Zobacz wątek - przedni hamulec raz miekki nie działa raz twardy działa. CBR

przedni hamulec raz miekki nie działa raz twardy działa. CBR

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

przedni hamulec raz miekki nie działa raz twardy działa. CBR

Postprzez sebus32 » 18/7/2014, 08:53

Witam Honda CBR 600l była robiona po wypadku wszystko ładnie cacy tylko ten hamulec... Podczas jazdy jak go podpompuje to działa ale na chwile później znów to samo. Co to może być?
sebus32
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 3/6/2014, 09:51


Postprzez miki1406 » 18/7/2014, 12:34

Krzywa tarcza hamulcowa lub oś koła... Tarcza ocierając o klocek wpycha/cofa tłoczek i układ potrzebuje więcej ruchów klamką, aby tłoczek podstawić do pozycji roboczej...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Invi » 18/7/2014, 12:47

A nie jest po prostu zapowietrzony?
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez vardana » 19/7/2014, 11:35

Invi, twoja super zwięzła błyskotliwość w tym dziale po prostu powala. Zapowietrzony układ nie zadziała po pompowaniu, i sam się nie odpowietrzy. I tak w kółko. Natomiast diagnoza kolegi powyżej jest całkiem całkiem trafna, przychylam sie do niej w 90%.
Przyjrzyj się dokładnie zbiorniczkowi płynu hamulcowego. Zakładając że wcale nie gubi Ci płynu powinieneś mieć nadmierny skok poziomu płynu hamulcowego. Albo pokręć trochę przednim kołem i zmierz szczelinomierzem na jaką odległość chowa Ci tłoczki po wczesniejszym dociśnięciu ich do tarczy. Będziesz przynajmniej wiedział czy to to.
Yamaha FZR 1000
vardana
Świeżak
 
Posty: 113
Dołączył(a): 31/3/2014, 20:32
Lokalizacja: Warszawa - bielany

Re: przedni hamulec raz miekki nie działa raz twardy działa.

Postprzez miki1406 » 19/7/2014, 11:40

sebus32 napisał(a):(...) była robiona po wypadku (...)


Klucz do rozwiązania problemu zawiera się w tych słowach... Ja tak miałem jak miałem krzywą oś, ale krzywa tarcza to ten sam efekt. Napiera na kocek, który wsuwając się cofa płyn do pompy... Efekt taki, że pierwszy ruch klamką podstawia tłoczki, drugi hamuje...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez SpeedyGonzales » 20/7/2014, 09:00

vardana napisał(a):Invi, twoja super zwięzła błyskotliwość w tym dziale po prostu powala. Zapowietrzony układ nie zadziała po pompowaniu, i sam się nie odpowietrzy. I tak w kółko.

Pusty układ tak, ale nie niedokładnie odpowietrzony lub w wyciekiem owszem. Sam w małym Fiacie miałem cieknący tłoczek, zapowietrzał się częściowo i żeby zablokował bęben potrzeba było podpompować cały układ. Ten sam objaw dają również zużyte uszczelnienia pompy hamulcowej. Cofające się tłoczki mogą być równie dobrze jak inne możliwości, ale sam wiem że po wymianie klocków przy wciśniętych tłoczkach wystarczyło poruszać pompą cz wróciły na swoją pozycję.
DO AUTORA: żeby sprawdzić czy problem jest w cofających się tłoczkach po jeździe wyhamuj tylnym heblem i poproś kogoś o używanie przedniego, obserwuj jak duży jest skok jałowy tłoczków.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez sebus32 » 22/7/2014, 11:54

Chyba ta tarcza bo ociera.Wielkie dzięki.
sebus32
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 3/6/2014, 09:51



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr