Zobacz wątek - Xj600 / Cb500 / Gs500 / xxx. 1993, pierwsze moto do 5-6k
NAS Analytics TAG

Xj600 / Cb500 / Gs500 / xxx. 1993, pierwsze moto do 5-6k

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Xj600 / Cb500 / Gs500 / xxx. 1993, pierwsze moto do 5-6k

Postprzez DawKun » 30/8/2014, 10:25

Witam,

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
prawo jazdy A zrobione w 2011, potem rower

- Wiek, waga, wzrost,
21lat (1993), 70kg, 182cm

- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?

*przejazdy dom-studia tzn. Jelenia Gora - Podkowa Lesna (pod Warszawa tj. ok 500km) 2 do 10 razy czyli 1000-5000km rocznie
*fruwanie do Wawy w roznych celach (ok. 30km w jedna strone) max raz w tygodniu wiec do 240km/mies
*weekendowe wycieczki do rodziny i znajomych czasem solo, czasem z pasazerka moze raz w miesiacu jakis Poznan, Lodz itd. czyli tak do 250km czyli ok. 260km/mies.
*okoliczne przejazdki w okolicach Podkowy Lesnej, Mszczonowa, Grodziska, Pruszkowa itd. a to nie wiem ze 100-200km/mies

ciezko okreslic procenty bo to bedzie pierwsze moto, wartosci moga byc wyolbrzymione, zaleznie tez od pogody, checi, i ile zostanie mi na benzyne a takze czy wole zatankowac moto czy zjesc obiad xD

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
w wakacje raczej nie wiele bo czerwiec sesja, lipiec i sierpien praca by zarobic na kolejny rok zycia na studiach a wrzesien odpoczynek i zalatwianie spraw przed kolejnym rokiem

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Wedlug mnie ciuchy byly wazniejsze wiec przez te 3lata skompletowalem kombi Modeka Hawking, rekawice i buty Alpinestars (smx-5 i jakies z goretexem) oraz badziewny uzywany kask AGV wiec bede chcial kupic nowy HJC/Shark s700/900 tak za 700-1000zl, na samo moto mam okolo 5k

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Tyle ile trzeba, jednak im mniejsza awaryjnosc i zuzycie paliwa tym lepiej, do tego chce zakupic porzadna blokade na tarcze z alarmem i lancuch bo przy zmianie moto te rzeczy moge przelozyc wiec kupic raz na lata (Almax series IV 2,5m za 250funtow chce kupic bo to chyba najlepszy lancuch a blokade nie wiem jeszcze)

- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
sportowe sa przepiekne, turystyczno sportowe ladne i wygodne, turystyczne sa wygodne, kazdy ma plusy i minusy ale stare sporty sa brzydkie, wiec z 20latkow zostaje naked/turystyk

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Yamaha XJ600
Honda CB500 (do 1995 bo made in Japan)
GS500

cbr125/inna 125 - wiem, wiem, ale moglbym go potem z zyskiem odsprzedac o ile juz ceny nie polecialy bum do gory


Nie mam pojecia gdzie szukac, obok Jeleniej Gory / Poznania bo mam tam friendow mechanikow ktorzy mogliby pomoc mi zbadac moto
do granicy Niemieckiej mam mniej niz godzine jazdy wiec moze tam cos

albo w okolicach Warszawy bo studiuje niedaleko ale nie znam tam zadnego mechanika ktory moglby mi pomoc w okresleniu stanu moto

Czego oczekuje w moto:
- minimum 3 sezony bede nim smigac (125cc max 1 sezon xD)
- zestaw kufrow bym mogl podrozowac bez problemu nawet na jakis oboz z namiotem
- dobrego spalania (nie oczekuje 2l, ale wolalbym by palil mniej niz moj VW polo 1989 1,3)
- niskiej awaryjnosci (wiadomo, wszystko sie psuje, ale jednak sa perelki ktore psuja sie po 100kkm a nie po 10)
- dobry stan techniczny, dbany
- nie musi byc idealnie prowadzacym sie w zakretach demonem predkosci, wyrywaczem stawow
- marzy mi sie by bylo to cudo z mojego rocznika tzn 1993, moze to glupie ale jakos mialbym do niego wiekszy sentyment
- ma to byc pierwsze moto, do nauki - tak podkresle :)

Wpadlem na pomysl by na wstepie wymienic elementy ktore tego wymagaja (strzelam ze filtry, akumulator, przeglad, moze opona, ale moze bd w idealnym stanie) i pomalowac go krylonem (matowa farba pochlaniajaca swiatlo) jak to zrobic jeszcze nie wiem, ale nagralbym filmik jak maluje orginalny lakier by przy sprzedazy nie bylo ze byl bity to malowalem. i kupic dobry lancuch, blokade z alarmem i pokrowiec, moze w przyszlosci przerobic na LPG (wiem wiem, smiech na sali, ale za 2 lata koncze studia i w moim przyszlym zawodzie jezdzi sie sporo, 400-500zl/mies na paliwo to norma a czasem i wiecej wiec chcialbym ograniczych koszta, slyszalem o przerobkach moto i butla w kufrze, ktora mozna zawsze odlaczyc i zostawic, a gdy trzeba to podlaczyc, do tego zwiekszony zasieg na jednym tankowaniu, bo LPG i bena) i obowiazkowo instalacja gmoli/crash padow o ile ich nie ma


Czytalem o cb500 o chlodzeniu ciecza... w paradach i korkach byloby super, ale nie wiem, kazdy chwali swoje i kurcze tak ciezko sie zdecydowc ze o rany

Dziekowa
Dawid


edit: wypada dopisac ze swego czasu bardzo mi sie podobal (i nadal podoba) ninja 250r ale to juz trzeba 8k miec ktore coprawda mam, ale wtedy mniejszy budzet na inne bzdury w ciagu roku a znajomy podpowiadal ze kupujc moto musisz miec drugie tyle w zanadrzu

a ze ze 125cc myslalem o cbf125, cbr125 a cbf za 5,5k moglbym potem odsprzedac tacie lub dziadkowi ktory jak wiem z checia by posmigal po miescie sobie :)

zamiast standardowych kufrow spodobal mi sie taki patent :D http://otomoto.pl/suzuki-intruder-suzuk ... 44375.html wraz z matowym krylonem w kolorach czerni/ piasku i zieleni...
Avatar użytkownika
DawKun
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 27/2/2011, 18:52
Lokalizacja: Jelenia Góra


Postprzez lagiboy » 30/8/2014, 23:54

troche masz duże oczekiwania i mało gotówki, na starcie odwal wszystko bez owiewek na tyle jeżdżenia owiewka to mus, chyba, że chcesz się pchać z wiatrem. zdecyduj czy chcesz się bawić w 125 - szczerze nie polecam tego na dystanse dłuższe niż miejskie. na trasie jednak trzeba mieć trochę mocy. 500km to jest coś co będziesz czuł w rękach i tyłku, da się ale lepiej mieć do tego owiewki niż nie mieć. jeśli chcesz żeby palił mało to szukaj silników o mniejszej pojemności i niewysilonych. Poleciłbym Ci bandziora 400 z akcesoryjną szybą ale ciężko go znaleźć w dobrym stanie, co nie znaczy że się nie da. Nie widzę sensu pakować LPG do motocykla, dla mnie to jakaś abstrakcja, chcesz oszczędzać na paliwie to załóż gaz do polo bo motocykle palą sporo.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Re: Xj600 / Cb500 / Gs500 / xxx. 1993, pierwsze moto do 5-6k

Postprzez jaroaro » 31/8/2014, 12:16

DawKun napisał(a):...moze w przyszlosci przerobic na LPG (wiem wiem, smiech na sali, ale za 2 lata koncze studia i w moim przyszlym zawodzie jezdzi sie sporo, 400-500zl/mies na paliwo to norma a czasem i wiecej wiec chcialbym ograniczych koszta, slyszalem o przerobkach moto i butla w kufrze, ktora mozna zawsze odlaczyc i zostawic, a gdy trzeba to podlaczyc, do tego zwiekszony zasieg na jednym tankowaniu, bo LPG i bena) i obowiazkowo instalacja gmoli/crash padow o ile ich nie ma...


Nie wiem czy sobie policzyłeś ale za 500zł miesięcznie przy stawce za paliwo 5.4zł/l i 8l/100km przejedziesz ok 1160km więc ja nie wiem czy to aż tak dużo.
Jak chcesz pokonywać takie trasy o których wspomniałeś to chyba wygodniejszy będzie samochód ;)
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez DawKun » 31/8/2014, 19:11

nawiazujac do http://www.scigacz.pl/Ile,naprawde,moto ... 21321.html 2.31-4.6l biore oczywiscie poprawke na to ze to bylo nowe moto i nowsze technologie, ale nawet gdyby to sa fajne i oszczedne moto jak ten lub zblizone tylko nie wiem ktore. mam dosc auta, ale jak mi sie przestanie podobac dojezdzanie na moto to sie przesiade, jednak polo wciaga 6na trasie jadac te 90km/h a 9 na miastowe blizsze dystanse, dlatego chcialbym moto ktore wciaga przy tych predkosciach polowe tego a jadac namaxa napewno nie wiecej ;D

dziekuje za porade z owiewkami przyda sie ;) 5k na moto +1k na koszta przerejestrowania itd. i ew. 1k na wersje z kuframi to mysle ze to wystarczajaco by znalezc cos ciekawego i chyba bedzie to xj600, niby koszty uzywania i napraw 4garow sa wieksze aleczy to az takie roznice w stos. rocznym?
Avatar użytkownika
DawKun
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 27/2/2011, 18:52
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez jaroaro » 31/8/2014, 19:27

W moim przypadku producent podaje że motocykl spala 5,1 l/100km a komputer wyświetla 7l/100km. Co do kosztów to generalnie w R4 droższa jest regulacja zaworów, wymiana świec, synchro gaźnika(jeżeli ma). Reszta kosztów raczej bez zmian. Wystarczy że wejdziesz na jakąś stronkę serwisu motocyklowego i porównasz ceny R4 do np R4 lub V2.
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez DawKun » 31/8/2014, 19:41

z owiewkami z serii pierwsza maszyna widze raczej same gpz500 i xj600... jak sie porownuje te dwa cacka? kawa widze lzejsza, mniej garow, mowia ze pali ok5

mial ktos okazje dosiadac dwoch? ;)
Avatar użytkownika
DawKun
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 27/2/2011, 18:52
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez leff » 31/8/2014, 21:22

to nie ma co porownywac, dawny sport vs dawny turystyk, zupelnie inne motocykle, charakterystyka silnika, pozycja itd ...
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Brekekeks » 1/9/2014, 07:39

Pomyśl nad pierwszymi Fazerami i SV650. Za 5k myślę, że da radę wyrwać sztukę w przyzwoitym stanie technicznym.
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
Brekekeks
Świeżak
 
Posty: 457
Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
Lokalizacja: Kielce

Postprzez DawKun » 1/9/2014, 09:36

fazety sa brzydkie jak dla mnie i wiem ze zaczalbym szybko jezdzic na obrotach 7k+ a to nie bylo bu dpvre bez doswiadczenia dlateo on odpada

te sv650 fajne maszynki ;) turystyczno spprtowe.

czy wlasciciele mogliby sie ppdzielic opinia nt gpz500 94+ / xj600 98+ / sv650 - plusy i minusy
Avatar użytkownika
DawKun
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 27/2/2011, 18:52
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez leff » 1/9/2014, 11:06

GPZ500 2002 - dziwna pozycja jak na dzisiejsze moto (sety sa bardziej z przodu), silnik dosc lagodny ale jak zobaczy gorny zakres obrotow to potrafi pojechac, trzeba uwazac z palowaniem na zimnym - mozna zalawic glowice a tak poza tym to pancerny silnik produkowany przez dlugie lata
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Escape » 1/9/2014, 21:30

xj 600 / xj-6 /
Jak masz głowę na karku to gsxr 600 /kawa 600
Escape
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 28/3/2012, 22:34

Postprzez lagiboy » 1/9/2014, 21:43

o SV było tyle razy że aż przykro znów pisać. napędzany widlastą dwójką 650cc, zwarta lekka konstrukcja, mocny dół, charakterystyczna praca jednostki napędowej, dźwięk inny od szlifierek, jeden z diamentów suzuki, moc hamowania silnikiem, +500 do frajdy z jazdy, wersja S z owiewkami, N bez. S kierownica niżej = bardziej sportowo, N - kiera wyżej = bardziej krajoznawczo. Fajna maszynka, delikatnie traktowana nie pali wiele. trzeba się karnąć żeby sprawdzić czy się dopasujesz.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Markuzo » 1/9/2014, 23:00

co do SV - jeśli robiłeś prawko w 2011, to chyba jeszcze na 250? Różnica może być duża, zwłaszcza jeśli miałeś przerwę.
Markuzo
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 13/7/2014, 13:52
Lokalizacja: W-wa

Postprzez DawKun » 2/9/2014, 21:45

owszem moze byc duza ;) dlatego poprobuje svke xj i gpz i zobacze ktory mi lezy najbsrdzie, jesli wszystkie mi sie spodobaja to ktory w lepszej cenie i stanie pierwszy sie trafi ;) na pewno dam znac w tym temacie co kupie i jakie wrazenia by inni mogli z tego skorzystac. co do kawy 600 i gixera... obawiam sie ze musze kierowac sie rozumiem niz sercem bo zapewne by mi odpalilo i bym cisnal... jk to juz mlody sangwinik ma xP

edit: dorwałem w dobrej cenie w super stanie ninje 250r i prowadzi się świetnie, wręcz fenomenalnie w porównaniu z tatymi starymi dziadkami ;) ale pojeżdże pewnie 1 (nastepny) sezon i zmienie na mocniejszą
Avatar użytkownika
DawKun
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 27/2/2011, 18:52
Lokalizacja: Jelenia Góra



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr