/9/2014, 21:02

jak bierze olej to albo tłokiem ( pierscieniami) albo uszczelnaiczami zaworowymi, ewentualnie jeszcze uszczelką pod głowicą moze sie sączyc jak nie dałes tulejek.


aaa i doskonały pomysł z tym olejem dieslowskim ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Arniacz » 23/9/2014, 14:12

Jest włożony nowy tłok, uszczelki nówki, głowica używana od quada ( tamta miała wypalony zawór) a taki olej leje do tych silników od 2 lat i nic sie nie działo :oops: (kupiłem 10l za 50 zł :shock:)
Arniacz
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10/2/2014, 15:36
Lokalizacja: Okolice Koszalina

Postprzez SpeedyGonzales » 23/9/2014, 17:07

Zwykle oleje mają klasy jakości dla diesla (c) i benzyny (s, najważniejsze żeby parametry się zgadzały, jak jest napisane na opakowaniu LPG a spełnia odpowiednie normy to można nawet do diesla lać. Wydaje mi się że mogłeś odwrotnie założyć pierścienie, i zamiast zgarniać olej to go wyrzucają do komory spalania. Górę na razie bym wykluczył.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Arniacz » 23/9/2014, 17:38

Ok, silnik nie kopci już tak bardzo (Dokręciłem króciec). Chodził na wolnych obrotach dobre 10 min, lecz nadal lekko kopcił tym razem na biało (sadze ze ten olej co wtedy leciał został w tłumiku i teraz po rozgrzaniu kopci) ale nie jestem pewien. Pierścienie miałem już założone na tłoku gdy kupowałem, tłok zakładałem znakiem IN do góry.

Kompresje tez ma niezła. Czy morze kopcić przez to ze jest lekko pęknięty karter (ok 0.01 mm kapnie kropla na 1h) ?
Arniacz
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10/2/2014, 15:36
Lokalizacja: Okolice Koszalina



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê