Zobacz wątek - Romet Ogar Caffe 125 - temat ogólny
NAS Analytics TAG

Romet Ogar Caffe 125 - temat ogólny

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Romet Ogar Caffe 125 - temat ogólny

Postprzez Verteru » 11/9/2014, 20:23

Cześć,
Jako posiadacz Rometa Ogar Caffe 125 chciałem stworzyć temat do dzielenia się informacjami i poradami przez właścicieli tego klasycznego motocykla.

O czymś podobnym myślałem już od dawna, bo zawsze podobały mi się klasyczne motocykle, potem przyszła informacja o ustawie 3 lata z "B" i zobaczyłem gdzieś tego Rometa, który idealnie trafiał w moje potrzeby i gust. Mam 190cm i 90 kg wagi, ale potrzebowałem czegoś lekkiego. taniego, nowego (bo na raty) na dojazdy do pracy w Warszawie i jeżdżenie sobie po mieście dla przyjemności.

Motocykl zamówiłem 1 sierpnia i odebrałem 30 sierpnia. W tym czasie Romet podwyższył ceny o 500 pln, ale na szczęście salon zmniejszył to do 300 czyli razem 4800. Na dzień dzisiejszy jestem po 600 km i pierwszym przeglądzie.

Do rzeczy, motorek wygląda według mnie zajebiście i niczego nie udaje (nawet bak i błotniki są prawdziwe i metalowe) Zwraca uwagę ludzi, co jest dosyć zabawne jak gdzieś podjedziesz, postawisz przy super ścigaczach, a przechodnie to jego oglądają. Jest też fajną bazą do przeróbek.

Jeździ się na nim w korkach dzięki rozmiarom i lekkości super. Pozycja jest wyprostowana, więc przy większej prędkości mocno wieje. Duża tutaj wina wysokiej kierownicy, którą może kiedyś zmienię. Motor po wstępnym dotarciu jedzie spokojnie 90 km/h będąc wyprostowanym. Spala 3,5l/100km (sprawdzane pod korek, 200 km i znowu pod korek) Ubezpieczenie OC, AC i NW bez zniżek wyniosło mnie 450 PLN. Do pracy zamiast 1h tramwajem, jadę 20 minut rano. Jest tak lekki, że w korku można ręką sięgnąć do uchwytu na bagażnik i przenieść tylne koło jak się nie zmieścisz.

Jeśli chodzi o wibracje, po wymianie kilku śrub przy wydechu i tablicy rejestracyjnej , daniu podkładek są bezproblemowe według mnie i ciężko na coś narzekać, a niestety właśnie kilka tych fabrycznych śrubek zgubiłem, polecam więc wymienić je od razu wszystkie (chromowany element przy tłumiku ma powiększone gwinty, aby nic się nie odkręcało)
Obrazek

Kolejna rzecz to biegi jest ich pięć, a 5 się wrzuca przy 60, więc nieźle trzeba machać nogą. Tutaj rozwiązaniem będzie kupno mniejszej zębatki tylnej, której właśnie szukam. Wtedy też vmax trochę się powiększy.

Dźwignia zmiany biegów jest również za krótka i źle umiejscowiona (nie można jej dać wyżej. bo zahacza o silnik) Planuję więc z czyjąś pomocą trochę to przespawać :)

Ogólnie motocykl bardzo polecam! Małe niedogodności tylko dodają klimat i frajdę w znajdowaniu rozwiązań i przeróbek. Nowa dostawa będzie podobno w październiku.

Pytanie do mechaników i właścicieli czy posiada ktoś książkę serwisową i chciałby udostępnić?
Verteru
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11/9/2014, 19:55


Postprzez miki1406 » 12/9/2014, 09:45

Prosty zwykły motorek, o klasycznym wyglądzie, dla kogoś kto szuka oszczędnego, prostego i uniwersalnego środka lokomocji...

Moim zdaniem bomba i hit...

Nie wywołuje śmiechu, jak 2T w chopperk'ach, czy "ścigacze" 50ki...

Pozwala poczuć smaku WSKi, która stała się już rarytasem :)
Szkoda, że za produkcję nie wzięła się jakaś firma polska, włoska, czy japońska, albo choć Kymco... Fakt jest jednak taki, że na wzór starej WSKi, ta też ma uczyć drobnej mechaniki ;)

Bardzo fajny motorek, i przeskoczył w moich oczach modele azjatyckie, które wcześniej nawet mi się podobały - Kinway'a chopperka (Rysia) 50 i Romety R125/R250 :)
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice


Postprzez darth80 » 12/9/2014, 19:26

Fajny fajny, jednak jak sie przymierzalem to dla mnie o duzo za maly (wzrost 195cm) wiec ciekawi mnie jak ty sie nim odnalazles jak na nie wiele mniejszy wzrost, ja mialem kolana prawie pod broda :)
Honda Varadero XL125 2001r https://www.youtube.com/watch?v=8SNUFKAmj34 | http://varadero125.com.pl - portal o małym Varadero
Avatar użytkownika
darth80
Świeżak
 
Posty: 202
Dołączył(a): 11/6/2014, 21:24
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez miki1406 » 13/9/2014, 07:30

Wiesz... zależy czego szukasz... Ja patrze na to tak - mały=poręczny...
Mam gsx750f... waży toto 220kg... Jak mam je wyciągać, żeby podjechać kawałek, to po prostu mi się nie chce...
Podobają mi się jego osiągi, parametry, jazda w zakrętach, ale o poręczności mówić nie mogę...

A taki mały lekki i zwinny motorek 125... sama przyjemność...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez random » 15/9/2014, 08:05

Dzięki za założenie tematu. Również jestem od niedawna właściciele Ogara Caffe 125 i potwierdzam wszystkie zalety motocykl jest ładny i ciekawie się prezentuje ale z minusów trzeba podkreślić, że wymaga trochę uwagi np. trzeba dość często kontrolować dokręcenie śrub i naciąg łańcucha. Czy mógłbyś dokładniej opisać jakie podkładki zastosowałeś aby wyeliminować wibracje (gumowe?) i jakie śruby. Na rysunku zaznaczyłeś też śrubę przy kolektorze wydechu, tam też wymieniłeś śrubę? Śrubę przy tym chromowanym elemencie wymieniłeś na większą?
Pod rejestrację podkładałeś coś może? Nie wibruje Ci? Czy może wymiana tych śrub załatwiła u Ciebie sprawę?

Pozdrawiam
random
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 14/9/2014, 21:48

Postprzez Verteru » 16/9/2014, 09:25

random napisał(a):Na rysunku zaznaczyłeś też śrubę przy kolektorze wydechu, tam też wymieniłeś śrubę? Śrubę przy tym chromowanym elemencie wymieniłeś na większą?
Pod rejestrację podkładałeś coś może? Nie wibruje Ci? Czy może wymiana tych śrub załatwiła u Ciebie sprawę?

Pozdrawiam


Śruby przy kolektorze właśnie nie wymieniłem tylko mocno dokręciłem i.. pękła podczas jazdy zostając w gwincie... Także zmień od razu.

Przy chromowanym elemencie są większe śruby z większym gwintem. Wydech trzyma duża śruba z podkładką i kropelką LOCTITE
Pod tablice dałem kawałki dętki, ale trzeba było dołożyć na zewnątrz metalowe podkładki, bo robiła się dziura w tablicy od główki śruby.
Verteru
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11/9/2014, 19:55

Postprzez MickelJacson » 18/9/2014, 05:31

I want some friends I can go level with or take some ops. Hard to find people on during my play time because I'm in the USA. I am currently Protopharma but I can switch on my own to whichever faction. I prefer anti-city.
…..Em Mikky…..
MickelJacson
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 18/9/2014, 05:16

Postprzez Verteru » 23/11/2014, 16:05

Więc po raz kolejny poszła mi szpilka przy kolektorze i układ wydechowy jest z tego powody nieszczelny, ale motocykl przyśpiesza dużo szybciej i przy ruszaniu dzisiaj nie specjalnie stanął na kole i to tak, że prawie poleciałem na plecy... Wcześniej byłoby to nie do pomyślenie nawet specjalnie. Widać jest potencjał w tym silniku przy odpowiednich przeróbkach wydechu, który seryjnie musi stawiać bardzo duże opory.
Verteru
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11/9/2014, 19:55

Postprzez cioracz » 23/11/2014, 18:02

Podobnie jak miki ja tez sie jaram. Nie ma takiego cylka jak w silnikach 139fmb co mnie wrecz obrzydza. Miłe nawiązanie do Polskiej dawnej motoryzacji. Bardzo fajny. Jedeny co mnie troche wkurzylo to siedzisko. Jak dla mnie uwiera tu i tam, albo troche juz zurzyty byl :)
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

Postprzez Verteru » 23/11/2014, 18:24

cioracz napisał(a):Podobnie jak miki ja tez sie jaram. Nie ma takiego cylka jak w silnikach 139fmb co mnie wrecz obrzydza. Miłe nawiązanie do Polskiej dawnej motoryzacji. Bardzo fajny. Jedeny co mnie troche wkurzylo to siedzisko. Jak dla mnie uwiera tu i tam, albo troche juz zurzyty byl :)

Plan jest taki, aby w zimie zmienić siedzisko na brązową skórę pikowaną w karo :) Tylko nie wiem czy tylko obijać czy też zmienić kształt samej kanapy. Z innym modyfikacji to udało się wydłużyć (dospawać) dźwignię zmiany biegów, wyszło to 40 PLN, a jest dużo wygodniej i lżej.
Verteru
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11/9/2014, 19:55

Postprzez Verteru » 4/3/2015, 19:27

Nowa kierownica :)
Obrazek
Verteru
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11/9/2014, 19:55

Postprzez cioracz » 4/3/2015, 19:42

Spoko. Z tym wydechem coÅ› planujesz czy zostawiasz? Bo mi on sie nie podoba
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

Postprzez Verteru » 4/3/2015, 19:46

cioracz napisał(a):Spoko. Z tym wydechem coś planujesz czy zostawiasz? Bo mi on sie nie podoba

Planuję dać ten http://lightspeedteam.pl/shop/pl/419-tl ... prawy.html i owinąć taśmą http://lightspeedteam.pl/shop/pl/tasmy- ... owych.html

Potem zębatka (mniejsza), lampy i tył, opony, może podwyższenie tylniego zawieszenia i wreszcie nowa kanapa

Z tym wydechem to najchętnie bym miał nowy szerszy korektor wydechowy, ale to masa hajsu jest :(

A no i modyfikacja marzenie. Nowy silnik 2T ;D
Verteru
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11/9/2014, 19:55

Postprzez cioracz » 4/3/2015, 20:10

Od czego Ty chcesz tam 2T wsadzić? Jak masz w planach takie rzeczy to nie kupuj wydechu bo potem i tak będziesz musiał odpowiedni do 2T kupować :)
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê