Zobacz wątek - Sportowy-turystyk do 13 000 PLN
NAS Analytics TAG

Sportowy-turystyk do 13 000 PLN

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Sportowy-turystyk do 13 000 PLN

Postprzez ktosniewiadomokto » 14/7/2014, 21:05

Witam wszystkich. W skrócie wszystko opisując:
Mamy lipiec 2014. Tej zimy (styczeń-marzec 2015) chcę kupić moto żeby po zrobieniu prawka (koniec kwietnia 2015) odrazu móc na nie wsiąść.

Doświadczenie - zerowe

Wiek, waga, wzrost - 23 lata, 100kg, 193cm

Do jakich celów moto? - Codzienna jazda po mieście pomiędzy pracą treningami i uczelnią + (z plecaczkiem) wypady w weekendy do 150km i dłuższe wypady 1-2 razy w roku (do 1000km)

ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? - Nie mam pojęcia w jakich to się zamknie wartościach.

Ile gotówki? - 20 000 PLN na całość czyli: (Moto + wymiana niezbędnych rzeczy po zakupie) + Ciuchy + Ubezpieczenie (chociaż jak moto będzie ładne to ubezpieczenie bedzie na raty)

Budżet na utrzymanie w sezonie - To się zmienia co chwilę ku lepszemu, na chwilę obecną około 500zł miesięcznie

Jakie motocykle ci się podobają i które modele przyciągnęły twoją uwagę? - Suzuki GSF600N (1200 też ale za duży), Kawasaki ER6N, Ducati Multistrada ;) . Raczej w stronę golasów, golasów/turystyków

Pytanie do Was: Czy motocykle, które wymieniłem powyżej nie będą dla mnie zbyt trudne?
Co moglibyście mi jeszcze coś innego polecić?
Dzięki wielkie za poświęcony czas i ewentualną pomoc :)
Avatar użytkownika
ktosniewiadomokto
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14/7/2014, 20:42


Postprzez gumis » 14/7/2014, 21:43

JEŚLI w kwietniu pogoda będzie sprzyjała to przy odrobinie szczęścia zdasz egzamin za pierwszym razem, więc w okolicach maja dostaniesz uprawnienia. Czyli jakby na to nie patrzeć to masz 10 miesięcy luzu....

Do tematu wrócimy w kwietniu.
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Postprzez lagiboy » 14/7/2014, 22:26

a ja bym tak tego nie odwlekał bo chłopak dobrze myśli. dowiedz się dokładnie kiedy możesz zacząć robić kurs bo chyba są jakieś widełki. jak się okaże, że możesz jeszcze w tym roku to wal jak dym. zacznij kompletować ciuchy, kask, buty i rękawice na wyprzedażach pod koniec roku i na początku nowego roku. śledź rynek, czytaj, pytaj im więcej dowiesz się teraz tym mniej będziesz miał wątpliwości potem. na egzamin teoretyczny wal w zimie, będziesz miał jeden problem z bani. ogranicz się do motocykli max 700cm3. mówisz, że chcesz golasa do turystyki? szybko Ci się zatęskni w turystyce do owiewek. praktycznie wszystkie turystyczne pozycje mają przynajmniej szybę. do turystyki są naprawdę fajne pozycje zamiast GSF650N -> GSF650S, ER-6N -> Versys, Multistrada -> warsztat ;) nie pchaj się w makarony. Masz do turystyki Africa Twin/ Transalp/NC700X/CB500X/Tenere/V-Strom.
z podobnego przedziału co podałeś Yamaha ma swój odpowiednik XJ6N(golas) i XJ6Diversion(owiewki).
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Glenroy » 14/7/2014, 23:10

lagiboy napisał(a):ER-6N -> Versys

Jeżeli już zamiast GSF600N podałeś 600S, to takim samym odpowiednikiem dla ER-6N jest ER-6F a nie Versys :).

lagiboy napisał(a):Multistrada -> warsztat ;) nie pchaj się w makarony.

Nie wiem skąd to uprzedzenie do włoskiej myśli technicznej, znam chłopaków, którzy śmigają ducatami i problemem nie jest w żadnym wypadku ich awaryjność, bo na to nikt nie narzeka, problemem jest kompletny brak zaplecza serwisowego bo mało który warsztat podejmuje się serwisu włocha, bo głównym problemem jest ich skomplikowany serwis.
Dlatego właśnie bardziej polecane są te, które podałeś niżej:
lagiboy napisał(a):Masz do turystyki Africa Twin/ Transalp/NC700X/CB500X/Tenere/V-Strom

Tak samo tyczy się to Triumphów, każdy z kim nie gadać jedzie na triumpha bo to, bo tamto, ale żaden nie widział takiego nawet na oczy, całą wiedzę czerpie z internetu i for, gdzie jeden napisze, że tak jest i zaraz wszystko rozchodzi się jak plotka na małej wsi. Dziwnym jest tylko, skąd taka opinia o tych motocyklach, skoro ich użytkownicy są z nich zazwyczaj bardzo zadowoleni. Taki sam stereotyp tyczy się BMW, które to rzekomo stoi tylko po warsztatach, w praktyce okazuje się, że to g... prawda ;).

lagiboy napisał(a):z podobnego przedziału co podałeś Yamaha ma swój odpowiednik XJ6N(golas) i XJ6Diversion(owiewki).

XJ6N - naked
XJ6F - z półowiewką [a'la FZ]
XJ6F Diversion - w pełnych plastikach.

Z czego, jeżeli kolegę interesują nakedy, to bardziej pewnie przypadnie mu do gustu XJ6F z z półowiewką spełniającą swoje zadanie w osłonie przed wiatrem i wyeksponowanym silnikiem, niż zabudowana w plastiki diversionka.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez lagiboy » 15/7/2014, 12:57

Triumph jest genialny, opinia ciągnie się jak pierd po dawnych latach. Tyle że są to drogie w zakupie motocykle, wcale się nie psują jak te z dawnych lat. Tylko jak coś złamiesz lub urwiesz to nie idzie dokupić części z drugiej ręki bo mało tego jeździ a jeszcze mniej rozbitków. Zostaje części serwisowe piekielnie drogie. A wloszczyzna no cóż. Gada się z ludźmi którzy jeżdżą Włochami. Na pytanie jak się sprawuje odp. OK. A gdzie serwis robisz? Odp. U Ducati - a to kosztuje. Czasem pierdoły potrafią urosnąć do rangi problemu i unieruchomić moto na kilka tygodni. Japiszonów zdecydowanie więcej a co za tym także więcej części i ludzi którzy się znają.

Kolego podpowiem Ci, mam naked bike i jestem z niego 100% zadowolony w mieście, wszędzie nim wlezę. I w 90% na krętych szlakach. Męczy mnie natomiast jazda autostradą bo targa za łeb mimo kasku ze spoilerem, szybciej jak 70 mph ciężko jechać przez wzgląd na komfort. dlatego myślę o szybie akcesoryjnej. Mam wyższy wind screen od Hondy ale to gówno daje. kiedy ja jadę 70mph to wyprzedza mnie BMW GS, V-Strom, na których koleś na luzaku jedzie 100mph i nie męczy się jak ja.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez ktosniewiadomokto » 17/7/2014, 16:15

Co do prawka w tym roku - nie mogę, 24 będę miał dopiero na koniec kwietnia.

Problemy w turystyce na moto bez owiewek? Powiem szczerze, że trochę specjalnie chcę kupić gołego ponieważ dzięki temu będę miał dodatkowe opory przed wariactwem. To będzie moje pierwsze moto i myśle, że jak poczuje opór wiatru to dwa razy się zastanowie zanim przyspiesze.

Propozycje motocykli

NC700X - idealny! właśnie coś takiego mi się marzy, przypomina mi właśnie multistradę. Jest jednak problem. Jest za drogi . Przeglądam oferty w internecie i czasami coś się trafi poniżej 15 000 ale zapewne będzie to jakiś szrot

CB500x - już troche mniej wizualnie mi się podoba ale nadal jest bardzo ok. Podobna sprawa jak wyżej - za drogi.

Africa Twin/ Transalp/V-Strom/Tenere - może to trochę beznadziejne podejście co do wyboru motocykla ale wymienione modele poprostu wogóle nie trafiają w mój gust, nie chciałbym kupować motocykla, który poprostu mi się nie podoba.

Versys - jak wyżej, kompletnie do mnie nie trafia z wyglądu.

XJ6F/Diversion - Są ok ale znowu - za drogie.

I w tym momencie moje 3 najmocniejsze typy (poza multistradą która nie jest w moim zasięgu):
- GSF 600n
- ER - 6N (bo wersja z owiewką już wygląda całkiem inaczej)
- NC700X (tyle że tutaj o te 3-4 tysiące za drogi).

Niestety, więcej jak 13,5 - 14 tysięcy nie będę mógł wydać na sam zakup motocykla.

Dzięki za odpowiedzi. Ktoś coś wie o motocyklach podobnych do Hondy NC700X tylko tańszych ;) ?
Avatar użytkownika
ktosniewiadomokto
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14/7/2014, 20:42



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr