Pierwszy motocykl, cieżki wybór
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Pierwszy motocykl, cieżki wybór
Witam
Zbliża sie upragniony czas robienia prawo jazdy kat. A2 (5 msc.) moje doswiadczenie jako kierowcy nie jest duze, sporo jezdziłem na skuterach 50ccm, na "biegówkach" nie miałem okazji. Mam 183 cm wzrostu, waga 75kg. Motocyklem planuje jeździć do szkoły oraz po mieście, chciałbym również spróbować swoich sił w delikatnych terenech takich jak Las bądz żwiry(xt660r) planuje z kolegami robić raz na jakis czas dłuższe trasy( mazury, bieszczady, zakopany) kuferek chciałbym zakładac tylko kiedy bedzie to konieczne. Planuje poruszać sie tylko i wyłącznie motocyklem wiec musi byc wygodny i komfort jazdy wysoki. Ubrania juz mam zakupione ponieważ jezdziłem z ojcem, kask kurtka i spodnie, buty dokupie. Na motocykl odkładam pieniądze juz od jakiegos czasu i bede miał około 12 tys. Ceny utrzymania motocykla nie maja wiekszego znaczenia. Bardzo cięzko jest znalesc motocykl zaliczajacy sie do A2 oraz taki który spełniał by moje wymagania od pewnego czasu przegladam internety oraz rozgladam sie po warsztacie w którym pracuje (motocyklowy) i znalazlem dwa modele które przypadły mi do gusty, chciałbym aby aby mój motocykl miał niezłe przyśpieszenie był zwrotny oraz szybki.
Dane techniczne obu motocyki
Honda cbr500r
http://www.scigacz.pl/Honda,CBR500R,mod ... 35,im.html
Yamaha xt660r ten model był produkowany w róznych rocznikach każdy sie róznił odrobine wybrałem model z 2007r wydaje mi sie najlepszy.
http://www.scigacz.pl/Yamaha,XT,660,R,m ... 27,im.html
Jeżeli ktos miał przyjemność jezdzić na któryms z nich bądz wie cos na ten temat to prosze o jakieś rady które pomoga mi w zdecydowaniu sie. Jak znacie jeszcze jakies fajne Moto na A2 które ma 48 km i wysoki moment to czekam na propozycje.
Pozdrawiam
Zbliża sie upragniony czas robienia prawo jazdy kat. A2 (5 msc.) moje doswiadczenie jako kierowcy nie jest duze, sporo jezdziłem na skuterach 50ccm, na "biegówkach" nie miałem okazji. Mam 183 cm wzrostu, waga 75kg. Motocyklem planuje jeździć do szkoły oraz po mieście, chciałbym również spróbować swoich sił w delikatnych terenech takich jak Las bądz żwiry(xt660r) planuje z kolegami robić raz na jakis czas dłuższe trasy( mazury, bieszczady, zakopany) kuferek chciałbym zakładac tylko kiedy bedzie to konieczne. Planuje poruszać sie tylko i wyłącznie motocyklem wiec musi byc wygodny i komfort jazdy wysoki. Ubrania juz mam zakupione ponieważ jezdziłem z ojcem, kask kurtka i spodnie, buty dokupie. Na motocykl odkładam pieniądze juz od jakiegos czasu i bede miał około 12 tys. Ceny utrzymania motocykla nie maja wiekszego znaczenia. Bardzo cięzko jest znalesc motocykl zaliczajacy sie do A2 oraz taki który spełniał by moje wymagania od pewnego czasu przegladam internety oraz rozgladam sie po warsztacie w którym pracuje (motocyklowy) i znalazlem dwa modele które przypadły mi do gusty, chciałbym aby aby mój motocykl miał niezłe przyśpieszenie był zwrotny oraz szybki.
Dane techniczne obu motocyki
Honda cbr500r
http://www.scigacz.pl/Honda,CBR500R,mod ... 35,im.html
Yamaha xt660r ten model był produkowany w róznych rocznikach każdy sie róznił odrobine wybrałem model z 2007r wydaje mi sie najlepszy.
http://www.scigacz.pl/Yamaha,XT,660,R,m ... 27,im.html
Jeżeli ktos miał przyjemność jezdzić na któryms z nich bądz wie cos na ten temat to prosze o jakieś rady które pomoga mi w zdecydowaniu sie. Jak znacie jeszcze jakies fajne Moto na A2 które ma 48 km i wysoki moment to czekam na propozycje.
Pozdrawiam
- RunnyBunny
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 22/7/2014, 06:32
- Lokalizacja: Warszawa
Za 12tys.pln kupisz już ładną sztukę XT660R. W niedzielę oglądałem kilka sztuk i ostatecznie dla znajomego kupiliśmy doinwestowaną sztukę ze śladowym przebiegiem (stelaże, wydech 2w1 prowadzony górą, płyta pod silnik itd) za 9500zł Motocykl wdzięczny, bez typowych "chorób", silnik w prostej linii pochodzi z ze starszych XTZ/XT (dodany wtrysk, cylinder na nicasilu i ekobzdury). Raz spróbujesz podróży poza terenem, a już nie odpuścisz XT660R/Z jest często wybierany przez obieżyświatów. Wprawdzie prędkość przelotowa (przyjemna przelotowa) skromna, ale za to można się nim wbić w nieco bardziej wymagające tereny - nie mam tu na myśli orki leśnej i torów motocrossowych, ale zwiedzanie górek (naturalnie nie w PL), gdzie szosowcem, czy enduro-mastodontem nie wjedzie. XT660R na pewno jest zwrotny i na pewno nie jest szybki Myślę, że 170-180km/h to absolutny max, przy czym tego typu motocykle dobrze czują się do ok 120-130km/h, a później zaczyna się walka z wiatrem - pozycja robi swoje. Typowa prędkość podróżna nie przekracza 110km/h.
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
- RunnyBunny
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 22/7/2014, 06:32
- Lokalizacja: Warszawa
własnie chodzi o to ze yamaszka jest to mozliwe i bardzo podoba mi sie to jej crossowe zacięcie a od małego marze o scigaczu.Movi napisał(a):Ja bym brał yamaszke, nie wiem jak chcesz hondą podejmować las i żwiry.
- RunnyBunny
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 22/7/2014, 06:32
- Lokalizacja: Warszawa
CBRka w porównaniu do XTR będzie zapier..ć i będzie hamować. Ale z offroadu to co najwyżej krawężnik pod marketem Na Twoim miejscu nie ograniczałbym się jazdą po asfalcie szczególnie przy pierwszym motocyklu. Na yamaszcze spróbujesz wszystkiego tego, czego na CBR (możesz dokupić zawias z kołami z XTX i będziesz miał fajne supermoto) + do tego poczujesz co to prawdziwa wolność z jazdy i lekko się zdziwisz ile masz terenu do zwiedzania w promieniu 20-30km od domu. A jak trafi Ci się choć malutka wyprawa w np Karpaty Ukraińskie lub Rumuńskie, to całkowicie przekreślisz motocykle typowo szosowe. Oczywiście jeśli wpadniesz w towarzystwo typowo asfaltowe, to nici z tego - prędzej czy później przesiądziesz się na szlifierkę czy armaturę. W każdym razie "póki co" na XTR pojeździsz z nimi również, ale na CBR nie polatasz już ze znajomymi na endurakach. Po sezonie czy dwóch zadecydujesz w którą stronę bardziej Cie ciągnie.
A odnośnie marzeń - na prawko poszedłem, bo koniecznie chciałem kupić XXa. Jak już przyszło co do czego, to na pierwsze moto zacząłem od KLE 500 (bo się trafił, a szukałem GS/CB500) i jak spróbowałem szuterków, to CBRce zapomniałem, a wręcz KLEkota zmieniłem na coś jeszcze wolniejszego, ale bardziej terenowego
A odnośnie marzeń - na prawko poszedłem, bo koniecznie chciałem kupić XXa. Jak już przyszło co do czego, to na pierwsze moto zacząłem od KLE 500 (bo się trafił, a szukałem GS/CB500) i jak spróbowałem szuterków, to CBRce zapomniałem, a wręcz KLEkota zmieniłem na coś jeszcze wolniejszego, ale bardziej terenowego
Ostatnio edytowano 22/7/2014, 10:29 przez Artur_, łącznie edytowano 1 raz
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
a mógłbys jeszcze polecić jakies inne "supermoto" ?Artur_ napisał(a):CBRka w porównaniu do XTR będzie zapier..ć i będzie hamować. Ale z offroadu to co najwyżej krawężnik pod marketem Na Twoim miejscu nie ograniczałbym się jazdą po asfalcie szczególnie przy pierwszym motocyklu. Na yamaszcze spróbujesz wszystkiego tego, czego na CBR (możesz dokupić zawias z kołami z XTX i będziesz miał fajne supermoto) + do tego poczujesz co to prawdziwa wolność z jazdy i lekko się zdziwisz ile masz terenu do zwiedzania w promieniu 20-30km od domu. A jak trafi Ci się choć malutka wyprawa w np Karpaty Ukraińskie lub Rumuńskie, to całkowicie przekreślisz motocykle typowo szosowe. Oczywiście jeśli wpadniesz w towarzystwo typowo asfaltowe, to nici z tego - prędzej czy później przesiądziesz się na szlifierkę czy armaturę. W każdym razie "póki co" na XTR pojeździsz z nimi również, ale na CBR nie polatasz już ze znajomymi na endurakach. Po sezonie czy dwóch zadecydujesz w którą stronę bardziej Cie ciągnie.
- RunnyBunny
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 22/7/2014, 06:32
- Lokalizacja: Warszawa
No niestety nie zalicza sie na A2 ale to co napisałes rozwiało moje wszelkie wątpliwosci. DziekiArtur_ napisał(a):DR-Z 400SM chyba też się łapie na A2, a że jest sporo lżejsze od XTX, to wcale gorzej nie jedzie.
- RunnyBunny
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 22/7/2014, 06:32
- Lokalizacja: Warszawa
- RunnyBunny
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 22/7/2014, 06:32
- Lokalizacja: Warszawa
Poczytaj o tym na forum supermoto. Na szybko to wystarczy zmienić koła na małe, czyli w większości przypadków przód z 21" na 17" (przeplot felgi na oryginalną piastę lub trzeba dobrać całe koła), ale jak ma być dobrze, to zapewne przydadzą się modyfikacje w zawiasie (utwardzenie) i lepsze heble.
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości