Zobacz wątek - Zmiana silnika a prawo .

Zmiana silnika a prawo .

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Zmiana silnika a prawo .

Postprzez michal9401 » 11/8/2014, 21:09

Mam zamiar kupić motorower komar . Znalazłem ciekawą ofertę rocznik 81 , zarejestrowany ,ubezpieczony i opłacony . Chciałbym do niego kupić silnik s38 , czy trzeba by było robić jakieś zmiany w papierach ? A jeżeli tak to ile by to kosztowało bo renowacja takiego komarka trochę weźmie pieniędzy .
tak
michal9401
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2/8/2014, 21:38


Postprzez henio12323 » 11/8/2014, 21:20

nie musisz nic robic, silnik to czesc wymienna i mozesz silnik od hondy czy kazdego innego pojazdu wstawic i nadal bedzie legalnie, oczywiscie o ile to nadal 50tka.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez miki1406 » 12/8/2014, 07:57

Dokładnie - silnik jest częścią zamienną, można go zmieniać w zakresie tej samej pojemności. Nawet na inny model, byle nie było rażących zmian konstrukcyjnych...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez michal9401 » 12/8/2014, 08:20

To spoko :) , a czy potrzeba do silnika kupionego posiadać dowód zakupu i czy numer silnika jest w papierach ?
tak
michal9401
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2/8/2014, 21:38

Postprzez Landryss25 » 12/8/2014, 14:24

Jak już chłopaki pisali silnik to część zamienna tak samo jak np zbiornik paliwa. Nie ma żadnych numerów w DR.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez miki1406 » 12/8/2014, 14:35

Nie musisz mieć, żadnych papierów. Nie musisz nic zgłaszać. Numery to już relikt...

Generalnie dla samego siebie możesz spisać prosty dokument, że kupujesz dnia xxxxx, silnik xxxx, o numerach xxxx za kwotę xxxxx. Po co?? Nie do zgłaszania, tylko jakby wyszło, że silnik pochodzi z nielegalnego źródła to masz tzw "dupokrytkę", czyli dokument świadczący, że nie ty go zawinąłeś
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez fasoliusz » 12/8/2014, 17:52

Sorry, że się wtrącam, ale czy mocy w dowodzie nie trzeba zmieniać bo przecież jest wpisana?
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez Glenroy » 12/8/2014, 20:22

fasoliusz napisał(a):Sorry, że się wtrącam, ale czy mocy w dowodzie nie trzeba zmieniać bo przecież jest wpisana?

A jak w samochodzie robisz czipa, który może podnieść moc i o 30 czy 40%, to od razu lecisz do WK, żeby zmienić coś w papierach? ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez fasoliusz » 12/8/2014, 21:15

Nieeee, ale jakby nie patrzeć to dowód się nie zgadza ze "stanem" pojazdu, dlatego ciekawi mnie jak to prawo widzi:D
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez miki1406 » 13/8/2014, 08:34

Teoretycznie powinieneś moc zmienić, praktycznie nikt tego nie robi, bo nawet upierdliwy pan władza nie posiada hamowni przejezdnej i nie jest w stanie skierować cię na takie badania...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez setup » 20/8/2014, 11:41

miki1406 napisał(a):Teoretycznie powinieneś moc zmienić, praktycznie nikt tego nie robi, bo nawet upierdliwy pan władza nie posiada hamowni przejezdnej i nie jest w stanie skierować cię na takie badania...


Do momentu jak spowodujesz wypadek w którym ktoś ucierpi, i ktoś odkryje że pod maską było więcej kucy niż przewidziała fabryka. Gwarantuje że ubezpieczalnia zrobi wszystko aby wystąpić z regresem .
Avatar użytkownika
setup
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
Lokalizacja: Ruda śląska

Postprzez fincher » 20/8/2014, 18:57

Ubezpieczyciel może próbować, ale tak długo dopóki posiadacz kat B może kierować samochodem z silnikiem o mocy nawet miliona KM to nie nie ma znaczenia.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez piterek44 » 21/8/2014, 12:33

Jeżeli jest to silnik z danego przedziału pojemnościowego to możesz dokonywać zmian.
piterek44
 

Postprzez Fugu » 21/8/2014, 12:47

fincher napisał(a):Ubezpieczyciel może próbować, ale tak długo dopóki posiadacz kat B może kierować samochodem z silnikiem o mocy nawet miliona KM to nie nie ma znaczenia.


Kierowac tak. Jezdzic na ubezpieczeniu dla innej mocy - nie. Ubezpieczony masz pojazd o okreslonej pojemnosci i mocy. Modyfikacja mocy oznacza albo modyfikacje polisy, albo jej wygasniecie. Porownaj sobie n.p. ile kosztuje OC dla Paska z 120 KM a ile dla 300 KM.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2097
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr