Zobacz wątek - KTM LC8 950 SMR

Reklama

NAS Analytics TAG

KTM LC8 950 SMR

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

KTM LC8 950 SMR

Postprzez lipa88 » 23/8/2014, 18:25

Panowie mam najechane 17 tys. i podczas przyspieszania z niskiej prędkości a wysokim biegu odzywa się na 2 sekundy (zawsze w pewnym momencie obrotów, ale nie od razu) dziwny dźwięk. Nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika. Coś po prostu klepie. Czy to łańcuch, zawory do regulacji? ani nie kopci, ładnie, równo pracuje. Czy on tak po prostu ma? Bo ja śmigam poza tym okresem i nie klepie :wink: Wmiejscu jak podnoszę mu obroty ( w taki sposób co by się ten łańcuch może odezwał i nic, ładnie chodzi. Proszę fachowców o radę.
lipa88
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2/10/2007, 14:47


Postprzez henio12323 » 23/8/2014, 19:33

po 1 dzieje sie to zawsze zawsze ? czy tylko jak lecisz "pyrkając" i nagle gaz do konca, wg mnie przy motocyklu z takim momentem obrotowym, to łancuch wali w wahacz - i to norma, im wbijesz wyższy bieg i dasz wiecej gazu tym powinien mocniej walić, dodatkowo im bardziej wyciągnięty, i za luźny łancuch tym wali mocniej - ja mam czasami podobnie, z kolei kolezanka ma crossówke RMZ to tam jak sie nie jedzie na pełnej manecie to łancuch mało co ślizgu nie rozerwie :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lipa88 » 24/8/2014, 05:46

Dzieje sie tak nie zawsze, tylko na wysokim biegu niskiej prędkości. Właśnie to dźwięk jak łańcuch tylko czy czasem nie rozrządu :cry: Obrazek



Widać napinacz łańcucha. Na polskich forach praktycznie nie można nic znaleźć na ten temat. Serwis i koniec :? Wyciągnałem ten napinacz nr 15 to śruba a nr 17 popychacz. Zmierzyłem długość popychacza i jest praktycznie jak nowa.... W stanach mają na to sposób i w serwisach mają takie coś

Obrazek

tylko nie wiem czy to łańcuch i czy kombinować z tym. Tutaj facet pokazuje ktm jak chodzi z zepsutym napinaczem i jak z nowym, ale mnie ten problem nie dotyczy na postoju ładnie chodzi.

https://www.youtube.com/watch?v=56WhyUxGMhE
lipa88
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2/10/2007, 14:47

Postprzez henio12323 » 24/8/2014, 14:09

a to napinacz hydrauliczny czy manualny ? może byc i napinacz dzwiek jest inny bardziej klekotanie, szybciej jakby trzeszczenie słychac, bo jak łancuch to nie wali z tą sama częstotliwoscią, troche wolniej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lipa88 » 24/8/2014, 17:32

napinacz hydrauliczny. Na pewno nie jest to ten sam dźwięk który pojawi się na chwile przy zapalaniu na gorącym- tym bym się nie przejmował. Taki dźwięk niesynchroniczny jakby łańcuch napędowy lub właśnie rozrządu o coś klepał? nie wiem moze za wysokibieg i po prosto tak ma.... Zawory bym ciągle słyszał więc to wykluczam
lipa88
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2/10/2007, 14:47

Postprzez henio12323 » 24/8/2014, 22:55

nie wiem jak tam w LC8 ale kiedys u siebie miałem przygode że padł napinacz rozrządu, ja mam zwykłe zapadki i spręzynka, padła mi zapadka, i rozrząd dociskany tylko spręzynką, no i jade i jak własnie dodaje gazu zaczyna strzelać, tez najpierw zaglądam czy mi gdzies łancuch po zębatce jakims cudem nie przeskakuje. dopiero w domu jak zaczałem sobie gazowac to słychac przez moment lekkie pukanie, potem całkiem zapadka sie zjechała no to klekotał i chodził jak traktor, wiec może u ciebie jest podobnie - dajesz gazu, nacisk na napinacz sie zdecydowanie zwiększa i minimalnie cofa tłoczek, potem dostaje cisnienia i przestaje ( na logike wyjaśnienie ) poszukaj czy nie ma przypadkiem tanich napinaczy mechaniczno - hydraulicznych, do ktmów z serii EXC z hydraulicznymi napinaczami są takie cuda, napinane sa cisnieniem oleju ale są zapadki które nie pozwalaja sie cofnąc tłoczkowi.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lipa88 » 25/8/2014, 05:45

Podoba mi się ta teoria :) najpierw zrobię serwis bo mam 16500 najechane a przy 15 000 powinna byc regulacja zaworów i gaźników. Później ewentualnie popatrzę za napinaczem regulowanym. Na youtube właśnie ten filmik co wstawiłem facet robi takie rzeczy. Ale to USA 8)
lipa88
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2/10/2007, 14:47

Postprzez henio12323 » 25/8/2014, 08:24

noo własnie te napinacze są z USA ( hydrauliczno-mechaniczne) w europejskich jeszcze nie widziałem ;D w USA jak widze to jak tylko wyjdzie nowy model KTMa to zaraz znajdzie sie kilkunastu oraczy, dobijają ostro te sprzęty bo potrafią jeździc, i tylko opisują jakie mają wady i jak je eliminują, thumpertalk to forum gdzie mozna sie dowiedziec wieeeeeelu ciekawych patentów, i wszystko robione przez uzytkowników żeby udoskonalic, i potem jakas fabryka wyklepie takie np. napinacze i problemy znikają :D do EXC firma TUSK robi chyba takie napinacze :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr