Zobacz wątek - Honda CBR 125R, wymiana łożyska główki ramy, pływa praw-lew.
NAS Analytics TAG

Honda CBR 125R, wymiana łożyska główki ramy, pływa praw-lew.

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Honda CBR 125R, wymiana łożyska główki ramy, pływa praw-lew.

Postprzez Adam66644 » 8/9/2014, 20:22

Witam,
mam pewien problem :/ Kupiłem ładnie wyglądającą Hondę CBR 125R, jedyny mankament to to iż miała bardzo łysą oponę z tyłu - postanowiłem ją wymienić. Kupiłem, dałem do montażu i po montażu chłopaki podnieśli motor, ruszali kierownicą i powiedzieli że łożysko główki ramy mam do wymiany.
No to pojechałem do serwisu motocyklowego, część zamówili i wymienili. No i wtedy zaczął się problem. Po wymianie, od razu poczułem że coś jest nie tak. Motocykl tak jakby samemu balansuje cyklicznie na prawo i lewo - nie jestem w stanie teraz puścić kierownicy, bo gdy to robię, od razu motocykl przechyla się na lewo lub prawo (nie skręca, przechyla się) tak, jakby koło było zósemkowane czy coś w podobie.
Nadmienię tylko że wcześniej - przed wymianą tego trefnego łożyska, ale po wymianie opony (przed jej wymianą też), jeździło się pięknie, płynnie, prosto itp.
Czytałem o tego typu problemach, niektórzy piszą że to może być po prostu wrażenie i przyzwyczajenie, ale nie sądzę abym aż tak się przyzwyczaił jeżdżąc nim 3 czy tam 4 dni, że po wymianie tego łożyska balansował bym ciałem na prawo i lewo :/ a jest to bardzo silne, że czasami ciężko motocykl jest utrzymać w prostej linii.
Mechanicy mówili że tak może być, że po 150 km to dokręcić będzie trzeba - czy wtedy to może zaniknąć i czy rzeczywiście takie mogą być objawy gdy łożysko jest niedokręcone?
Avatar użytkownika
Adam66644
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 31/8/2014, 18:53


Postprzez anntek » 9/9/2014, 02:11

A jak jedziesz i trzymasz obie ręce na kierownicy czujesz pływanie/bicie steru? To samo pytanie tyczy się jak masz nogi na stopkach. Zobacz czy tylne koło jest ustawione w osi.
anntek
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 29/8/2014, 20:37
Lokalizacja: Gruszczyn


Postprzez Adam66644 » 9/9/2014, 09:06

Odnośnie tylnego koła, nic nie było ruszane, przed wymianą łożyska jechało się normalnie, naciągany był łańcuch i koło jest ustawione prosto.
Aktualnie jak trzymam ręce na kierownicy, wyczuwam na niej różne przeciwstawne siły, to znaczy, żeby jechać motocyklem prosto muszę tak jakby naciskać raz na prawą i raz na lewą manetkę (ale jest to o wiele rzadsze aniżeli jeden obrót któregokolwiek z kół, powiedzmy że na 10 obrotów obu kół cały czas czuję silne ściąganie w prawo, jak kierą odbiję w lewo to chwilę jedzie prosto i potem zacznie ściągać znowu na jedną ze stron). Jak próbuje puścić ster to od razu motocykl zaczyna tak jakby balansować - przechylać się na jedną ze stron.
Avatar użytkownika
Adam66644
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 31/8/2014, 18:53

Postprzez anntek » 9/9/2014, 21:08

A luz na półce masz/sprawdzałes
anntek
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 29/8/2014, 20:37
Lokalizacja: Gruszczyn

Postprzez Adam66644 » 9/9/2014, 21:59

Szczerze mówiąc, jestem zielony w temacie motocykli i nie wiem jak to sprawdzić - półki to jest to tak?

http://pawlus25.w.interia.pl/manuale/do ... oto/22.jpg

I w jaki sposób sprawdzić, czy jest luz?
Avatar użytkownika
Adam66644
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 31/8/2014, 18:53

Postprzez anntek » 10/9/2014, 07:28

Ja sprawdzam tak:
Podjeżdża na wprost krawężnika przednim kołem, tak żeby przednia opona opierała się o niego. Na 1 biegu próbuje jechać na niego (ale tak żeby nie wjechać). Wtedy na sterze poczujesz luz/puknięcie. Potem odjeżdżam 30cm od krawężnika i wjeżdżam na niego i też powinieneś czuć na sterze puknięcie. Sprawdź czy przednie koło idzie w osi i czy lagi nie są skręcone względem siebie.
anntek
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 29/8/2014, 20:37
Lokalizacja: Gruszczyn

Postprzez anntek » 10/9/2014, 10:47

Rozmawiałem dzisiaj z znajomym i powiedział że po wymianie nie powinien motocykl uciekać
anntek
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 29/8/2014, 20:37
Lokalizacja: Gruszczyn

Postprzez Adam66644 » 10/9/2014, 11:55

Wydaje mi się że oni po prostu nie dokręcili tego. Mam dokładnie to, o czym mówi koleś na tym filmie:
http://youtu.be/c-kVkqXiLdY?t=1m30s
Wywód od 1:30 (jest ustawione), szczególnie to o czym mówi odnośnie jazdy na wprost w 2:10 (próbujesz jechać prosto ale musisz siłować się z kierownicą a motocykl ciągle ucieka).

Owszem, po tej wymianie, jak najechałem na jakiś większy wybój, słychać uderzenie, tak jakby tłuczenie szkła gdzieś w okolicach kierownicy.
Jak na razie niestety nic nie sprawdzę. Wczoraj pojechałem wieczorem w mini trasę, 40 km, szybko się ciemno zrobiło i zimno, a nie miałem szalika. Reszta jest oczywista - dzisiaj ból gardła i głowy :/
Avatar użytkownika
Adam66644
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 31/8/2014, 18:53

Postprzez anntek » 10/9/2014, 12:05

Musisz się udać do mechanika z motocyklem
anntek
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 29/8/2014, 20:37
Lokalizacja: Gruszczyn

Postprzez anntek » 15/9/2014, 23:44

Ja dzisiaj sam osobiscie sobie wymieniłem łożyska pólki i nie ściagało mi stery a zrobiłem po wymianie 90km
anntek
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 29/8/2014, 20:37
Lokalizacja: Gruszczyn

Postprzez Adam66644 » 17/9/2014, 18:53

Witam,
w końcu mechanicy rozebrali. Powiedzieli że dostali za duże łożysko od hurtowni i będą reklamować u nich - na razie tyle. Także to mogło być powodem tego pływania. Szczerze wątpię żeby spartaczyli, bo jest to dość dobry i polecany serwis moto w poznaniu.
Wracając do tematu, po pewnym czasie jak powiedzieli mi że łożysko jest za duże, wpadł mi taki pomysł... po zakupie zauważyłem, że owszem, w dowodzie wpisane jest w pojemności silnika 125 ccm, ale w danych motocykla, dokładnie w polu D.3 pisze... CBR 50. Może być tak że to była 50 i ktoś przełożył motor? I w takim wypadku, czy łożysko ramy do 50, a 125 różni się np. średnicą, wysokością? Czy też ramy były takie same?
Avatar użytkownika
Adam66644
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 31/8/2014, 18:53

Postprzez anntek » 18/9/2014, 02:27

To już musisz sprawdzić w nocie katalogowej. Co do włożenie większego łożyska to zastanawiam jak im się to udało. Podaj z ciekawości dane serwisu bo ja też jestem z poznania. Jak nie chcesz pisać na ogólnym to wyślij PW
anntek
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 29/8/2014, 20:37
Lokalizacja: Gruszczyn

Postprzez Adam66644 » 18/9/2014, 11:42

Właściwie sam z siebie nie chciałem pisać, bo czekam na to jak sprawę rozwiążą i ile mnie policzą. Ale ok, na razie bez opinii, jest to serwis Cerbol, niedaleko lotniska.

Edit:
jak sprawdzałem po VIN'ie, to wychodzi na to że było to 125 (JC34) - może po prostu ktoś kombinował z przerejestrowaniem na 50 kiedyś, albo błąd urzędnika.
Avatar użytkownika
Adam66644
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 31/8/2014, 18:53

Postprzez anntek » 18/9/2014, 12:27

Nie znam tego serwisu. Gdy bym wiedział że jesteś z Poznania to bym poleciał i ci sprawdził na miejscu. Daj znać jak się temat rozwiązał.
anntek
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 29/8/2014, 20:37
Lokalizacja: Gruszczyn

Postprzez kravter » 18/9/2014, 15:13

tak wg to jest cbr 50? :D
kravter
Świeżak
 
Posty: 318
Dołączył(a): 6/5/2013, 16:59

Postprzez Adam66644 » 3/10/2014, 09:09

Kravter przeczytaj jeszcze raz ;p 125ccm, w dowodzie mam wpisane cbr50 może ktoś kombinował z przerejestrowaniem na 50, ale pojemność pisze 125 ;)
Mechanicy oddali, jeździ się już lepiej, wszystko w porządku :)
Avatar użytkownika
Adam66644
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 31/8/2014, 18:53



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê