Junak 903 - Silnik od Hondy CBR
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Junak 903 - Silnik od Hondy CBR
Siema! Mam pewien dylemat, otóż pod koniec sezonu będzie kasa i chciałbym zainwestować ją w mojego Junaka 903(identyko Honda CBR 125 od bodajże roczniku 2011+/2012+). Dokładniej chodzi o wymianę silnika. Raz spotkałem się z typem, który właśnie owego Junaka posiadał i miał w nim silnik od Hondy, wydech i chłodnicę. I mówił, że silnik bez przeróbek wszedł. Ale nie spytałem z jakiego rocznika silnik ;/ Więc tu pierwsze pytanie, czy jest różnica z którego rocznika kupię silnik? Nie wiem różniły się rozmiarem/kształtem/mocowaniami czy jeszcze czymś innym? Drugie pytanie to co sądzicie o tego typu aukcjach:
http://allegro.pl/honda-cbr-125-silnik-wtrysk-i4313775733.html (otwórz link)
http://allegro.pl/honda-cbr-125-ie-silnik-na-wtrysku-5-tys-km-i4377593481.html (otwórz link)
Ostatnie pytanie myślicie, że będzie to jakoś jeździć? I czy będzie jakaś różnica w przyśpieszeniu i V-MAX'ie? Aktualnie mam chińskie 125ccm(v max 85km/h) i boje się, że wymiana 125 na 125(tyle, że markowe) coś da?
http://allegro.pl/honda-cbr-125-silnik-wtrysk-i4313775733.html (otwórz link)
http://allegro.pl/honda-cbr-125-ie-silnik-na-wtrysku-5-tys-km-i4377593481.html (otwórz link)
Ostatnie pytanie myślicie, że będzie to jakoś jeździć? I czy będzie jakaś różnica w przyśpieszeniu i V-MAX'ie? Aktualnie mam chińskie 125ccm(v max 85km/h) i boje się, że wymiana 125 na 125(tyle, że markowe) coś da?
- xKoniu
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 11/11/2013, 09:44
Na szybko góglając silnik z chinki 903 wygląda jak poniżej (link http://motoryzacja.znajdzto.pl/dolnosla ... 30770.html)
Jeśli tak jest to nie wiem jak bez przeróbek miałby wejść silnik z CBR z Twoich linków. Ale dobra załóżmy, że jakoś wszedł w mocowania i... i nawet łańcuch pójdzie liniowo, a zębatka wypadnie w tym miejscu, co powinna. Ale co dalej? 903-tójka nie jest przypadkiem gaźnikowcem? Jeśli tak, to do listy zadań dokładasz kompletną wiązkę, kolektor (będzie rzeźba z mocowaniem), sterownik silnika itd itd. Czyli najtaniej wyjdzie kupić CBR 125 i przekładać wszystko jak leci prócz nadwozia. Tylko jaki to ma sens? Finansowo będzie ruina, a koniec końca wyjdzie dobry silnik w słabej ramie, ze słabym zawieszeniem i hamulcami. Jak pojawi się kasa, to najlepiej wyjdzie sprzedać junaka i kupić hondę. Takie moje zdanie
Jeśli tak jest to nie wiem jak bez przeróbek miałby wejść silnik z CBR z Twoich linków. Ale dobra załóżmy, że jakoś wszedł w mocowania i... i nawet łańcuch pójdzie liniowo, a zębatka wypadnie w tym miejscu, co powinna. Ale co dalej? 903-tójka nie jest przypadkiem gaźnikowcem? Jeśli tak, to do listy zadań dokładasz kompletną wiązkę, kolektor (będzie rzeźba z mocowaniem), sterownik silnika itd itd. Czyli najtaniej wyjdzie kupić CBR 125 i przekładać wszystko jak leci prócz nadwozia. Tylko jaki to ma sens? Finansowo będzie ruina, a koniec końca wyjdzie dobry silnik w słabej ramie, ze słabym zawieszeniem i hamulcami. Jak pojawi się kasa, to najlepiej wyjdzie sprzedać junaka i kupić hondę. Takie moje zdanie
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
Dzięki wielkie za odpowiedź Trochę mnie... zaskoczyłeś, ponieważ jak mówię spotkałem przypadkowego typa na właśnie Junaku 903 i normalnie miał zamontowany silnik cbr 125, jej wydech i chłodnicę i chyba nawet zacisk hamulca czy coś w ten deseń. Nie pytałem jak to dosłownie zrobił, bo mówił, że niby bez przeróbek, no ale cóż ;/ To trochę radość mi upadła i pozostanę pewnie przy oryginalnym ;( No dobra, dzięki bardzo za odp., tematu może nie zamykać jeszcze, ktoś może coś wymyśli(?).
- xKoniu
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 11/11/2013, 09:44
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości