Zobacz wątek - Pierwszy motocykl, cieżki wybór
NAS Analytics TAG

Pierwszy motocykl, cieżki wybór

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Yamaha xt660r vs Honda CBR500R

Honda CBR500R
2
40%
Yamaha xt660r
3
60%
 
Liczba głosów : 5

Pierwszy motocykl, cieżki wybór

Postprzez RunnyBunny » 22/7/2014, 07:00

Witam
Zbliża sie upragniony czas robienia prawo jazdy kat. A2 (5 msc.) moje doswiadczenie jako kierowcy nie jest duze, sporo jezdziłem na skuterach 50ccm, na "biegówkach" nie miałem okazji. Mam 183 cm wzrostu, waga 75kg. Motocyklem planuje jeździć do szkoły oraz po mieście, chciałbym również spróbować swoich sił w delikatnych terenech takich jak Las bądz żwiry(xt660r) planuje z kolegami robić raz na jakis czas dłuższe trasy( mazury, bieszczady, zakopany) kuferek chciałbym zakładac tylko kiedy bedzie to konieczne. Planuje poruszać sie tylko i wyłącznie motocyklem wiec musi byc wygodny i komfort jazdy wysoki. Ubrania juz mam zakupione ponieważ jezdziłem z ojcem, kask kurtka i spodnie, buty dokupie. Na motocykl odkładam pieniądze juz od jakiegos czasu i bede miał około 12 tys. Ceny utrzymania motocykla nie maja wiekszego znaczenia. Bardzo cięzko jest znalesc motocykl zaliczajacy sie do A2 oraz taki który spełniał by moje wymagania od pewnego czasu przegladam internety oraz rozgladam sie po warsztacie w którym pracuje (motocyklowy) i znalazlem dwa modele które przypadły mi do gusty, chciałbym aby aby mój motocykl miał niezłe przyśpieszenie był zwrotny oraz szybki.
Dane techniczne obu motocyki
Honda cbr500r
http://www.scigacz.pl/Honda,CBR500R,mod ... 35,im.html
Yamaha xt660r ten model był produkowany w róznych rocznikach każdy sie róznił odrobine wybrałem model z 2007r wydaje mi sie najlepszy.
http://www.scigacz.pl/Yamaha,XT,660,R,m ... 27,im.html
Jeżeli ktos miał przyjemność jezdzić na któryms z nich bądz wie cos na ten temat to prosze o jakieś rady które pomoga mi w zdecydowaniu sie. Jak znacie jeszcze jakies fajne Moto na A2 które ma 48 km i wysoki moment to czekam na propozycje.
Pozdrawiam :D :D :roll: :lol: :lol:
RunnyBunny
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 22/7/2014, 06:32
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Artur_ » 22/7/2014, 08:57

Za 12tys.pln kupisz już ładną sztukę XT660R. W niedzielę oglądałem kilka sztuk i ostatecznie dla znajomego kupiliśmy doinwestowaną sztukę ze śladowym przebiegiem (stelaże, wydech 2w1 prowadzony górą, płyta pod silnik itd) za 9500zł :shock: Motocykl wdzięczny, bez typowych "chorób", silnik w prostej linii pochodzi z ze starszych XTZ/XT (dodany wtrysk, cylinder na nicasilu i ekobzdury). Raz spróbujesz podróży poza terenem, a już nie odpuścisz ;) XT660R/Z jest często wybierany przez obieżyświatów. Wprawdzie prędkość przelotowa (przyjemna przelotowa) skromna, ale za to można się nim wbić w nieco bardziej wymagające tereny - nie mam tu na myśli orki leśnej i torów motocrossowych, ale zwiedzanie górek (naturalnie nie w PL), gdzie szosowcem, czy enduro-mastodontem nie wjedzie. XT660R na pewno jest zwrotny i na pewno nie jest szybki ;) Myślę, że 170-180km/h to absolutny max, przy czym tego typu motocykle dobrze czują się do ok 120-130km/h, a później zaczyna się walka z wiatrem - pozycja robi swoje. Typowa prędkość podróżna nie przekracza 110km/h.
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez RunnyBunny » 22/7/2014, 09:42

A cos na temat CBR-ki ?
RunnyBunny
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 22/7/2014, 06:32
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Movi » 22/7/2014, 09:53

Ja bym brał yamaszke, nie wiem jak chcesz hondą podejmować las i żwiry.
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez RunnyBunny » 22/7/2014, 10:25

Movi napisał(a):Ja bym brał yamaszke, nie wiem jak chcesz hondą podejmować las i żwiry.
własnie chodzi o to ze yamaszka jest to mozliwe i bardzo podoba mi sie to jej crossowe zacięcie :) a od małego marze o scigaczu.
RunnyBunny
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 22/7/2014, 06:32
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Artur_ » 22/7/2014, 10:25

CBRka w porównaniu do XTR będzie zapier..ć i będzie hamować. Ale z offroadu to co najwyżej krawężnik pod marketem ;) Na Twoim miejscu nie ograniczałbym się jazdą po asfalcie szczególnie przy pierwszym motocyklu. Na yamaszcze spróbujesz wszystkiego tego, czego na CBR (możesz dokupić zawias z kołami z XTX i będziesz miał fajne supermoto) + do tego poczujesz co to prawdziwa wolność z jazdy i lekko się zdziwisz ile masz terenu do zwiedzania w promieniu 20-30km od domu. A jak trafi Ci się choć malutka wyprawa w np Karpaty Ukraińskie lub Rumuńskie, to całkowicie przekreślisz motocykle typowo szosowe. Oczywiście jeśli wpadniesz w towarzystwo typowo asfaltowe, to nici z tego - prędzej czy później przesiądziesz się na szlifierkę czy armaturę. W każdym razie "póki co" na XTR pojeździsz z nimi również, ale na CBR nie polatasz już ze znajomymi na endurakach. Po sezonie czy dwóch zadecydujesz w którą stronę bardziej Cie ciągnie.
A odnośnie marzeń - na prawko poszedłem, bo koniecznie chciałem kupić XXa. Jak już przyszło co do czego, to na pierwsze moto zacząłem od KLE 500 (bo się trafił, a szukałem GS/CB500) i jak spróbowałem szuterków, to CBRce zapomniałem, a wręcz KLEkota zmieniłem na coś jeszcze wolniejszego, ale bardziej terenowego :wink:
Ostatnio edytowano 22/7/2014, 10:29 przez Artur_, łącznie edytowano 1 raz
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez RunnyBunny » 22/7/2014, 10:28

Artur_ napisał(a):CBRka w porównaniu do XTR będzie zapier..ć i będzie hamować. Ale z offroadu to co najwyżej krawężnik pod marketem ;) Na Twoim miejscu nie ograniczałbym się jazdą po asfalcie szczególnie przy pierwszym motocyklu. Na yamaszcze spróbujesz wszystkiego tego, czego na CBR (możesz dokupić zawias z kołami z XTX i będziesz miał fajne supermoto) + do tego poczujesz co to prawdziwa wolność z jazdy i lekko się zdziwisz ile masz terenu do zwiedzania w promieniu 20-30km od domu. A jak trafi Ci się choć malutka wyprawa w np Karpaty Ukraińskie lub Rumuńskie, to całkowicie przekreślisz motocykle typowo szosowe. Oczywiście jeśli wpadniesz w towarzystwo typowo asfaltowe, to nici z tego - prędzej czy później przesiądziesz się na szlifierkę czy armaturę. W każdym razie "póki co" na XTR pojeździsz z nimi również, ale na CBR nie polatasz już ze znajomymi na endurakach. Po sezonie czy dwóch zadecydujesz w którą stronę bardziej Cie ciągnie.
a mógłbys jeszcze polecić jakies inne "supermoto" ?
RunnyBunny
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 22/7/2014, 06:32
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Artur_ » 22/7/2014, 10:33

DR-Z 400SM chyba też się łapie na A2, a że jest sporo lżejsze od XTX, to wcale gorzej nie jedzie.
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez RunnyBunny » 22/7/2014, 10:47

Artur_ napisał(a):DR-Z 400SM chyba też się łapie na A2, a że jest sporo lżejsze od XTX, to wcale gorzej nie jedzie.
No niestety nie zalicza sie na A2 ale to co napisałes rozwiało moje wszelkie wątpliwosci. Dzieki :D
RunnyBunny
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 22/7/2014, 06:32
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez RunnyBunny » 22/7/2014, 11:34

Jak wyglada przerobienie enduro na supermoto ?
RunnyBunny
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 22/7/2014, 06:32
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Artur_ » 22/7/2014, 13:26

Poczytaj o tym na forum supermoto. Na szybko to wystarczy zmienić koła na małe, czyli w większości przypadków przód z 21" na 17" (przeplot felgi na oryginalną piastę lub trzeba dobrać całe koła), ale jak ma być dobrze, to zapewne przydadzą się modyfikacje w zawiasie (utwardzenie) i lepsze heble.
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr