Zobacz wątek - Długie wyprawy trialem
NAS Analytics TAG

Długie wyprawy trialem

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Długie wyprawy trialem

Postprzez grzesio1990 » 5/7/2014, 11:04

Witam wszystkich !

Mam problem i szukam porady.
Chce kupić motor bardzo podoba mi sie trial ale mam maly dylemat.
Mój znajomy powiedział mi że triale slużą tylko do skakania robienia górek bardzo powoli itp
a ja chciał bym tez czasem np. pojechać nim gdzies nad rzeke, pojezdzić np. go górze zwanej "turbacz" (Nowy Targ woj. małopolskie).
uważa on że trail nie nadaje sie na takie wyprawy ponieważ to bardzo męczy maszyne i moge ja zajechać.
proszÄ™ o porade czy faktycznie trial nie nadaje nie na takie wyprawy i moze mu to zaszkodzic?

Pozdrawiam.
grzesio1990
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/7/2014, 10:52


Postprzez leff » 5/7/2014, 15:35

triale nawet nie maja kanapy, chcesz na stojaco jezdzic?
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX


Postprzez henio12323 » 5/7/2014, 17:34

jest to bardzo mecząca jazda, 5 km jechać stojąc niskimi prędkosciami, na wąskich oponkach - mordęga i wygodniej pewnie skuterkiem bys dojechał na miejsce :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez grzesio1990 » 6/7/2014, 06:41

Z tym akurat sobie poradzę zawsze można trochę na nim przycupnać hehe.
Pytam moi drodzy nowi koledzy czy dla maszyny nie będzię to meczące i czy jej nie uszkodzę takimi wycieczkami.

Pozdrawiam
grzesio1990
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/7/2014, 10:52

Postprzez lagiboy » 6/7/2014, 09:11

raczej nic się nie stanie jeśli nie będziesz cisnął na maksa, ale rzeczywiście do takich rzeczy lepiej kupić crossówkę. kupowanie triala do jeżdżenia to jak chodzenie w szpilkach na plaży, dać się da...
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez grzesio1990 » 6/7/2014, 13:56

Wiem że cross był by lepszy na takie latanie po górkach ale jednak wole triala jeżdżę na rowerze trialowym i chciał bym sie przerzucić na motor.
grzesio1990
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/7/2014, 10:52

Postprzez kravec » 6/7/2014, 15:29

Czyli zdajesz sobie sprawę z tego że trzeba na tym umieć jeździć i że jest to zupełnie co innego niż "normalny" motocykl?

Zajeździć da się wszystko, jak nie jesteś rzeźnikiem to może Ci to dać wiele frajdy. Jakby nie było triale stworzone są do latania po kamieniach, górkach itd.
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez henio12323 » 6/7/2014, 16:11

dokładnie, trialem największa frajda jest im sie wolniej jedzie, silnika nie zarzniesz ale bedziesz jechał 30-40 km h maksymalnie, wiec tyle co rowerem na dobrą sprawe ;P

kup sobie yamahe DT bedziesz mógł robic setki kilmometrów w terenie bez zazynania i z normalnymi prędkosciami
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez grzesio1990 » 6/7/2014, 16:41

Mam upatrzonego sherco 280 z 2009 roku jeździłem już na takim i napewno jechał więcej jak 40km/h bez żadnych dziwnych odgłosów i bez problemu.
Głównie chodzi mi o zabawe po lesie na torach które są w Nowym Targu ( trzy o ile sie nie myle) ale np. moi znajomi jeżdżą na taki wycieczki bardziej turystyczne bez zadnych wyścigów jeden ma gas gas- a ranndone 125cm rok 2011 drugi pampere rok 98 250cm i te motory bez problemu sobie radzą w takim terenie właśnie jeden z nich powiedział mi że taka jazdą zajade ten motor.

Dziękuję wszystkim za rady o opinię na ten temat.
grzesio1990
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/7/2014, 10:52

Postprzez leff » 6/7/2014, 16:55

przeciez Sherco 280 nie ma homologacji ... pojezdzic nim sobie mozesz poza drgami publicznymi, zreszta chyba wszystkie triale nie maja homologacji
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez grzesio1990 » 6/7/2014, 17:18

Tak, sherco nie ma homologacji jak zdecydowana większość triali ale ja nie mówię o drogach publicznych tam gdzie będę chciał dojechać dojade obrzeżami to naprawde nie jest problem.
grzesio1990
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/7/2014, 10:52

Postprzez henio12323 » 6/7/2014, 21:33

mają mają :D są w pełni zarejestrowane i mozna po mieście ganiać.

kolego - uparty jesteś i nie rozumiem po co pytasz skoro nie przyjmujesz tej wiedzy. dojechac sie da, ale bez sensu kupować motocykl do trialu, żeby jeździc w enduro. to juz lepiej kup sobie ktma freeride, to hybryda między trialem a endurakiem, zachowuje sie w cięzkim terenie troche gorzej od trialówki, z kolei nie nadaje sie na hard enduro tak jak typowe hard enduro ;P no i masz siedzenie i wygode mozesz sobie tym spokojnie podjechac nad jeziorko, poskakac po górach a maszyny nie zarżniesz

jak mówiłem lecąc wiecej jak 40 zarzynasz juz maszyne, krótki odcinek spoko ale kilka km tak zarzynać to masakra dla ciebie i dla silnika
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kravec » 6/7/2014, 23:48

Julien Dupont zasuwa wszędzie trialem i nie narzeka :D

A tak szczerze- trochę bez sensu pchać się w triala w takim przypadku. Lekkie enduro- 125 w 2T tutaj byłoby idealne według mnie.

Bo znowu Yamaha Tricker też tutaj raczej nie przypasi. Henio dał dobry pomysł- Freeride jest leciutki.

Ewentualnie jeszcze- teraz mi przyszło do głowy- Beta Alp. Choć to też inna koncepcja.
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez miki1406 » 8/7/2014, 14:13

To trochę jakby na wycieczkę walcem jechać <-> teoretycznie się da :)
W praktyce problematyczne, uciążliwe, męczące i bezsensowne...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez grzesio1990 » 8/7/2014, 19:10

Bardzo wszystkim dziękuję za rady i opinię ale ja jestem zdecydowany na triala. Crosy enduro itp mnie nie interesują natomiast dalej nie uzyskałem odpowiedzi na moje pytanie- "czy trialowi nic nie będzie przez takie jazdy w terenie " nie pytam tutaj czy się da czy nie i czy będzie to dla mnie wygodne bo wiem jak to jest stać caly czas na czymś bo jak już wcześniej pisałem jeżdżę na rowerze trialowym.
Jeżeli ktoś potrafi odpowiedzieć na moje pytanie bardzo o to proszę.
Pozdrawiam
grzesio1990
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/7/2014, 10:52

Postprzez kravec » 8/7/2014, 19:27

Nikt Ci nie odpowie na to pytanie bo triali nie używa się do takich celów. Skoro się nie używa to raczej niewiele osób to sprawdziło. I tak koło się zamyka- odpowiedzi nie będzie :)
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez grzesio1990 » 8/7/2014, 19:50

Właśnie oczekiwałem że znajdę tu kogoś kto tak jeździł i odpowie mi na to pytanie.
Może ktoś taki wkońcu się trafi.
Dziękuję wszystkim raz jeszcze za rady i opinię.
grzesio1990
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/7/2014, 10:52

Postprzez henio12323 » 8/7/2014, 20:45

na tyle co jeździłem trialem to da sie jechac nawet 500 km, ale prędkosc przelotowa jest bardzo niska, i wynosi jakies 30-40 km h zaleznie od modelu a raczej pojemnosci silnika, oczywiscie to jest mega męczarna dla kierowcy, ale sprzet dzielnie to zniesie. oczywiscie v max moze byc znacznie wiekszy ale to juz jest mocne zarzynanie silnika i długo taki trial nie pociągnie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez madcap » 8/7/2014, 22:24

sorry za Off: masz dupę ze stali, ze masz takie pomysły...
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Roslina » 11/7/2014, 16:00

Byly kiedys dwa modele triali bety i cos jeszcze. Musze sprawdzic z ciekawosci. W jednym ze swiata motocykli widzialem. Mial nawet mala kanapke by przysiasc sobie. Jestem przekonany bo wtedy smigalem rowerem i strasznie jaral mnie trial.

mam:)
[url]https://www.google.pl/search?q=trial+beta&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=cfy_U5XlF6rh4QSRsYCwAQ&ved=0CB4QsAQ&biw=1360&bih=933#facrc=_&imgdii=_&imgrc=5eKk9JVmA4vW-M%253A%3BnVvH6KzmSj29aM%3Bhttp%253A%252F%252Fphotos.bikemaniac.com%252Fimag_ann%252Fa544314.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.bikemaniac.com%252Fannonces-moto.php%253F%2526marque%253DAutre%2526tri%253DD%2526page_number%253D3%3B450%3B315
a teraz kontynuatorem jest Beta special urban i Beta alpine freeride:p
Avatar użytkownika
Roslina
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 9/7/2014, 15:00
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê