Zobacz wątek - nie wchodzi na pełne obroty cr 125
NAS Analytics TAG

nie wchodzi na pełne obroty cr 125

Enduro, Cross
_________

nie wchodzi na pełne obroty cr 125

Postprzez geq » 31/8/2014, 11:23

Witam,

Dziś jadąc na poligon zauważyłem problem z moją Hondą cr 125 rocznik ok 96. Problem polega na tym że motor nie wchodzi na pełne obroty, początkowo myślałem, że jak sie zagrzeje bedzie ok ale niestety problem nie ustąpił. Na wolnym biegu albo na sprzęgle kręci bez problemu ale w czasie jazdy motor jedzie jakby się "dusił", próbuje wchodzić na wysokie obroty i czasem mu sie to uda ale bardzo przerywa. przy ruszaniu jak i w czasie jazdy chodzi jak t4, męczył się z górkami i podjazdami.
Co może być grane?

Nie wiem czy to ma związek z powyższym ale motor w trakcie jazdy czasami kręci na maksa tzn kręce manetką gazu bez efektu a motor ciągle ma najwyższe obroty, dopiero jak manetkę też odkręce na maxa wtedy zauważyłem, że coś odblokowuje ten problem i znowu jest w porządku.

Mam nadzieje, że zrozumiale to napisałem.
geq
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 28/6/2014, 07:59


Postprzez henio12323 » 31/8/2014, 13:17

te blokowanie to moze byc np postrzępiona linka i sie cos blokuje, przepatrz wszystko

co do problemu to zaczał bym od podstawowego serwisu - czyszczenie plus regulacja gaźnika, czyszczenie filtra powietrza, dla pewnosci jak nie wiesz warto wymienic swiece. wtedy powinien działać jak trzeba. chyba, że jeszcze problem moze byc np z zaworem wydechowym. ale najpierw upewnij sie, że gaźnik jest ok, potem sie pomysli jak problem nie ustąpi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez geq » 31/8/2014, 20:39

gaznik wyczyszczony i filtr też, dalej to samo:/ musze sprawdzić jeszcze świecę..
przepustnica i igła są porysowane- może to mieć też wpływ na blokowanie się?
geq
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 28/6/2014, 07:59

Postprzez henio12323 » 31/8/2014, 20:47

może, wystarczy troche piasku jak sie dostanie i już moze byc problem

gaźnik wyczyszczony super, a co z regulacją ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez geq » 31/8/2014, 21:23

no właśnie nie wiem jak wyregulować.. reguluje się śrubę ssania prawda? na ile obrotów?
iglice i przepustnice wymienić jak są porysowane czy zostawić? Jest tam możliwość regulacji iglicy?
geq
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 28/6/2014, 07:59

Postprzez henio12323 » 1/9/2014, 19:44

oddaj do mechanika. nie wiem czy od ssania czy srubką - zalezy od modelu gaźnika. na ile obrotów - na tyle żeby maszyna chodziła poprawnie, nikt tego nie przewidzi. zalezy jak porysowana, ona nigdy nie bedzie jak nowa, wrzuc fotki jak wygląda.

jest możliwosc regulacji wysokosci iglicy.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez geq » 6/9/2014, 17:47

Dziś nastał weekend i miałem trochę czasu żeby podłubać przy motorze. Chciałem odpalić motor (przed odstawieniem chodził) no i odpaliłem, popyrkał z 5-10 sekund i zgasł. I tak ze 3 razy aż później wcale nie odpalał. Postanowiłem zobaczyć świece. Była cała czarna i mokra więc ją przeczyściłem, założyłem z powrotem i spróbowałem odpalić. Były to jakieś 2-3 strzały i koniec. świeca dalej mokra.. przeczyściłem ją ponownie nabiłem na faje i przyłożyłem do głowicy nie wkręcając tak żeby zobaczyć czy jest iskra a iskry brak.. już sam nie wiem co może być grane bawić sie w próby regulacji czy dać do mechanika?
geq
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 28/6/2014, 07:59


Postprzez henio12323 » 6/9/2014, 17:58

to zobacz na innej swiecy, moze od zalania ją szlag trafił i nie działa.

swiece w 2T zawsze trzeba miec w zapasie w wiekszej ilosci :D

przepustnica jest zuzyta, ale póki ten chrom nie odpada kawałkami a nie powinien to nic z tym nie zrobisz, mozesz jedynie jakims papierkiem 2000 wodnym spolerowac to i gaźnik. ale ja bym nawet tego nie zaczepial.

jak sie znasz to sie baw w regulacje jak nie to oddaj do mechanika, bo szkoda wtedy twoich nerwow
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez geq » 7/9/2014, 12:17

Wykorzystlem mojego simsona jako tester świecy i co sie okazało swieca jest dobra. Moze być, że problem jest z cewką?
geq
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 28/6/2014, 07:59

Postprzez henio12323 » 7/9/2014, 12:20

może byc
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości




na górê