Zobacz wątek - Pierwszy moto na kat B oraz nauka jazdy od podstaw

Pierwszy moto na kat B oraz nauka jazdy od podstaw

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Pierwszy moto na kat B oraz nauka jazdy od podstaw

Postprzez makofski » 21/7/2014, 17:37

Cześć,

w związku z ustawą, która niedługo zacznie obowiązywać poszukuję pierwszego moto do 125cm3, takiego żeby jeździć nim używając prawka do kat B.

Pomożecie coś doradzić? Oto moje "parametry"

- mam zero doświadczenia, nie umiem jeździć
- 32 lata, 78kg wagi, 178cm wzrostu
- motor do jazdy na co dzień (praca, czasem wypad)
- "na oko" planuje zrobić tylko 3000 km w sezonie, chociaż jak mi sie bardzo spodoba to może i 5000, w trasy powyżej 200km wypadów nie planuję.
- nie mam ściśle ograniczonego budżetu, myślę żeby przeznaczyć na zabawę do 7 000zł włącznie z ciuchami, ale jeśli to ma nie starczyć to mogę wyłożyć więcej.
- budżet na utrzymanie mam dowolny, chociaż nie chcę płacić za części jak za zboże, wolę coś popularnego i łatwego/taniego w utrzymaniu
- podobają mi sie motocykle sportowe, ale jako że się zupełnie nie znam na temacie to może być tak że zmienię zdanie gdy np okaże się że sportowe są niewygodne, zatem jestem otwarty na propozycje - zdecydowanie nie podobają mi się crossy i chopery.

No i dodatkowe pytanie: czy ktoś zna dobrą szkołę/nauczyciela w Poznaniu? Takich którzy faktycznie uczą jeździć a nie tylko jak zdać egzamin?


Z góry dzięki za jakąkolwiek odpowiedź !

Pozdrawiam,
Marcin
makofski
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21/7/2014, 17:09


Postprzez makofski » 22/7/2014, 08:48

Po pierwszych poszukiwaniach w oko wpadła mi Honda CBR 125R - stabilna w prowadzeniu, tania i mało pali. Jak na pierwsze moto w sam raz. Wie ktoś może czy po zdjęciu blokad będzie nadal można nią śmigac na prawku kategorii B ?
makofski
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21/7/2014, 17:09

Postprzez rysic » 22/7/2014, 09:26

Temat bardzo podobny do mojego :-)
Może połączyć tematy? about101175.html

Mi też CBR 125R wpadł w oko. Waham się jednak też mocno nad nowym motorem. Nowe Junaki/Romety itp. wprawdzie może są chińczykami, ale masz gwarancję na nowy sprzęt.
rysic
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17/7/2014, 15:34

Postprzez jaroaro » 22/7/2014, 09:53

O ile mi wiadomo CBR nie ma blokad ; )
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez Invi » 22/7/2014, 11:49

Ale co z tej gwarancji?

Chyba jakieś tam blokady miała, chyba zależnie która, wielkiej różnicy to i tak nie zrobi. Bo jak wymagać od 125 w 4t więcej niż te 110-120 ;)

Teoretycznie, nie możesz, w praktyce nikt ani tego sprawdzał nie będzie, ani się do tych teoretycznych 2 koników nie przyczepi jeśli w papierach będzie tyle ile powinno być ;P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez makofski » 22/7/2014, 20:42

gwarancja to malutki plusik a te Junaki wyglądem nie podskoczą do CBRki albo Aprilii RS125

z tego co czytam po forach to ludzie mają przypadki że kupiona CBRka 125R wyciąga im 80km/h max, więc blokady są na 100%. Mi ze spokojem te 110km/h wystarczy żeby się zabić. No nic, kopie dalej
makofski
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21/7/2014, 17:09

Postprzez jaroaro » 22/7/2014, 22:17

Nawet jeżeli ktoś miał zablokowaną(możliwe że motocykle sprowadzane) to nawet po odblokowaniu honda nie ma więcej niż 15KM. Kiedyś nawet na takiej śmigałem i przy dobrym złożeniu poleciała licznikowe 130km/h jednak znacznie lepiej czuła się w okolicach 100. Przez dwa lata użytkowania nie miałem z nią żadnych problemów w przeciwieństwie do znajomych którym ciągle psuła się NSR-ka, więc z czystym sumieniem mogę polecić ten motocykl. Co do junaków i innych wynalazków nie wypowiem się bo nawet na tym nie siedziałem, chociaż człowiek naczytał się jakie to ludzie mieli problemy z chińskimi wynalazkami i ich serwisem że wolał się do tego nie zbliżać.
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez Matt_at » 23/7/2014, 04:48

eeee to może ja sięwypowiem

Posiadam Junaka 123 ( cena zakupu 4699 zł ).

Do nowego egzemplarza musisz doliczyć ubezpieczenie 85 zł i tak jak ja łapnąłem się na 3 przeglądy servisowe. 2x150, 1x300 zł

I tyle do niego dołożyłem. Ogólnie mit że się psują powielają Ci co go nie posiadali.
MINUSY - Dostępność częsci - nawet na allegro niewiele - pozostają tylko autoryzowane serwisy. z drugiej strony ceny nie są jakieś kosmiczne.

Używanych jest mało wiec ciezko stwierdzic czy dużo straci na wartosci czy nie.
Jakość wykonania - gorsza niż hondy czy tam yamahy ale zdecydowanie lepsza od marki ROMET.
Jeśli chodzi o silnik. Fajnie jeździ mój egzemplarz akurat ma łańcuszek i napinacz więc NIE MA wibracji praktycznie wcale.

Chciałem zakupić hondę CBF ( 5000 zł używka ) Silnik... inaczej działał ( na innych obrotach inaczej ciągnął ) natomiast jakiejś wiekszej różnicy nie ma.
Oczywiscie honda to honda a junak to junak. Jednak za cene hondy kupisz 2 junaki.... Najlepiej pojechać zobaczyc uzywke która ma nabite dużo km i przejechać się nowym w salonie. Zobaczysz co i jak
APRILIA RS
Matt_at
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23/3/2014, 07:08
Lokalizacja: Krosno

Postprzez jaroaro » 23/7/2014, 10:13

Można wiedzieć jak długo masz junaka?
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr