Zobacz wątek - YZF , CRF , RMZ 450

YZF , CRF , RMZ 450

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

YZF , CRF , RMZ 450

Postprzez FanatykPL » 31/8/2014, 19:06

Witam mam pytanie które zadawane było kilka razy ale nie było sprecyzowane dokładnie a mianowicie po ilu mth powinna nastąpić wymiana tłoka , w wyżej wymienionych 4T. Pytam ponieważ czytałem i jedni piszą po 50-60 mth a jedni że po ok 90-100 mth . Dodam że motor praktycznie nie widział by toru , używany byłby z szacunkiem jeżeli tak to mogę nazwać . Więc prosił bym o dokładne sprecyzowanie tego pytania byłbym bardzo wdzięczny . Jeżeli macie jakieś rady co do modeli to prosiłbym o napisanie .


Do wydania mam ok 7500 - 8000 zł
Rok powyżej 2005 r
Avatar użytkownika
FanatykPL
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 31/8/2014, 18:54


Postprzez henio12323 » 31/8/2014, 19:42

nie rozumiem jak moze byc uzywany z szacunkiem ale nie po torze ? to gdzie ? :P po lasach ? wtedy to go dopiero dorżniesz ;) na torze czuje sie jak ryba w wodzie, poza nim juz nie.

tłok w takich sprzetach ( obojętne którym ) to jakies 100-120 mth, dokładniej opisuje to ksiązka serwisowa, ale oczywiscie mozliwe jest zarżniecie tłoka w 50 godzin, a i pewnie zdarza sie znaleźć maszyne z 300 mth przebiegiem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez FanatykPL » 31/8/2014, 20:28

Dzięki za szybką odpowiedz , zdaję sobie sprawę że tego typu motory mają się za nijak na jazdę po lasach polach łakach . Ale do EXC albo WR musiałbym sporo dołożyć żeby kupić coś konkretnego . Mam jeszcze jedno pytanie jak często występuję wymiana zaworów ? Nie chodzi mi o ich regulację tylko o wymianę . Widzę że znasz się na rzeczy więc prosiłbym o rzetelną odpowiedz . Czyli podsumowując

Tłok ( 100 - 120 mth )

Korba ( 200 mth )

Olej ( 15-20 mth )

Filtr ( 8 - 10 mth )

Zawory regulacja ( tutaj wedle mogo uznania )

Zawory wymiana ( tutaj prosiłbym bym o pomoc i ewentualny koszt np ) widziałem proxa za 359 zł
Avatar użytkownika
FanatykPL
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 31/8/2014, 18:54

Postprzez henio12323 » 31/8/2014, 20:52

dla mnie to jeden grzyb - czy wydasz teraz na zakup mniej, a potem na utrzymanie wiecej czy odwrotnie. po powiedzmy 2-3 latach wydatki pewnie sie wyrównają, a potem tylko taniej na korzysc enduro, nie wspomne o tym że sie duuuzo lepiej jeździ.

wymiana zaworów - tutaj ciezko powiedziec, zalezy od stopnia zuzycia, jak sie nie dba np o regulacje, gniazda są juz wymęczone, to szybciej sie zuzywają niz oryginalne zawory z nową głowicą. przbiegi raczej większe jakies 400 mth chociaz ciezko mi powiedziec o crossowych modelach

tłok - tak serwisowo, np po 100 mth mozna cylek sciągnąc ( koszt kilku zł na uszczelki itp ) i pomierzyć, i wiadomo co i jak dalej. korbe lepiej profilaktycznie, luzy też sie mierzy.

olej - nawet rzadziej ale to zalezy od jazdy

filtr powietrza - co 8 mth ;D to czasami mozesz go nie znaleźć w airboxie pod stertą kurzu, bywa że po godzinie jazdy wymagane jest czyszczenie,

regulacja zaworów co jakies 20-30 mth

zawory - niektóre głowice nie tolerują tanszych stalowych, tansze stalowe kosztuje po jakies pewnie 100-150 zł ( nie wiem jak tam do japonców bo dawno nic nie kupowałem a juz nie pamietam ) ale niektóre wymagają tytanowych zaworów a np yamaha ma ich aż 5 kazdy zawór jakies 400-500 zł ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez FanatykPL » 31/8/2014, 21:17

Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi , tego oczekiwałem wiem że taki EXC , WR to fajna sprawa ale na chwile obecną za rocznik powyżej 2004 roku musiałbym zapłacić ok 10 000 tyś a to nie na moją kieszeń . Jeżdżąc tylko w weekendy od marca do listopada po ( 2-3h) wyjeździł bym ok 70 mth więc myślę że za ok 1000-1500 zł za same części w sezonie powinienem się wyrobić .
Avatar użytkownika
FanatykPL
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 31/8/2014, 18:54



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr