Luz na Kiwaczce
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Luz na Kiwaczce
Cześć wszystkim,ostatnio postanowilem dobrze obejrzeć swój motocykl,zauwazłem dośc spory luz na 'kiwaczce' ok 2-3 cm i moje pytanie nasuwa sie czy trzeba to Nie-zwłocznie wymienić ,czy jeszcze moge troche poczekać (budżet nie pozwala ,z tego co sie orientuje w takim przypadku trzeba kupic zestaw naprawczy), choć kiedyś czytałem ze mozna 'dobrać' rózne te tulejki,łożyska itd itp
Pozdrawiam~
Pozdrawiam~
- Maczoo
- Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 29/3/2014, 11:20
lepiej zrób to jak najszybciej, im wiekszy luz tym wiecej syfu sie dostaje, wszystko się zapieka coraz bardziej, i potem jest problem z wybiciem łozysk, cyz nawet ośki/ sruby. druga sprawa to moze z niektórych elementów zrobic się jajo, a w najgorszym przypadku moze cos nawet pęknać. no i im dłuzej sie tak jeździ tym pewniejsze że bedziesz wymagał zestawu naprawczego a nie tylko dokupic sobie łozysk
bo jak zaczniesz bez igiełek jeździc to tulejki się powycierają i porysują i bez sensu bedzie je zakładać do nowych łozysk, nie opłaca sie dorabiac tulejek bo to wyjdzie podobny koszt jak zakup zestawu naprawczego. z kolei gdyby tulejki były dobre to same łozyska w większosci przypadków da się dobrać ze sklepów z łozyskami i możesz wydać na to na prawde nie duze pieniądze
bo jak zaczniesz bez igiełek jeździc to tulejki się powycierają i porysują i bez sensu bedzie je zakładać do nowych łozysk, nie opłaca sie dorabiac tulejek bo to wyjdzie podobny koszt jak zakup zestawu naprawczego. z kolei gdyby tulejki były dobre to same łozyska w większosci przypadków da się dobrać ze sklepów z łozyskami i możesz wydać na to na prawde nie duze pieniądze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Zwlekając będą większe koszty
Łożyska możesz spokojnie dobrać w sklepach (rolnicze, z częściami itp.)

Honda Cr 125 | https://www.facebook.com/Polskietorymot ... 8453028154
- sylwek199888
- Świeżak
- Posty: 300
- Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
- Lokalizacja: Poddębice
Korzystajac z okazji mam jeszcze kilka pytań ,kieruje je do mega pomocnego Henia
1) jeśli motor wysprzęgla tzn.jak wrzuca np. pierwszy bieg to juz powoli ciagnie to co może być powodem tego stawiam na kosz? hmm?
2)zauwazłem ze po dluższej jeździe pod dyfuzorem (tzn tam gdzie się zaczyna )strasznie pluje olejem ,zbiera sie tam straszny nagar i moje pytanie brzmi cz to jakas poważna awaria cz moze tylko jakaś uszczelka ?
Pozdrawwiam !

1) jeśli motor wysprzęgla tzn.jak wrzuca np. pierwszy bieg to juz powoli ciagnie to co może być powodem tego stawiam na kosz? hmm?
2)zauwazłem ze po dluższej jeździe pod dyfuzorem (tzn tam gdzie się zaczyna )strasznie pluje olejem ,zbiera sie tam straszny nagar i moje pytanie brzmi cz to jakas poważna awaria cz moze tylko jakaś uszczelka ?
Pozdrawwiam !
- Maczoo
- Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 29/3/2014, 11:20
1) zły olej, zbyt gęsty który skleja tarcze, nie rozgrzane moto ,na zimnym czasami tak się dziać może, źle napięta linka, dziwne przypadki typu wyrobiony wypychacz czy rozwalone łozysko, to juz zalezy od egzemplarza, no albo jeszcze najczęstsze po oleju to uszkodzony kosz sprzegłowy, tarcze wybijają sobie rowki w koszu gdzie sie klinuja po wcisneciu sprzegła
2) to normalne, w 2T sporo oleju i mieszanki się nie spala, teraz kwestia tylko ilości tego, jak jest za duzo to albo jest dobrany zły olej, te tansze nie spalają się do konca i pluje sporo zawsze, albo źle wyregulowany gaźnik - za bogato podaje paliwa, to w zasadzie tyle. jeszcze to że cieknie to przy okazji mozna spróbowac uszczelnić, im szczelniejsze połączenie tym lepiej jak tam sie troche poci to nie ma co się przejmować
kolezanka ma nówke ktma 2014 rok EXC i po jeździe też ma akurat koncówke zawsze troche zawaloną nagarem ;D
aa i jeszcze jedno - tak się też dzieje jak się nie uzywa motocykla zgodnie z przeznaczeniem, np crossówki są dawkowane dosyc na bogato wiec jak sie crossówka zacznie pyrkac za wolno to się przylewa i wtedy też cieknie, wiec trzeba ją zawsze kręcic do konca wtedy też problem może zniknąć
2) to normalne, w 2T sporo oleju i mieszanki się nie spala, teraz kwestia tylko ilości tego, jak jest za duzo to albo jest dobrany zły olej, te tansze nie spalają się do konca i pluje sporo zawsze, albo źle wyregulowany gaźnik - za bogato podaje paliwa, to w zasadzie tyle. jeszcze to że cieknie to przy okazji mozna spróbowac uszczelnić, im szczelniejsze połączenie tym lepiej jak tam sie troche poci to nie ma co się przejmować
kolezanka ma nówke ktma 2014 rok EXC i po jeździe też ma akurat koncówke zawsze troche zawaloną nagarem ;D
aa i jeszcze jedno - tak się też dzieje jak się nie uzywa motocykla zgodnie z przeznaczeniem, np crossówki są dawkowane dosyc na bogato wiec jak sie crossówka zacznie pyrkac za wolno to się przylewa i wtedy też cieknie, wiec trzeba ją zawsze kręcic do konca wtedy też problem może zniknąć
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Hmm to co na początek poleciłbyś sprawdzić ?,możę wymienić olej? poprzedni własciciel w sumie jak i ja stosuje do skrzyni Motul transolit expert
co do tego nagaru wspomniałeś ze moze być wina złego oleju ,jaki polecasz do motocyklów 2t? full syntetyk czy pół i jaki ,i jeszcze jeśli mozna wiedzieć jaka jest hmm przybliżona proporcja oleju z benzyno
co do tego nagaru wspomniałeś ze moze być wina złego oleju ,jaki polecasz do motocyklów 2t? full syntetyk czy pół i jaki ,i jeszcze jeśli mozna wiedzieć jaka jest hmm przybliżona proporcja oleju z benzyno
- Maczoo
- Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 29/3/2014, 11:20
motul jest średni ale powinien dawac rade ale wymien go na castrolu mtx u kolezanki CRka chodziła bez zastrzeżeń.
najlepszy motul 800, ipone robi też dobre oleje, minimum zalewaj castrol power 2T.
nie wiem co to za motocykl, jak crossówka to jakies 1:40-1:45
ale to tez zalezy od tego jaki rok, jak sie jeździ, cylinder żeliwo cyz nicasil
najlepszy motul 800, ipone robi też dobre oleje, minimum zalewaj castrol power 2T.
nie wiem co to za motocykl, jak crossówka to jakies 1:40-1:45
ale to tez zalezy od tego jaki rok, jak sie jeździ, cylinder żeliwo cyz nicasil
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
ja bym troche więcej lał. zalezy też jak jeździsz.
100 ml na 5 litrów to 1:50 troche ubogo, ja bym lał 1;40
100 ml na 5 litrów to 1:50 troche ubogo, ja bym lał 1;40
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości