Zawór Wydechowy 2T zasada działania regulacja
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Zawór Wydechowy 2T zasada działania regulacja
Witam . Mam takie pytanie gdy w 2T jest zawór wydechowy (pneumatyczny/podcisnieniowy) działa na zasadzie membrany im większe ciśnienie tym bardziej się otwiera. Jak to z nim dokładnie jest czym szybciej się otwiera w dolnej partii obrotów to ma więcej mocy czy im później się otwiera tym więcej mocy ?
- vein12
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 17/7/2014, 18:42
a w jakim motocyklu jest takie rozwiÄ…zanie ?
bo sie jeszcze nie spotkałem
generalnie to zawór działa tak; moto ma niskie obroty, wtedy im okno wydechowe mniejsze tym cisnienie jest wyższe i motocykl ma lepsze przyspieszenie, jakbys na niskich obrotach otworzył całkiem okno wydechowe, to mieszanka swobodniej ucieka i wypluwa jej więcej bo nie zdązy przepalać = moto traci moc i ma strasznego muła. zawór reguluje sie wiec tak, żeby sie otwierał wtedy kiedy juz moto ma pewne obroty, i tutaj też są rózne regulacje, tzn im sie później otwiera tym dostaje spory zatrzyk mocy, jest nic nic nic a nagle pach pińcet koni wiecej ;D jak sie otworzy wczesniej to te przejscie jest łagodniejsze. aby nie przesadzic z tym i ani zbytnio wczesnie ani zbyt późno

generalnie to zawór działa tak; moto ma niskie obroty, wtedy im okno wydechowe mniejsze tym cisnienie jest wyższe i motocykl ma lepsze przyspieszenie, jakbys na niskich obrotach otworzył całkiem okno wydechowe, to mieszanka swobodniej ucieka i wypluwa jej więcej bo nie zdązy przepalać = moto traci moc i ma strasznego muła. zawór reguluje sie wiec tak, żeby sie otwierał wtedy kiedy juz moto ma pewne obroty, i tutaj też są rózne regulacje, tzn im sie później otwiera tym dostaje spory zatrzyk mocy, jest nic nic nic a nagle pach pińcet koni wiecej ;D jak sie otworzy wczesniej to te przejscie jest łagodniejsze. aby nie przesadzic z tym i ani zbytnio wczesnie ani zbyt późno
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Unikatowy Macio GM tak wiem smiech na sali ze takie cos jeszcze jezdzi
teraz mam tak nie czuć delikatny przeskok mocy jak wyregulowałem go tam zeby otwierał się puźniej to moto juz po lekkim szarpnięciu gazem idzie na koło i to nawet z 5 biegu a jak otwiera sie szybko to jest tak średnio średnio i potem nagle wpada w rezo ale tylko do 3 biegu idzie z gazu na koło wtedy , więc jak sądzisz lepiej zostawić tak że przy 5 idzie i jest tak stopniowo oddawana ta moc ? Bo silnik chyba bardzo zdrowy jak z każdego biegu stawia na koło 


- vein12
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 17/7/2014, 18:42
ciezko powiedziec, tutaj masz sporą regulacje, zazwyczaj jest mniej odczuwalna, raczej bym ustawił że moto w miare płynnie ciągnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości