Zobacz wątek - Zalanie motoru olejem do auta- pytanie
NAS Analytics TAG

Zalanie motoru olejem do auta- pytanie

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Zalanie motoru olejem do auta- pytanie

Postprzez kristox » 6/9/2014, 18:53

Witam.
Omyłkowo dziś kupiłem olej firmy MOTUL 300v 10w40. Jak się przed chwilą okazało jest to olej do auta. Tzn. Jest też motocyklowy MOTUL 300v 4T 10w40 i kupiłem bez tego napisu 4T...
Zalałem nim motor, przejechałem z ~20 km. Czy silnikowi coś się stało? Tzn. Ja nie odczułem nic niepokojącego podczas jazdy.
kristox
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 8/10/2012, 15:27


Postprzez senekkorzenna » 6/9/2014, 19:17

jeżeli sprzęgło nie klei to jest ok.
Współczesne oleje takie jak Motul czy Mobil nie posiadają rozgraniczenia nawet po miedzy diesel czy benzyna, za to weszła klasa z dedykacja do danych wtrysków i tak Castrol ma takowe określenia w olejach EDGE lub Magnatec
Sprawdź czy masz na opakowaniu klasę API ,JApa itp.
Napisz jeszcze jaki to motocykl masz.
senekkorzenna
 

Postprzez kristox » 6/9/2014, 19:24

wiesz, mi chodzi o to czy przez te 20 km nic się nie stało bo już zamówiłem olej ten 300v 4T. Bo ogolnie motor ma 2000km przebiegu więc ten olej mi polecono jako, że motor ma tak mało przejechane.

Yamaha r6 2006, zaraz pójdę sprawdzić czy pisze API lub JAPA

Edit: to jest opakowanie:

http://racingsport.es/content/32808/MOT ... _10W40.png
kristox
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 8/10/2012, 15:27

Postprzez senekkorzenna » 6/9/2014, 19:28

Olej z dedykacją do motocykli różni się tym od typowego samochodowego tym że posiada dodatkowe właściwości smarujące do przekładni zębatych i do obsługi sprzęgła mokrego.
http://motul.sklep.pl/pl/home/133--motu ... 40-4l.html
tu masz pełna informację o tym oleju
To jest tez olej motocyklowy.
Ja w sklepie mam motula 6100 i 5100 z pełną dedykacją do motocykli.
Ostatnio edytowano 6/9/2014, 19:33 przez senekkorzenna, łącznie edytowano 1 raz
senekkorzenna
 

Postprzez henio12323 » 6/9/2014, 19:31

hehe kiedys zrobiłem podobny bląd do wyczynowki zalałem tego motula ( ktm exc 525 ) dowiedziałem sie o tym duzo później że to w ogóle olej samochodowy, i nie było żadnych problemów, ani podczas eksploatacji na tym oleju ani później. sam układ tłok cylinder rozrząd łozyska skrzynia powinny byc dobrze smarowane tym olejem bo to olej do wyczynowych samochodów, gdzie tez silniki prawie jak w motocyklach wysoko krecą, duze przeciazenia itp itd. jedyny problem mogłby byc z mokrym sprzegłem bo olej moze nie miec dodatków specjalnych do sprzegła. ale jak działa to nie ma co sie bać. teraz pytanie zlewasz czy dalej latasz - tutaj mi ciezko powiedziec :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kristox » 6/9/2014, 19:33

Nie znalazłem nic na opakowaniu z API czy JAPA...



Wydałem 280 zł na ten olej i 230 na nowy filtr i olej motul 300v 4t 10w40 więc można powiedziec, ze jestem 280 zł do tyłu ale ciesze się, że w motorze nic się nie stało.

Zalewam nowy ;p Nie będę ryzykował
kristox
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 8/10/2012, 15:27

Postprzez senekkorzenna » 6/9/2014, 19:39

Tu masz pełną informację o tym konkretnym oleju .
http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-6.html
a klasa SAE J 300 jest wystarczająca do obsługi twojego silnika.
http://www.motocykl-online.pl/testy/Tes ... -40,7697,2
senekkorzenna
 

Postprzez kristox » 6/9/2014, 20:40

Btw. Jeżeli silnik ma przejechane niecałe 2000 km to lepiej 5w40 czy 10w40?
kristox
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 8/10/2012, 15:27

Postprzez Invi » 6/9/2014, 21:48

Lej tak jak fabryka każe, ważne żebyś od początku kręcił go normalnie.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez senekkorzenna » 7/9/2014, 16:08

Invi fabryka to każe taki z jakim ma w danym momencie umowę ,wystarczy przeczytać specyfikacje oleju i porównać ją z pozostałymi tej samej klasy.
senekkorzenna
 

Postprzez Invi » 7/9/2014, 16:21

Wiadomo ;) Chodziło mi o 10W40 i takie tam, nie o markę ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez kristox » 7/9/2014, 16:58

Czyli mam rozumieć, że jak zaraz wyjdę pojezdzić 30 min po mieście to się silnik nie zatrze? Nowy olej przyjdzie mi dopiero we wtorek
kristox
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 8/10/2012, 15:27

Postprzez senekkorzenna » 7/9/2014, 17:41

Kurde nie czytałeś tego co ci wkleiłem albo masz problemy ze zrozumieniem lub z zagadnieniami technicznymi silników spalinowych.
Olej do silnika jest taki sam jak do samochodu a jedynie ma specjalne dodatki do skrzyni biegów która jest obsługiwana tym samym silnikiem.
Napisałem ci też jaką klasę lepkości ma ten olej i że ona odpowiada wartością do motocykli.
Jak jeszcze raz zapytasz czy ten olej się nadaje to już będę miał pewność że mam do czynienia z gimbazą
senekkorzenna
 

Postprzez Invi » 7/9/2014, 19:43

W sumie to odwrotnie ;) Główna różnica jest taka, że te nowoczesne, nieco bardziej wypasione oleje samochodowe mają dodatki które mogą sprawić że sprzęgło będzie się ślizgało ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez SpeedyGonzales » 7/9/2014, 21:51

Ja również taki błąd zrobiłem, i jedynym mankamentem było sklejanie tarcz, wystarczyło przetoczyć na 1 i sprzęgle metr czy dwa i chodziło wszystko jak należy. Po tysiącu km zmieniłem olej na motocyklowy żeby nie przetoczać sprzętu jak stał ponad dwa dni nie używany. Po spuszczeniu nie było w nim śladu opiłkow, syntetyk GL-5 spełnił swoje zadanie i gdyby nie tamto to bym nie zmieniał go wcale na inny.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr