Zobacz wątek - Motor 600cc do 5tyś dla początkującego
NAS Analytics TAG

Motor 600cc do 5tyś dla początkującego

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Motor 600cc do 5tyś dla początkującego

Postprzez niteb » 23/7/2014, 15:05

Witam
Na początku chciałbym się przywitać. Postanowiłem w tym roku rozpocząć swoją przygodę z motocyklami w związku z czym zastanawiam się nad kupnem motoru i prosiłbym o pomoc. Poniżej odpowiedzi na szablon pytań:

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
W trakcie kursu na kat. A
- Wiek, waga, wzrost,
32 lata, 120kg, 173cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla:
weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda bez plecaczka
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? nie wiem
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
4-5 tyś., ciuchy w planach
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Ile będzie trzeba ale w granicach rozsądku
- Jakie motocykle Ci się podobają: - sportowe, nakedy,
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Myślę, o CBR600 ZZR600 może bandit. Np. ten http://olx.pl/oferta/motocykl-kawasaki- ... 6g2w1.html
niteb
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5/5/2013, 13:33


Postprzez Karol20 » 23/7/2014, 16:57

Oczywiście 1 motocykl i musi być 600....

Za ta kasę to kawasaki gpz 500. Ewentualnie gs 500.
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez Angler » 23/7/2014, 18:08

Albo XJ 600.
Avatar użytkownika
Angler
Bywalec
 
Posty: 907
Dołączył(a): 7/8/2012, 09:58
Lokalizacja: Rawicz

Postprzez niteb » 23/7/2014, 19:06

Karol20 nie musi być 600 ale jakoś lepiej mi się siedzi na 600 jak 500. Kawał ze mnie chłopa i 500 wydaj się trochę mała.
niteb
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5/5/2013, 13:33

Postprzez Marsjanin » 23/7/2014, 19:06

A wg mnie Bandit też jest spoko sprzętem, na pewno wygodniejszy jak GPZ i GS, tymbardziej do turystyki. Oczywiście wersja z owiewką.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez Karol20 » 24/7/2014, 08:56

Marsjanin napisał(a):A wg mnie Bandit też jest spoko sprzętem, na pewno wygodniejszy jak GPZ i GS, tymbardziej do turystyki. Oczywiście wersja z owiewką.


Za 4-5k? Powoodzenia.
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez Marsjanin » 24/7/2014, 13:34

Oj, nie zauważyłem :roll: :D
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez Glenroy » 24/7/2014, 14:14

Rozumiem, że całe Twoje doświadczenie zamyka się na tym co wyjeździłeś na kursie? I chcesz od razu ZZR-a albo CBR-kę? Ja rozumiem, że masz swój wiek, jesteś rozsądny, nie będziesz odwijał etc, ale prawda jest taka, że po tygodniu hulania poczujesz się pewniej i w końcu któregoś dnia Twój rozsądek zostanie w domu, jak to się skończy? Ano tak, że będziesz chciał zobaczyć co moto potrafi, udowodnić sobie, jak to super już nie jeździsz, i wtedy pozostanie tylko pójść do kościoła i podziękować, że nie miałeś pod tyłkiem sportowej maszyny.

Z drugiej strony, w Twoim funduszu znajdziesz przyzwoitą XJ600, jakbyś dorzucił jeszcze z tysiaka, to już z sześcioma mógł byś polować na Bandita czy Kawasaki ZR7.

Kolejna sprawa, kup najpierw ciuchy. Czemu? Bo później stwierdzisz, że szkoda Ci kasy na coś konkretnego. Osobiście wolę najpierw zadbać o siebie, później zbierać na zabawki.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Marsjanin » 24/7/2014, 15:31

Glenroy napisał(a):Kolejna sprawa, kup najpierw ciuchy. Czemu? Bo później stwierdzisz, że szkoda Ci kasy na coś konkretnego. Osobiście wolę najpierw zadbać o siebie, później zbierać na zabawki.

Ja tak zrobiłem. Koledzy się śmiali, że mam cały rynsztunek, a moto brak, ale ja pieprzyłem ich i teraz ja się śmieję jak to oni muszą wąchać spaliny w "ekstra" furach. Poza tym kompletny ubiór daje spory komfort - także psychiczny.

Co do samej XJ600, to mamy na forum kolegę, który robi na niej motovlogi i na pewno coś Ci o niej powie, jeżeli podpytasz - o, tutaj --> Trasy Motocyklowe (otwórz link)
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez niteb » 24/7/2014, 22:44

Dzięki wszystkim za konstruktywne odpowiedzi i pomysły. Jakbyście słyszeli o czymś godnym uwagi w 3city i okolicach to dajcie znać.
niteb
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5/5/2013, 13:33

Postprzez kuba210796 » 24/7/2014, 23:24

Tak jak wyżej lepiej by było nad XJ pomyśleć,chociaż to nie jest motocykl jakiś większych gabarytów a widze kawał chłopa z Ciebie. O cbr zapomnij - a przynajmniej w tych pieniądzach. ZZR - jest wporządku i może udało by ci się dorwać coś,ale znowu problem taki , że będziesz musiał szukać coś z niższej "pułki" bo za dobrą zzr'e trzeba dać 6-7 kawałków,zależy od rocznika ale z pierwszych to na pewno bym nie polecił. Musiałbyś mieć trochę czasu , chęci i szczęścia.
A najlepiej doskładać coś pieniędzy.
Tylko nie zapomnij,że zzr;ka to nie zabawka, na tym cięzko zaczynać, i lepszym pomysłem była by na drugie poważniejsze moto . Z tego względu , że jest to naprawdę kawał motocykla - porównując do dzisiejszych 600-tek ,swoje waży i silnik też nie należy do najsłabszych. 100koni pod dupą naprawdę na początek może być za dużo. Ale to tylko moja opinia,napewno znajdą się "zdolniejsi" co zaczynali od mocniejszych sprzętów.
Avatar użytkownika
kuba210796
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 20/2/2013, 16:35

Postprzez lagiboy » 25/7/2014, 21:09

co chciałem rzec... Nie nastawiaj się ale jak będziesz szukał to patrz za banditami. 600n od miesiąca parkuje u mnie w pracy, ciemnozielony na gaźnikach, siodło trochę zdezelowane tu i tam i widać że domaga się już uwagi, widoczne plamy rdzy tu i tam, komin spawany ale... właśnie to jedno wielkie ALE. Motocykl jest z roku 95-96 patrząc na rejestrację i jest sprawny technicznie pod każdym względem, pali bez problemu, pracuje równo, nigdzie nie leci z niego żaden płyn czy olej, nie rzęzi, napęd ma w dobrym stanie, cała elektryka działa. poza tym, że wymaga pracy nad prezencją i usunięcia ognisk rdzy i troche farby w sprayu to udało mi się ustalić, że kupiony został poniżej 1000 funtów. za pomocą WD40, mazaka do rdzy, wosku, i ewentualnej wymianie pordzewiałych śrub można by go doprowadzić do ładu w jeden dzień (nie licząc siodła). Strzelam, że chłopak dał za niego nie więcej niż 600-800 funtów i jeździ codziennie, deszcz, wiatr, upał.
Miej oczy otwarte, może się trafi.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr