komputer pokładowy, wyświetlacz biegów, trip, w jednym
Posty: 8
• Strona 1 z 1
komputer pokładowy, wyświetlacz biegów, trip, w jednym
Chciałem się podzielić z wami patentem jaki zastosowałem u siebie, może zainteresuję tym innych, bo uważam to za na prawdę przydatną rzecz (aktualnie używam od jakiś 4lat takie coś u siebie w aucie i teraz już nie wyobrażam sobie samochodu bez niego):
No to była owocna sobota, wreszcie założyłem to, co miałem w planach od samego początku - Komputer Pokładowy
To co zakładałem jest to specjalna wersja do motocykli - ma w sobie wyświetlacz biegów
Jeżeli ktoś zapyta o cenę - dałem za to 250zł. Jak dla mnie cena rewelacyjna, bo jak wiemy sam wyświetlacz biegów potrafi tyle kosztować (na forum ostatnio był po 120zł, ale sami wiecie co..
)
Urządzenia typu komputerki do motocykli to już zaczynają się od 400zł i nie mają takich ciekawych funkcji jak ten. Wstępnie rozmawiałem z producentem tego urządzenia i przy większych zbiorowych zakupach zaoferuje jeszcze dość ciekawy rabat.
Dzisiaj tylko montowałem, może jutro będzie okazja to dokonam niezbędnej kalibracji, a potem tylko przyjemność z użytkowania.
co on ma w sobie? takie podstawowe parametry:
-największa wada jaką muszę wymienić na początku - zestaw nie jest wodoodporny, jednak cały sterownik jest tak zamontowany, że mam nadzieję że go nie zaleje. Wyświetlacz schowany za szybką też nie powinien obrywać wodą.
-wyświetlacz biegów (i to zarówno napięciowo - tak podłączyłem w V-stromie, jak na podstawie prędkość/obroty)
-spalanie chwilowe
-spalanie średnie
-ile paliwa zostało w baku - wartość podana w litrach, z dokładnością do 1/10, sama dokładność pomiaru - w samochodzie na baku 42l lpg pomyłka przy tankowaniu w większości przypadków mieściła się w 0,5l a zazwyczaj było to max 0,2l więc dokładność uważam za bardzo wielką.
-przejechany dystans
-dystans do przejechania na pozostałym paliwie
-termometr
-podświetlenie w kolorze zegarów suzuki
-rysowanie wykresu sondy lambda (jeszcze nie podłączyłem, kwestia jednego kabelka)
-pozostałe paliwo w zbiorniku w formie liniału.
-TRIP - czyli średnią prędkość, czas podróży, średnie spalanie, przejechany dystans (u mnie nie będzie trzymał tych danych w pamięci)
-napięcie na akumulatorze
-data godzina (u mnie nie będzie to działać poprawnie)
-może wyliczać koszt podróży - jak TAXI
-można wpisać serwis po ilu km ma się wyświetlać.
-ekranów jest bardzo dużo i można wszystko włączać i wyłączać - poprzez podłączenie przez kabel USB. Ja wybrałem tylko te, których sam będę używał.
-jeden z ekranów jest konfigurowalny, więc wybieramy sobie jakie informacje będą na nim wyświetlane - 4 dane mogą być wyświetlane na ekranie, a następnie 2 dane mogą być przełączane jeszcze przyciskami, spośród grupy danych wcześniej wybranych.
-większość ustawień idzie wprowadzić bez podłączenia przez kabel USB - komputerek ma ukryte ustawienia.
i wiele innych funkcji o których nawet sam do końca nie wiem
ProszÄ™ jak to wyglÄ…da po zamontowaniu :
Jak to wygląda w całości Ekran+Sterownik
A teraz jak to wygląda w ciemności :
Kolor jeszcze jest do lekkiej regulacji, bo jest trochę jaśniejszy niż kolor zegara środkowego, jednak urzadzenie można regulować jasność podświetlenia i kontrast, to może się trafi idealnie.
Dzisiaj planuję ustawić niezbędne dane do komputerka - są to stałą drogi i stała wtrysku. Dodatkowo w naszym przypadku jeszcze napięcia do biegów, bo skorzystałem z forum jak ktoś rozpisał, ale widzę że na wyższych biegach mam trochę inne napięcia.
Jak ktoś jest zainteresowany trudnością montażu, to kable jakie należy podłączyć do motocykla:
-masa
-plus po akumulatorze
-plus po stacyjce (ja oba plus podłączyłem po stacyjce, żeby nie doić akumulatora)
-wtrysk - komputer jest pod siedzeniem, łatwy dostęp
-vss- wtyczka przy zegarach, łatwy dostęp
-biegi - komputer pod siedzeniem łatwy dostęp
dodatkowo możemy podłączyć jeszcze np :
-sonda lambda - komputer pod siedzeniem, łatwy dostęp
-opcjonalny czujnik temperatury, np silnika
-sygnał z wentylatora na chłodnicy, czy jest załączony
jeszcze kilka zdjęć :
w deszczu
ekran po wyłączeniu zasilania, wyświetla przez pewien czas podsumowanie trasy :
co dobre, wyświetlacze są w kilku kolorach
pokazywanie biegów może brać z kabelka napięciowego (suzuki, kawasaki), lub na podstawie prędkość/obroty (honda yamaha)
można to zakupić na stronie producenta reveltronics http://www.telwis.pl/uniwersalny-komput ... p-119.html , nazywa się to UKP, po wpisaniu na końcu zamówienia kodu "vstrom" dostajecie 5% rabatu (promocja do końca września)
Mam jeszcze całą fotorelację (poradnik) z montażu w moim v-stromie (wrzucałem na forum v-stroma)
Co o tym sÄ…dzicie ?:D
No to była owocna sobota, wreszcie założyłem to, co miałem w planach od samego początku - Komputer Pokładowy

To co zakładałem jest to specjalna wersja do motocykli - ma w sobie wyświetlacz biegów


Urządzenia typu komputerki do motocykli to już zaczynają się od 400zł i nie mają takich ciekawych funkcji jak ten. Wstępnie rozmawiałem z producentem tego urządzenia i przy większych zbiorowych zakupach zaoferuje jeszcze dość ciekawy rabat.
Dzisiaj tylko montowałem, może jutro będzie okazja to dokonam niezbędnej kalibracji, a potem tylko przyjemność z użytkowania.
co on ma w sobie? takie podstawowe parametry:
-największa wada jaką muszę wymienić na początku - zestaw nie jest wodoodporny, jednak cały sterownik jest tak zamontowany, że mam nadzieję że go nie zaleje. Wyświetlacz schowany za szybką też nie powinien obrywać wodą.
-wyświetlacz biegów (i to zarówno napięciowo - tak podłączyłem w V-stromie, jak na podstawie prędkość/obroty)
-spalanie chwilowe
-spalanie średnie
-ile paliwa zostało w baku - wartość podana w litrach, z dokładnością do 1/10, sama dokładność pomiaru - w samochodzie na baku 42l lpg pomyłka przy tankowaniu w większości przypadków mieściła się w 0,5l a zazwyczaj było to max 0,2l więc dokładność uważam za bardzo wielką.
-przejechany dystans
-dystans do przejechania na pozostałym paliwie
-termometr
-podświetlenie w kolorze zegarów suzuki
-rysowanie wykresu sondy lambda (jeszcze nie podłączyłem, kwestia jednego kabelka)
-pozostałe paliwo w zbiorniku w formie liniału.
-TRIP - czyli średnią prędkość, czas podróży, średnie spalanie, przejechany dystans (u mnie nie będzie trzymał tych danych w pamięci)
-napięcie na akumulatorze
-data godzina (u mnie nie będzie to działać poprawnie)
-może wyliczać koszt podróży - jak TAXI

-można wpisać serwis po ilu km ma się wyświetlać.
-ekranów jest bardzo dużo i można wszystko włączać i wyłączać - poprzez podłączenie przez kabel USB. Ja wybrałem tylko te, których sam będę używał.
-jeden z ekranów jest konfigurowalny, więc wybieramy sobie jakie informacje będą na nim wyświetlane - 4 dane mogą być wyświetlane na ekranie, a następnie 2 dane mogą być przełączane jeszcze przyciskami, spośród grupy danych wcześniej wybranych.
-większość ustawień idzie wprowadzić bez podłączenia przez kabel USB - komputerek ma ukryte ustawienia.
i wiele innych funkcji o których nawet sam do końca nie wiem

ProszÄ™ jak to wyglÄ…da po zamontowaniu :


Jak to wygląda w całości Ekran+Sterownik

A teraz jak to wygląda w ciemności :

Kolor jeszcze jest do lekkiej regulacji, bo jest trochę jaśniejszy niż kolor zegara środkowego, jednak urzadzenie można regulować jasność podświetlenia i kontrast, to może się trafi idealnie.
Dzisiaj planuję ustawić niezbędne dane do komputerka - są to stałą drogi i stała wtrysku. Dodatkowo w naszym przypadku jeszcze napięcia do biegów, bo skorzystałem z forum jak ktoś rozpisał, ale widzę że na wyższych biegach mam trochę inne napięcia.
Jak ktoś jest zainteresowany trudnością montażu, to kable jakie należy podłączyć do motocykla:
-masa
-plus po akumulatorze
-plus po stacyjce (ja oba plus podłączyłem po stacyjce, żeby nie doić akumulatora)
-wtrysk - komputer jest pod siedzeniem, łatwy dostęp
-vss- wtyczka przy zegarach, łatwy dostęp
-biegi - komputer pod siedzeniem łatwy dostęp
dodatkowo możemy podłączyć jeszcze np :
-sonda lambda - komputer pod siedzeniem, łatwy dostęp
-opcjonalny czujnik temperatury, np silnika
-sygnał z wentylatora na chłodnicy, czy jest załączony
jeszcze kilka zdjęć :
w deszczu

ekran po wyłączeniu zasilania, wyświetla przez pewien czas podsumowanie trasy :

co dobre, wyświetlacze są w kilku kolorach
pokazywanie biegów może brać z kabelka napięciowego (suzuki, kawasaki), lub na podstawie prędkość/obroty (honda yamaha)
można to zakupić na stronie producenta reveltronics http://www.telwis.pl/uniwersalny-komput ... p-119.html , nazywa się to UKP, po wpisaniu na końcu zamówienia kodu "vstrom" dostajecie 5% rabatu (promocja do końca września)
Mam jeszcze całą fotorelację (poradnik) z montażu w moim v-stromie (wrzucałem na forum v-stroma)
Co o tym sÄ…dzicie ?:D
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
szkoda ze nie dla gaźników 

Honda Varadero XL125 2001r https://www.youtube.com/watch?v=8SNUFKAmj34 | http://varadero125.com.pl - portal o małym Varadero
-
darth80 - Świeżak
- Posty: 202
- Dołączył(a): 11/6/2014, 21:24
- Lokalizacja: Warszawa
tak zgadza, z komputerkiem przejeździłem już około 2k km i błąd pomiaru to jest przy tankowaniu jak pokazuje że ubyło 20l to błąd jest do 0,1l. A to już raczej z zaokrągleń wychodzi, bo zaokrągla do jednego miejsca po przecinku. Tym samym na spalaniu średnim, czy też chwilowym błąd jest jeszcze mniejszy.
To nie jest tak że montujesz i koniec, to trzeba skalibrować. - kalibrację drogi wykonałem poprawną po przejechaniu 15km. Kalibrację wtrysku dokonałem poprawną już przy drugim tankowaniu.
To jest kilkukrotnie bardziej dokładne, od fabrycznie montowanych komputerów - fabrycznego nie skorygujesz, ten skorygujesz.
To nie jest tak że montujesz i koniec, to trzeba skalibrować. - kalibrację drogi wykonałem poprawną po przejechaniu 15km. Kalibrację wtrysku dokonałem poprawną już przy drugim tankowaniu.
To jest kilkukrotnie bardziej dokładne, od fabrycznie montowanych komputerów - fabrycznego nie skorygujesz, ten skorygujesz.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Nad spalaniem się nie skupiam, nawet nie wiem ile mi pali Gixer, TRIPy też średnio, bo turystycznie raczej nie zwiedzam i w sumie całej reszty też bym rzadko używał.
Dwie rzeczy są fajne, wyświetlacz biegów (ale mam go już w seryjnych zegarach) i dokładny stan poziomu paliwa.
Patent bardzo fajny i pewnie wielu osobom bardzo się przyda, ale z mojego punktu widzenia mało przydatny.
Dwie rzeczy są fajne, wyświetlacz biegów (ale mam go już w seryjnych zegarach) i dokładny stan poziomu paliwa.
Patent bardzo fajny i pewnie wielu osobom bardzo się przyda, ale z mojego punktu widzenia mało przydatny.
-
Vergon - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości