Zobacz wątek - Drugi motocykl, nastawienie turystyczne do 9000zł

Drugi motocykl, nastawienie turystyczne do 9000zł

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Drugi motocykl, nastawienie turystyczne do 9000zł

Postprzez brage » 17/7/2014, 19:31

Cześć. Po trzech latach jazdy na wspaniałej Hondzie CB500 z 95r. szukam czegoś nowego - z racji moich gabarytów zależy mi na trochę wyższej mocy (obecnie 58KM, celuję w ~70-80KM - przy obecnej mocy na nakedzie mam problem na autostradach, przy 120-130km/h zero dynamiki, nie zależy mi na prędkościach wyższych niż 150km/h) oraz owiewkach.

- Jakie masz doświadczenie: 3 lata Honda CB500, przebieg około 7kkm.
- Wiek, waga, wzrost: 21 / 100kg / 191cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla: weekendowa jazda dla przyjemności, 80% trasa 20% miasto, wypady turystyczne do 400km, jazda solo z koniecznymi sakwami
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie: minimum 2-3kkm
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach: ciuchy są, na motocykl 9000zł
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie: ile będzie konieczne, ale im mniej tym lepiej - studia dzienne, podstawowe czynności jak wymiany płynów/świec/filtrów przeprowadzam samodzielnie
- Jakie motocykle Ci się podobają: cruisery i nakedy, uwielbiam wygląd każdej Hondy Shadow
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę: Suzuki Bandit600, Honda CBF600 (cena), Yamaha XJ6 - nie mam pomysłu na cruiser w tej cenie
brage
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/4/2012, 15:48


Postprzez adam_tomasz » 18/7/2014, 08:04

Wybrałeś dobre motocykle tak więc nie ma co Ci podpowiadać który z nich. Wszystkie które wymieniłeś (bandit 600/650, cbf600, XJ6) są bardzo dobre i polecane dla osób z Twoim doświadczeniem.
Tak więc musisz usiąść na każdym i zobaczyć który z nich bardziej Ci pasuje.
Plusy i minusy (chociaż minusów prawie nie mają) każdego z nich na pewno znajdziesz na forum jak użyjesz opcji szukaj.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 407
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Glenroy » 18/7/2014, 12:05

CBF600S, znajdziesz, albo i nie znajdziesz bo te 10 tys na coś sensownego trzeba by mieć.
GSF600S ok, 650 nie szukaj, bo w tych pieniądzach nie ma szans na coś, co nie zostało wyciągnięte spod ciężarówki.
XJ6? Raczej XJ600 bo XJ6 za 9 tys to musiała by być kompletna ruina. Z resztą, nawet jakby to zarówno XJ6 jak i XJ600 po przesiadce z CB500 będą po prostu nudne.

Masz te 3 sezony za sobą, więc od siebie mogę Ci podrzucić FZS 600, chociaż w długiej trasie może męczyć konieczność kręcenia silnika, bo FZS lubi raczej tą drugą połowę obrotomierza. W trasę możesz zobaczyć sobie też na XJ900, momentu obrotowego będziesz miał zdecydowanie pod dostatkiem, podobnie z resztą jak w Kawasaki ZR-7S.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez brage » 18/7/2014, 12:53

Dziękuję za odpowiedzi. Siedziałem na Hornecie 600 oraz CBR 600 i pozycja na obu jest dla mnie zbyt pochylona, na CBR już po 50km miałem zdecydowanie dość. Do Fazera nie miałem jeszcze okazji się przymierzać, ale nie będzie z nim tego samego problemu? Druga sprawa to wspomniane obroty - mam jakąś mentalną blokadę przed trzymaniem wskazówki obrotomierza na dużych wartościach, nawet moją CB 500 rzadko przekraczam 6 tyś. na trasie.
Faktycznie miałem napisać XJ600, na nowej XJ6 miałem jazdę testową z salonu, bardzo przyjemna ale cena jest jeszcze nie do przeskoczenia.
Czyli obecnie najlepszym wyjściem będzie CBF 600 / GSF 600 i przymiarka do XJ900 (bardzo podoba mi się wał kardana, moc w sam raz, wygląd w porządku, minusem jest 5-cio biegowa skrzynia) oraz FZS 600?
brage
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/4/2012, 15:48

Postprzez Glenroy » 18/7/2014, 17:09

Hornet to w zasadzie CBR bez plastików, więc i pozycja podobna :). Na FZS-ie masz bardzo neutralną pozycję, nie siedzisz jak na stołku, ale nie leżysz też na nadgarstkach, za 9 tysięcy spokojnie kupisz rocznik 02-03, ładny, niezawodny, przyzwoicie wygodny i żwawy, ale żeby był żwawy, trzeba go kręcić od 7 tys obrotów w górę, do powiedzmy tych 6 tys, nie jest na pewno bardziej żwawy niż CB500, ale w drugim zakresie obrotomierza robi się z niego dość żwawy rozbójnik :).

Bandit będzie odrobinę wygodniejszy, dla Ciebie ma tą zaletę, że jest dość elastyczny i nie ma konieczności kręcenia go do samej góry. CBF to, taka oaza spokoju, motocykl ułożony aż za bardzo, awaryjność na poziomie 0, jest wygodna, co jest fajne, że możesz sobie regulować wysokość szyby w owiewce i wysokość kanapy, no i najłatwiej było by Ci wyrwać ze wszystkich CBF z ABSem.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez lagiboy » 18/7/2014, 20:32

Glenroy napisał(a):Hornet to w zasadzie CBR bez plastików, więc i pozycja podobna :).

a no nie zupełnie. fakt, że jeden i drugi mają prawie wszystko wspólne ale kierownica w hornecie jest ciut wyżej, na tyle ciut, że czuć to po ok godzince jazdy na CBR, a w Hornecie po 5 godzinach jeżdżenia jeszcze nie czuć. Ale mniejsza o to bo hornet dla Twojej jazdy, gdzie piszesz 80% trasa i po 400km będzie gorszym pomysłem niż cokolwiek z jakąkolwiek owiewką.

jeździłem GSX-F 1250 co prawda krótko bo tylko godzinkę ale bardzo fajnie to jeździ, kokpit wygląda bardzo szaro i plastikowo ale tylko na postoju. w cenie do 9k można coś poszukać z 600/650/750.
yamaha TDM na Twoim miejscu przyjrzał bym się jej bliżej.

cruiser w tej cenie, myślę że mógłbyś poszukać właśnie hondy VT Shadow, rozstrzał pojemnościowy jest tak ogromny, że sam sobie musisz sprawdzić co Cię interesuje.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez miki1406 » 19/7/2014, 10:44

XJ to najsłabsza opcja z ligi 600, znudzi ci się szybko bo różnice podług CB500 są znikome.

Opcja tańsza i bardzo dobra to GSX600 - Bandit
Opcja droższa, ale mocniejsza, nowocześniejsza i też niezła - Hornet
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez brage » 19/7/2014, 12:04

Przymierzałem się jeszcze w zeszłym sezonie do TDM 850 (zapomniałem o tym modelu) i muszę przyznać, że pod względem rozmiarów i pozycji na motocyklu bardzo mi się podobał (wręcz wygodniejszy niż CBF 600) - miałem ciekawe wrażenie, jakbym siedział na koniu. Przyjrzę się mu bliżej, mam parę kilometrów od domu komis z każdym wspomnianym w temacie modelem. Jest tam też Yamaha XJR 1200, warto zwrócić uwagę?
Co do Hondy Shadow, starym rocznikiem jeździ mój sąsiad i mówi, że wcale nie jest ten motocykl tak wygodny w trasie jak o nim mówią, a w mieście z dużą ilością rond łatwiej jeździć po drogach osiedlowych niż wspomnianych rondach. Poproszę żeby udostępnił mi na przejażdżkę.
brage
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/4/2012, 15:48

Postprzez Movi » 21/7/2014, 12:06

Moim zdaniem jak autostrady to owiewki. Wtedy lecimy komfortowo- dlatego zwróciłbym uwagę na wspomnianą TDM'kę, czy gsxf.
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez madcap » 22/7/2014, 22:13

jeśli chodzi o tdm-kę, to jest to turystyczny muł - czyli nie do skatowania. zresztą pod turystykę była projektowana.
zresztą w tym budżecie można znaleźć 900-kę, która jest zdecydowanie lepsza od 850-ki.
ale trzeba uważać, bo franca ma wysoko umieszczony środek ciężkości.

i tak jak napisał movi. warto przymierzyć się do gsx-f 750
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr