Shell v-power racing / BP Ultimate
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Shell v-power racing / BP Ultimate
Siema.
Wiem, że temat paliw to temat rzeka. Ostatnio jednak poświęciłem dość dużo czasu czytając informacje na różnych forach. Jednak są to informacje rozwiązłe...
Mam do Was pytanie. Co sądzicie o laniu paliwa wysoko-oktanowego (98 / 100) do motocykli?
Domyślam się, że nie ma powalającego przyrostu mocy i prędkości, ale chodzi mi, czy np. silnik będzie płynniej pracował?
Mam też drugie pytanie. Czy tankowanie wysoko-oktanowego paliwa do motocykli 250cc na wtrysku nie zaszkodzi dla silnika? Konkretnie chodzi mi o Kawasaki Ninja 250R na wtrysku z końca 2008 roku.
Obecnie tankuję w BP paliwo 95 oktanowe, ale jeżeli według Was dla silnika nie będzie szkodziło paliwo 98 lub 100 oktanowe, to będę lał paliwo wysoko-oktanowe.
Pozdrawiam i lewa!
Wiem, że temat paliw to temat rzeka. Ostatnio jednak poświęciłem dość dużo czasu czytając informacje na różnych forach. Jednak są to informacje rozwiązłe...
Mam do Was pytanie. Co sądzicie o laniu paliwa wysoko-oktanowego (98 / 100) do motocykli?
Domyślam się, że nie ma powalającego przyrostu mocy i prędkości, ale chodzi mi, czy np. silnik będzie płynniej pracował?
Mam też drugie pytanie. Czy tankowanie wysoko-oktanowego paliwa do motocykli 250cc na wtrysku nie zaszkodzi dla silnika? Konkretnie chodzi mi o Kawasaki Ninja 250R na wtrysku z końca 2008 roku.
Obecnie tankuję w BP paliwo 95 oktanowe, ale jeżeli według Was dla silnika nie będzie szkodziło paliwo 98 lub 100 oktanowe, to będę lał paliwo wysoko-oktanowe.
Pozdrawiam i lewa!

-
WRP - Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 3/8/2013, 18:45
Przyrostu mocy nie masz żadnego, jedyne na co liczba oktanów ma wpływ to spalanie stukowe. Natomiast warto lać to paliwo, a to z tego względu, że w paliwach premium z reguły nie ma biododatków.
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
- Brekekeks
- Świeżak
- Posty: 457
- Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
- Lokalizacja: Kielce
Ja nie leję i nie zamierzam, ale sam odczułem różnicę w jakości paliwa. Zwykle tankuję na Shellu bo mam po drodze ale jak nie mam czasu a potrzebuję oktanu jadę na miejscowy AgroTank, przy malutkiej pojemności 125 i niby jednakowej 95 czuć różnicę na korzyść Shella, co ciekawe paliwo to jest tańsze.
Lepsze paliwo nie tylko nie zaszkodzi ale i utrzyma w lepszym stanie układ wtryskowy.
Lepsze paliwo nie tylko nie zaszkodzi ale i utrzyma w lepszym stanie układ wtryskowy.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
sprawdzasz jakie paliwko zaleca producent i takie lej, ja czasami spotykałem sie z zalecanymi wartosciami oktanowymi poniżej 90 oktanów ( 89 chyba ) wiec 95tka nawet to i tak wiecej niz oczekuje producent
chyba że, masz mocny tuning u potrzebujesz tego, by uchronic przed spalaniem stukowym.
podobno wyżej oktanowe paliwo ma lepsze własciwosci czyszczace, i czasami zaleje żeby przedmuchało lepiej wszystko
ale nie wiem jak to jest realnie. w każdym bądź razie leje 95tke bo kasa w bloto na jakies super turbo paliwa.
wieksza uwage bym skupiał na miejscu zakupu paliwa, są czasami stacje gdzie lejesz paliwo z wodą,
albo innymi cudami to jest gorsze dla silnika
wiec zamiast lac z taniej stacji 98 czy 100 oktanów, lepiej podjechac na cos sprawdzonego.

podobno wyżej oktanowe paliwo ma lepsze własciwosci czyszczace, i czasami zaleje żeby przedmuchało lepiej wszystko

wieksza uwage bym skupiał na miejscu zakupu paliwa, są czasami stacje gdzie lejesz paliwo z wodą,


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
@henio - te niskie wartości oktanowe są podane dla moto na rynek USA chyba, oni tam inaczej trochę liczbę oktanową przeliczają, ale nie jestem do końca tego pewien.
Paliwo typu premium jest o tyle fajne, że nie masz po nim syfu w gaźnikach, ja w swojej 250tce zrobiłem 9000km i po wyjęciu gaźników mechanik stwierdził, że tak czystych to w życiu nie widział. Także jeśli chodzi o moto, to ja jestem zdania, że zawsze wysokooktanówka. Poza tym, biododatek w zwykłem 95 to etanol, a on poza zostawianiem syfu w układzie ma jeszcze jedną upierdliwą cechę - wchłania wilgoć z powietrza. Po zimowaniu masz w zbiorniku kilka dodatkowych kropel wody. Niby nic, ale ja tam wolę jej nie mieć.
Paliwo typu premium jest o tyle fajne, że nie masz po nim syfu w gaźnikach, ja w swojej 250tce zrobiłem 9000km i po wyjęciu gaźników mechanik stwierdził, że tak czystych to w życiu nie widział. Także jeśli chodzi o moto, to ja jestem zdania, że zawsze wysokooktanówka. Poza tym, biododatek w zwykłem 95 to etanol, a on poza zostawianiem syfu w układzie ma jeszcze jedną upierdliwą cechę - wchłania wilgoć z powietrza. Po zimowaniu masz w zbiorniku kilka dodatkowych kropel wody. Niby nic, ale ja tam wolę jej nie mieć.
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
- Brekekeks
- Świeżak
- Posty: 457
- Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
- Lokalizacja: Kielce
Tak samo przeliczają, tylko mogą kupić benzynę z mniejszą liczbą oktanów niż 95, zresztą, to raczej polski wymysł niż amerykański, na wschodzie i na zachodzie, na luzie kupisz nawet i 85, a i 75 kiedyś była.
Po 9000 to nawet na paliwie z przemytu nie powinno być syfu w gaźniku
Wodę w benzynie to i tak masz xD Kilka kropel nie zrobi najmniejszej różnicy.
Zwykła 98 to nie żaden premium.
Liczba oktanów nie ma nic do jakości paliwa, tylko przy odpowiednio wysilonych silnikach, trzeba lać paliwo "stabilniejsze", przy zdrowych uturbieniach, albo przy ostro zwiększonym stopniu sprężania, 98 to za mało, ale jak producent zaprojektował silnik pod 95, albo 89, to "lepsza", jest mu do niczego nie potrzebna.
Inna sprawa że 98 zazwyczaj dłużej czeka w zbiornikach, co też takie dobre dla niej nie jest.
Ale wiadomo, Polandia, droższe = lepsze
Po 9000 to nawet na paliwie z przemytu nie powinno być syfu w gaźniku

Wodę w benzynie to i tak masz xD Kilka kropel nie zrobi najmniejszej różnicy.
Zwykła 98 to nie żaden premium.
Liczba oktanów nie ma nic do jakości paliwa, tylko przy odpowiednio wysilonych silnikach, trzeba lać paliwo "stabilniejsze", przy zdrowych uturbieniach, albo przy ostro zwiększonym stopniu sprężania, 98 to za mało, ale jak producent zaprojektował silnik pod 95, albo 89, to "lepsza", jest mu do niczego nie potrzebna.
Inna sprawa że 98 zazwyczaj dłużej czeka w zbiornikach, co też takie dobre dla niej nie jest.
Ale wiadomo, Polandia, droższe = lepsze

-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości