Zobacz wątek - Kawasaki er6 czy Yamaha xj6?
NAS Analytics TAG

Kawasaki er6 czy Yamaha xj6?

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Kawasaki er6 czy Yamaha xj6?

Postprzez Pan600 » 30/6/2014, 16:33

Jak w temacie mój kolega ma zamiar zakupić któryś z wyżej wymienionych motocykli i zastanawia się który jest lepszy? Szczególnie interesuje go który silnik daje więcej frajdy z jazdy? Czym różni się silnik dwucylindrowy od czterocylindrowego w takiej pojemności? Co z osiągami, elastycznością, spalaniem? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Pan600
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19/8/2013, 13:27


Postprzez SpeedyGonzales » 30/6/2014, 19:55

Im więcej cylindrów tym kultura pracy silnika jest większa. Więcej nie powiem bo nie jeździłem XJ6.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez jasnoksieznik » 1/7/2014, 10:19

Niech kolega sie pofatyguje i napisze, czego od motocykla oczekuje - dla jednego frajda zaczyna sie od 10k obrotow na torze, a inny woli jezdzic wokol komina, zeby tlumik dudnil i masowalo pupcie.

Oba motocykle sa bardzo dobre, ale zachowuja sie rzeczywiscie troche inaczej. Jest to klasyczne pytanie "maslo, czy margaryna?". Tu mozna w zasadzie tylko wsiasc i sie przejechac.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Pan600 » 1/7/2014, 20:54

Interesuje go przede wszystkim czym różni się dwucylindrowy od silnika czterocylindrowego w podobnej pojemności. Jaka jest charakterystyka wyżej wymienionych silników?
Pan600
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19/8/2013, 13:27

Postprzez jasnoksieznik » 1/7/2014, 21:16

BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez andy7 » 2/7/2014, 07:59

Porownanie XJ do ER6 to tak jak porownac Mercedesa do Syrenki. Yamah mije ER6 poid kazdym wzgledem na leb.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez setup » 2/7/2014, 18:54

Bardzo trafny opis R4 vs R2:
"Jeżdżąc czterocylindrowcem praktycznie nie zastanawiamy się nad tym, jaki układ i jaka ilość cylindrów charakteryzuje nasz silnik. Naciskamy guzik rozrusznika, ruszamy, jedziemy, zapinając kolejne biegi i kręcimy rączką gazu. Wszystko wydaje się być normalne i oczywiste. Motocykl tak jeździ, bo tak jeździć chyba powinien. Kiedy wsiadamy na dwójkę... zauważamy, że jest jakoś inaczej. Pulsacja mocy, inne jej oddawanie, nie mówiąc już o odgłosie. I tak właściwie dopiero wówczas zaczynamy zastanawiać się, czy to się nam podoba?"
Avatar użytkownika
setup
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
Lokalizacja: Ruda śląska

Postprzez Fugu » 2/7/2014, 21:46

Andy7 - ile TKM zrobiles na ER6, ze sie tak radykalnie wypowiadasz?

IMHO (znam 4 cylindrowce, jezdze aktualnie na ER6) - dyskusja jest na poziomie dyskusji o przewadze swiat wielkanocnych nad bozego narodzenia. Dla mnie R2 jest subtelniejszy - idzei bardziej przewidywalnie, liniowo, bez niespodzianek na poczatku i koncu zakresu obrotow, ale nie jest to cos, co by decydowalo o zakupie. Widze jedynie maly plus przy niskich obrotach.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 2/7/2014, 22:26

Fugu napisał(a):Andy7 - ile TKM zrobiles na ER6, ze sie tak radykalnie wypowiadasz?

IMHO (znam 4 cylindrowce, jezdze aktualnie na ER6) - dyskusja jest na poziomie dyskusji o przewadze swiat wielkanocnych nad bozego narodzenia. Dla mnie R2 jest subtelniejszy - idzei bardziej przewidywalnie, liniowo, bez niespodzianek na poczatku i koncu zakresu obrotow, ale nie jest to cos, co by decydowalo o zakupie. Widze jedynie maly plus przy niskich obrotach.


Sie wiec zapytam czy aby miec porownanie musze przejechac jakims sprzetem tysiace kilometrow ?

Zrobilem jednym i drugim wystarczajaca ilosc moje dziecko rowniez i w tym przypadku obydwoje mamy to samo zdanie.

Przy okazji wygoogluj sobie testy jakie przeprowadzili niemcy. Polacy niestety przekrecili kota ogonem i wyszlo nie do konca to co oryginalnie zapodaa redakcja naczelna prasy Sztuttgart.

Karnij sie moze XJ6 i eutralnie ocen.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Fugu » 3/7/2014, 08:48

XJ6 bylo jednym z kandydatow na ktorym robilem jazde probna, zanim kupilem ER6. Potem pare razy wymienialem sie z kolega - odczucia sa odwrotne do twoich. Pewnie jak to w zyciu - jeden lubi szwajcaski ser, drugi gdy mu nogi smierdza.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez baccari18 » 3/7/2014, 12:14

Jak na praawku jezdzilem ER6N to mowil mi ze spala jak smok :d 6-7 L.
Dobrze sie go prowadzi i jest stabilny . Wiecej Ci nie powiem bo sam nie wiem
..
baccari18
Świeżak
 
Posty: 199
Dołączył(a): 14/9/2013, 09:58

Postprzez andy7 » 3/7/2014, 13:55

Fugu napisał(a):XJ6 bylo jednym z kandydatow na ktorym robilem jazde probna, zanim kupilem ER6. Potem pare razy wymienialem sie z kolega - odczucia sa odwrotne do twoich. Pewnie jak to w zyciu - jeden lubi szwajcaski ser, drugi gdy mu nogi smierdza.


nie zmienia postaci rzeczy, ze redaktorzy prasy Sztuttgart uznaji

1. XJ 6

2. CBF 600

3. ER6

4. Gladiusq

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Fugu » 3/7/2014, 17:23

baccari18 napisał(a):Jak na praawku jezdzilem ER6N to mowil mi ze spala jak smok :d 6-7 L


Bzdury:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... ER-6n.html
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... ER-6f.html

andy7 napisał(a):nie zmienia postaci rzeczy, ze redaktorzy prasy Sztuttgart uznaji


Podziel sie linkiem, ja znalazlem tylko to:

http://www.motorradonline.de/vergleichs ... eds/270842

Fazit: Technisch ähneln sich die Allrounder bis auf ihre Motorenkonzepte sehr stark. Fahrwerk, Ausstattung, Verarbeitung, Sitzposition, Power sowie der Preis: alles gleichartig. Daher machen die Antriebe den Unterschied. Gold geht an die Suzuki Gladius 650. Ihr Triebwerk ist in dieser Klasse eine Wucht, und bis auf das lasche Federbein leistet sie sich keine größere Schwäche. Platz zwei gebührt der Kawasaki ER-6n. Ein sympathischer Feger mit lebhaftem Parallel-Twin. Den dritten Podestplatz teilen sich die motorseitig etwas farbloser wirkenden Honda CBF 600 sowie Yamaha XJ6.


->
1. Gladius
2. ER-6n
3. XJ6 i CBF600
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez baccari18 » 3/7/2014, 21:59

Jak niby 650 moze palic 4 L, jak 125 2T pala po 6 L .A mi 250 . prawie tyle pali co w tych danych jest o er6n .
..
baccari18
Świeżak
 
Posty: 199
Dołączył(a): 14/9/2013, 09:58

Postprzez Black-Ghost » 3/7/2014, 22:13

Ja powiem tak.. Dwa konkurencyjne motocykle, XJ6 bardziej płynna i ułożona co cechuje R4 :) ER6 jest bardziej żwawa w kwestii oddawania mocy i ma mocniejszy dół (jak prawie każde R2-V2) Jeśli nie szukasz sprzęta do gonienia po wysokich partiach na obrotomierzy Lepsza będzie ER6, jeśli chcesz coś bardziej przypominającego silniki w sportach to XJ6...
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez leff » 3/7/2014, 22:14

no i dzwieeek, jednak R4 brzmi ladniej
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez andy7 » 3/7/2014, 22:24

Fugu, przede wszystkim nie pisz mi bzdury bo sam sobie tego stwierdzenia o Motopresse Stuttgart nie wyssalem, tylko przeczytalem. Takie testy jak widze byly juz przerprowadzone trzy, i w kazdym kolejnosc jest inna.

Nie wiem czy znajde jeszcze artykul z Motorrad'u. jak znajde to wkleje, obecnie niemam juz czasu na szukanie bo na poczatku przyszlego tygodnia lece na urlop.

Pozdro i dzieki za wstawienie linka

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Black-Ghost » 3/7/2014, 22:28

Andy7 za brak spójności wypowiedzi z tematem zaraz ci wymaluje na czerwono! Tutaj nie piszemy o artykułach a o motocyklach! Jeszcze raz mi podpadniesz i wyciągnę konsekwencje! ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez lagiboy » 3/7/2014, 23:17

moje wrażenie między xj6 a er-6 przeleciała na stronę kawasaki jeśli chodzi o fajność jeżdżenia. Odniosłem wrażenie, może tylko wrażenie że Kawa jest bardziej energiczna, sprawiało mi frajdę odkręcanie i odpuszczanie i tak w kółko... XJ6 już mnie do tego nie prowokowała, nie powiem o niej złego słowa bo jest spoko i na jeżdżenie do pracy czy w trasę pewnie byłaby lepsza ale jakbym jechał w góry i ktoś dał mi do wyboru to wskoczyłbym na Kawasaki bez zastanowienia, dla zabawy.
w 2009 MCN a Anglii zrobiło test budżetowych motocykli https://www.youtube.com/watch?v=yKVEzLJroLA
1 Suzuki Gladius
2 Yamaha XJ6
3 Kawasaki ER-6
4 Ducati Monster 696
jak sam reporter powiedział na podsumowaniu nie było łatwo między kawą a yamahą, XJ6 ze względu na więcej miejsca i 4 cylindrowy silnik, który gładko kręci - więcej wybacza niż Kawasaki w zimowych warunkach.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez andy7 » 4/7/2014, 06:24

Black-Ghost napisał(a):Andy7 za brak spójności wypowiedzi z tematem zaraz ci wymaluje na czerwono! Tutaj nie piszemy o artykułach a o motocyklach! Jeszcze raz mi podpadniesz i wyciągnę konsekwencje! ;)


Ghost, Jezeli ktos pyta o to ktory motocykl jest lepszy i poparte jest to testem, to dlaczego Tobie to przeszkadza ? Zwlaszcza ezeli testuja zawodowcy ?

ER6 ma w moim mniemaniu kiepsko rozlozona mase co przy hamowaniu powoduje " lekkosc " przedniego kola.

Przy hamowaniu awaryjnam nie jest to dla tego motocykla ujemne ale nie wyruznia go z innych.

Ghost Peace !

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr