Motocross - poprawna zmiana biegów
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Motocross - poprawna zmiana biegów
Witam. Pół roku temu zacząłem jeździć crossówką (chcę startować w zawodach)
chciałbym żeby ktoś doświadczony mi objaśnił jak sprawnie zmieniać biegi. Posiadam buty Forma Terrain, i nie wiem czy tak powinno być ale są strasznie sztywne, w sensie, że dużo sztywniejsze od zwykłych butów, ale do pewnego stopnia mogę ruszać kostką. Biegi zmieniałem w sposób że żeby zmienić bieg podnosiłem całą nogę do góry wraz z dźwignią zmiany biegów. Z redukcją to było tak że podnosiłem nogę nad dźwignie i szybko ją kopnąłem. Dźwignie ustawiałem tak jak na Offroadowej Szkółce Ścigacz.pl wiec myśle że jest dobrze. Mógłby ktoś doświadczony wypowiedzieć się na ten temat?
chciałbym żeby ktoś doświadczony mi objaśnił jak sprawnie zmieniać biegi. Posiadam buty Forma Terrain, i nie wiem czy tak powinno być ale są strasznie sztywne, w sensie, że dużo sztywniejsze od zwykłych butów, ale do pewnego stopnia mogę ruszać kostką. Biegi zmieniałem w sposób że żeby zmienić bieg podnosiłem całą nogę do góry wraz z dźwignią zmiany biegów. Z redukcją to było tak że podnosiłem nogę nad dźwignie i szybko ją kopnąłem. Dźwignie ustawiałem tak jak na Offroadowej Szkółce Ścigacz.pl wiec myśle że jest dobrze. Mógłby ktoś doświadczony wypowiedzieć się na ten temat?
Ostatnio edytowano 27/8/2014, 22:59 przez Kinet, łącznie edytowano 1 raz
- Kinet
- Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 21/11/2013, 22:46
- Lokalizacja: Lubuskie
to wszystko kwestia wprawy, jak redukuje to robie tak samo jak ty, ale w góre wbija mi sie troche lżej, dam rade butem zgiąc ale są to minimalne ruchy. pobaw sie regulacją dzwigni, nie koniecznie to co ktoś mówi dla ciebie moze byc wygodne.
i szukaj sobie jakiegos klubu/szkółki tam Ci lepiej wyjasnią bo na żywo, a do zawodów sie przydaje takie cos ;P
i szukaj sobie jakiegos klubu/szkółki tam Ci lepiej wyjasnią bo na żywo, a do zawodów sie przydaje takie cos ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A możesz mi jeszcze powiedzieć, czy jadąc na stojąco muszę trzymać nogę pod dźwignią? Czy mogę ją sobie swobodnie odsunąć na bok? Czy kiedy jedziesz na stojąco żeby zmienić bieg w górę możesz zmienić go nie podnosząc całej nogi? Dzisiaj przestawiłem dźwignie zmiany biegów o ząbek niżej i ci powiem że jest poprawa na siedząco w górę mogę zmieniać biegi (muszę jeszcze do tego przywyknąć). Ale kiedy jadę na stojąco nie dam rady tak mocno zgiąć kostki tym bardziej że jestem przechylony do przodu i zmieniam bieg szybkim ruchem całej nogi. Jutro dźwignie obniżę o jeszcze jeden ząbek i zobaczymy, ale jeżeli nie przyniosło by to efektów to czy mogę robić tak jak teraz? Czyli, że na siedząco zmieniać samym ruchem kostki a na stojąco i redukcja całą nogą?
- Kinet
- Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 21/11/2013, 22:46
- Lokalizacja: Lubuskie
zalezy od sytuacji, spoko mozesz obok noge trzymac, ale jak trasa trudna i trzeba ciągle mielic biegami to trzeba mieć wszystko w gotowosci.
rób tak żeby Ci było wygodniej i tyle
rób tak żeby Ci było wygodniej i tyle

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości