Yamaha tdr125 ocena
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Yamaha tdr125 ocena
Witam, jestem nowy, szukam motoru jak w temacie, jeden wpadł mi w oko, mianowicie ten http://allegro.pl/yamaha-tdr-125-i4406269363.html (otwórz link) mam do niego kawałek, więc prosił bym o jakąś ocenę co widzicie w nim niepokojącego , ewentualnie na co zwrócić uwagę , pozdrawiam 

- brxiii
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9/7/2014, 12:30
Z zewnątrz wygląda całkiem spoko. Jedyne co Mnie niepokoi to bardzo skromny opis. W sobotę sam nabyłem TDRkę tyle że Belgardę i bardzo przyjemny sprzęt. Na pewno Ci posłuży. Uwagę zwracaj na wiele rzeczy. Przede wszystkim jest to 2T czyli musisz uważać na silnik. Jeśli cokolwiek będzie z nim nie tak to nie bierz. Cena jest mała więc coś musi się za tym kryć i nie wierzę że to wina roczniku. Jeśli sprzedający stwierdzi że to wina gaźnika (jeśli silnik źle pracuje) to na 85% cylinder wraz z tłokiem są do wymiany lub ewentualnego szlifu. Oczywiście stan hamulców, opon, zawieszenia także musisz sprawdzić. Ważny jest także (być może najważniejszy) stan ramy. Jeśli po rozpędzeniu motocykla i puszczeniu kierownicy moto zacznie się dziwnie zachowywać to znaczy że rama jest krzywa i jak najdalej od tego. Pozdrawiam!
-
NOKIA4514 - Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 9/7/2014, 12:32
Owszem, naklejki powinny być. Moto prawdopodobnie miało glebę jednak to nie skreśla motocykla. Podstawa to sprawdzenie czy rama jest prosta i w jakim stanie jest silnik. Od razu mówię że silniki w TDRkach mają taki charakterystyczny brzękot silnika. Zobacz sobie filmiki na YT i posłuchaj jak chodzą, nie zwracaj uwagi na podobny dźwięk w oglądanej przez Ciebie TDRce bo ten typ tak po prostu ma.
-
NOKIA4514 - Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 9/7/2014, 12:32
Znalazłem jego wcześniejsze ogłoszenie, z czerwca, z ceną wyższą o 700 zł, to w miesiąc raczej o 20% nie potaniała, wiec coś jest na rzeczy, mam dwie w odległości ok 200 km od domu, ale znów jechać tyle żeby tylko oglądnąć, i wrocić to żaden interes, a każdy mówi jaki to super on jest, jeden w Kaliszu, może za tydzień będę tam przejazdem, to zobaczę inną - http://olx.pl/oferta/yamaha-tdr-125-CID5-ID6qhmh.html#0cfba8c880 (otwórz link)
- brxiii
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9/7/2014, 12:30
Witam ponownie, oglądałem dziś TDR, i mam parę pytań, mianowicie jest nie zarejestrowana, w kraju od 4 la, brak tablic, sprzedający posiada jakieś oświadczenie od importera, iż motocykl był sprowadzony bez tablic, wyciąg czym się importer zajmuje, to jakaś firma jest, a dodatkowo dwa niemieckie jak na przykładowych fotkach poniżej, co było by potrzebne oprócz tłumaczeń itp do rejestracji jeszcze, czy to są wszystkie potrzebne papiery?? I kapał mu też olej z dolnej śruby od skrzyni biegów, co może być przyczyną ( fotka w załączniku przykładowa)??
[/list]


- brxiii
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9/7/2014, 12:30
Stanowczo odradzam ładowania się w bagno zza granicy. Jeśli sprzedawca coś kręci to nie bierz. Ja miałem tak z motorowerem. Kasy sporo straciłem nie wspominając o nerwach a i tak nic nie wyszło. Odradzam stanowczo. Odnośnie silnika. Musi odpalić ładnie nawet zimny. Musi trzymać niskie obroty, ładnie się wkręcać, musi mieć moc. Najlepiej przejedź się moto znajomego któro ma taki sam silnik (DT TDR TZR). Osłuchaj czy silnik pracuje ładnie i czy dziwnych odgłosów nie wydaje. Najlepiej jakiegoś znawcę zabierz ze sobą co się trochę zna.
Śruba albo nie dokręcona albo uszkodzony gwint. Prawdopodobny także jest uszkodzenie uszczelki. W takim razie trzeba rozebrać silnik.
Śruba albo nie dokręcona albo uszkodzony gwint. Prawdopodobny także jest uszkodzenie uszczelki. W takim razie trzeba rozebrać silnik.
-
NOKIA4514 - Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 9/7/2014, 12:32
Odpalić, odpaliła, chociaż wcześniej mówił że sprawdzał, za długo to nie była odpalona, kolektor wydechowy był zimny, można było bez problemu trzymać, obroty trzymał niskie ładnie, kręciłem tylko do 6tys, jeździć niestety nie jeździłem bo pogoda fatalna była, a jak wyglądają wymiana uszczelniaczów na lagach ?? Przebieg miał niecałe 30 tyś, nic sam nie remontował w nim. A skąd jesteś ??
- brxiii
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9/7/2014, 12:30
Ja Lubelskie. Moja TDRka ma 45 tyś. Silnik nigdy rozbierany nie był. Tylko tłok zmieniony i przeszlifowany cylinder. Lagi trzeba rozbierać. Moto jakoś podwiesić albo jakoś postawić tak aby można wyjąć było lagi. Kwestia 2-3 godzin i zrobione. Bardzo źle że jazdy próbnej nie zrobiłeś. Jeśli chcesz kupić to koniecznie próbuj się dżagnąć. Mówię, najlepiej kogoś zabrać co sporo już jeździ na 2T 125. Dodam jeszcze bo nie wspomniałem wcześniej że warto sprawdzić czy nie ma pod tylnym błotnikiem skrawków spalonej gumy. To może świadczyć że poprzedni właściciel katował moto a w 2T nie trzeba dużo żeby zajeździć silnik ale jeśli ładnie odpaliła i trzymała obroty to raczej jest ok. Zawór wydechowy robił obrót po przekręceniu kluczyka? Jest to ważne bo daje jakieś 30% mocy może więcej może mniej (około) i jeśli nie działał to przerypane...
-
NOKIA4514 - Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 9/7/2014, 12:32
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości