Zobacz wątek - Suzuki rmz 250

Suzuki rmz 250

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Suzuki rmz 250

Postprzez wojtekrmz250 » 5/8/2014, 06:15

Witam, w sobotę ściągnąłem pokrywe nad zaworami w suzuki dodam że to jest 2004r. ustawiłem rozrząd tak jak być powinien.... Zauważyłem że jedna szklanka zaworowa ma wyrobiony dołeczek, reszta jest wporządku... Czy ktoś może mi powiedzieć jaka może być tego przyczyna??


Przedtym podczas jazdy i w ogóle przy większych obrotach było takie jakby dzwonienie i każdy ze znajomych mówił że zawory albo rozrząd, ale raczej zawory... i podejrzewam że to ta szklanka mogla tak dzwonić bo za duży luz ma...
wojtekrmz250
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 5/8/2014, 06:05
Lokalizacja: Biłgoraj (Lubelskie)


Postprzez henio12323 » 5/8/2014, 20:47

moze po prostu jest zuzyta, moze ktos xle wyregulował zawory. jak wygląda krzywka nad tą szklanką ? radził bym od razu wymienic.

szklanka tylko przenosci obciązenie luz sie kasuje płytką.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez wojtekrmz250 » 6/8/2014, 14:37

No właśnie ta krzywka nad tą szklanką jest troszkę wyrobiona tzn. koniec krzywki jest lekko scięty... Wymiana tej szklanki załatwi sprawe czy trzeba coś jeszcze sprawdzać wymieniać ?? Bo jeden mechanik mi powiedzial żeby rozebrać silnik i sprawdzić dlaczego ta szklanka się wyrobiła bo może być któryś kanał olejowy zatkany i może nie być smarowania... Dlatego pomyślalem że napiszę na forum jakie wy macie zdanie na ten temat...
wojtekrmz250
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 5/8/2014, 06:05
Lokalizacja: Biłgoraj (Lubelskie)

Postprzez henio12323 » 6/8/2014, 21:22

no oczywiscie ze warto sprawdzić wszystko przed złozeniem., szklanka na pewno do wymiany. szkoda troche krzywki w sumie to tylko że stracisz odrobinke mocy, innych złych efektów nie bedzie ( no i stosunkowo zawsze grubsza płytka bd siedziała ) co do oleju, to odkręc sobie dekielki rewizyjne i pokręc silnikiem przez jakis klucz, spokojnie olej powinien byc podawany przez dysze, tylko nie pamietam jak tam w RMZ jest czy dysze są w głowicy czy w pokrywie i kanałem rozpylane ( juz nie pamietam ) ale w kazdym badz razie sprawdz czy olej jest podawany wszędzie gdzie trzeba podczas kręcenia silnikiem kluczem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez wojtekrmz250 » 11/8/2014, 15:49

Dysze są w głowicy bo w pokrywie nic nie ma... A dałoby radę sprężonym powietrzem przeczyścic te kanały olejowe bez rozbierania silnika?? Przed ściągnięciem pokrywy jak był zimny podkręciłem manetką gwałtownie w gół to tak jakby się dławił... a jak chwile spokojnie sobie pochodził to odrazu wchodził w obroty...
wojtekrmz250
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 5/8/2014, 06:05
Lokalizacja: Biłgoraj (Lubelskie)

Postprzez henio12323 » 11/8/2014, 19:43

mozna przedmuchac dysze spręzarką ale cisnienie oleju jest wysokie i nie tak łatwo jest przedmuchac cos co ciągle stara sie byc przedmuchiwane, jedynie dmuchniesz w drugą strone i to moze ewentualnie cos pomóc.


ale zrób jak pisałem pokręc wałem i zobacz czy z dysz leci olej.

normalne że na zimnym silniku moze nie pracować idealnie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez wojtekrmz250 » 20/8/2014, 22:20

Po tygodniu dostalem nowa szklanke zaworową ssącą... Ale... wyjąłem wałki okazało się że obie szklanki ssące są do wimiany, mają dziury na srodku na wylot... W dodatku pech chciał że łancuszek mi przeskoczył... w tym deklu na dole z prawej strony na magnecie jest 1 rowek i dwa rowki obok siebie... Czy te dwa rowki gdy się pokażą w tym okienku dekla oznaczaja martwy punkt tłoka??
wojtekrmz250
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 5/8/2014, 06:05
Lokalizacja: Biłgoraj (Lubelskie)

Postprzez henio12323 » 21/8/2014, 21:50

martwy punkt tłoka jest oznaczony kreską i znakiem T
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez wojtekrmz250 » 28/2/2015, 21:40

Witam. Mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak ustawić gaźnik w mojej rmz ? bo przy gwałtownym gazie dławi się...
wojtekrmz250
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 5/8/2014, 06:05
Lokalizacja: Biłgoraj (Lubelskie)

Postprzez henio12323 » 28/2/2015, 22:46

to nie jest taka prosta sprawa, generalnie jak nie masz doswiadczenia zacznij czytać jakies poradniki o tym gaźniku bo opcji ustawien są setki. ( i generalnie jakies info na temat samej pracy i dzialania gaźnika ) i próbować

jak sie nie chcesz w to bawic/ nie umiesz/boisz sie to oddaj do mechanika, to najlepsza opcja, zapłacisz kilak dyszek a masz pewność że nie rozwalisz nic.



zapewne masz problem z pompką przyspieszacza, trzeba ograniczyc czas/ilosc wtrysku, wpisz sobie w google oring mod keihin FCR mozesz spróbować sam od tego, bo to prosta operacja zajmie kilka minut ( chyba ze trzeba bak sciagać żeby sie dostać to pare min wiecej ) jeżeli poprawi to masz problem z głowy jak nie to trzeba dalej kombinowac, zacząc od mycia porządnego gaźnika, mozna sie pobawic regulacją o ile jest ( nie w kazdym gaźniku jest regulacja pompki przyspieszacza) a jak nie ma to trzeba kombinować z ogranicznikami, membrankami itp itd......... maasa opcji, a to tylko sama pompka :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr