Zobacz wątek - R6 '99 Problem z chłodzeniem

Reklama

NAS Analytics TAG

R6 '99 Problem z chłodzeniem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

R6 '99 Problem z chłodzeniem

Postprzez Faelian » 29/6/2014, 12:47

Od razu zaznaczam że na mechanice motocyklowej znam się jak wilk na gwiazdach :P Mój problem polega na tym iż moja R6 podejrzanie szybko się nagrzewa do ponad 107 stopni, po czym na postoju dostaje jeszcze kilka stopni więcej i włącza sie dosyć głośny układ chłodzenia. Moje pytanie jest następujące: Czy mam sie czym przejmować, czy może u Yamahy to jest normalne ( kumpela też ma R6 , tylko nowszy model i ten sam problem)? Jeśli jest problem to jak go rozwiązać/jaki byłby mniej więcej kkoszt naprawy tego cacka :D pozdrawiam!
Per aspera ad astra
Faelian
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 10/8/2009, 10:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała


Postprzez vardana » 29/6/2014, 13:25

Nie znam się na tym modelu, ale mi w serwo Yamahy mówili, że to normalne jak chodzi w zakresie 100-110 stopni. Nie mniej może mieć zacięty termostat który nie otwiera i powoduje że nie masz obiegu cieczy. Jak ją przewiejesz na kilkukilomtrowej trasie z prędkością 120+ i raczej w chłodny dzień to temeperatura Ci spada ? Gotuje Ci się w końcu płyn chłodniczy albo coś podobnego? (wali z korka ciśnieniowego)

Jak silnik ma już temperaturę 100 stopni to powinno Ci ten termostat powoli otworzyć, wtedy gorący płyn powinien pójść na chłodnicę, więc jak masz termometr techniczny to zmierz temperaturę chłodnicy jak zegar ma 105 stopni, a jak nie masz termometru to spróbuj wodą (czy syczy) albo na rękę, może masz te chłodnicę niemal zimną ? Wszystko zrób bez wyjeżdzania z pod domu. Jak masz chłodnicę zimną to masz zacięty termostat i nie masz odpowiedniego chłodzenia. Wtedy zrób coś z tym bo w któryś upał - który przyjdzie - zatrzesz silnik.
Yamaha FZR 1000
vardana
Świeżak
 
Posty: 113
Dołączył(a): 31/3/2014, 20:32
Lokalizacja: Warszawa - bielany

Postprzez Faelian » 29/6/2014, 13:48

Własnie w trasie problem nie istnieje :D problem zaczyna się jak już stanę - wtedy chłodzenie się włącza z dość efektownym dźwiękiem :O
Per aspera ad astra
Faelian
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 10/8/2009, 10:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez tomek2102 » 29/6/2014, 13:56

Jeśli w trasie jest wszystko ok to nie ma się czym przejmować. To norma w motocyklach chłodzonych cieczą:) U mnie w cbr wystarczy że pare minut postoje w korku w upalny dzień i wiatrak się załącza:)
tomek2102
Świeżak
 
Posty: 152
Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
Lokalizacja: Chełm

Postprzez Faelian » 29/6/2014, 13:59

Generalnie wyglądało to tak ze przejechałem najpierw około 70 km po czym zatrzymałem się na 3 h, wiec moto zdążyło ostygnąć, a następnie przejechałem 30 km i praktycznie w garażu odpaliło mi się chłodzenie po wyłączeniu silnika. Any ideas? Wygląda to w chuj dziwnie i po szczerości pierwszy raz przez 2 lata użytkowania moto mi się zdarzyło coś takiego.
Per aspera ad astra
Faelian
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 10/8/2009, 10:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez lagiboy » 29/6/2014, 18:01

a kiedy ostatnio wymieniałeś płyn w układzie chłodzenia? może warto od tego zacząć...
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Faelian » 29/6/2014, 18:50

Ha i to jest dobre pytanie :D początkiem poprzedniego sezonu o ile mnie pamięć nie myli. ;)
Per aspera ad astra
Faelian
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 10/8/2009, 10:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez lagiboy » 29/6/2014, 18:59

może, zaznaczam może, jakiś syf Ci się zrobił i przytyka co nieco, sprawa nie jest skomplikowana a płyn przesadnie też drogi nie jest. Ja bym sobie go wymienił jeśli nie jesteś pewien w jakiej jest kondycji, kolejna sprawa to pompa wody, może ona daje ciała. Mój hornet 30 sek po starcie łapie 35 stopni i co dziesięć sekund temperatura rośnie 10 st. w czasie jazdy temp oscyluje w okolicach 76-80 st C. nigdy nie stałem tak długo żeby mi się załączyło chłodzenie. Max na razie z tego co pamiętam to 92 st C miałem.

Umów się w następny weekend do Yamahy na jazdę próbną nową R6, porównaj sobie a przy okazji możesz pogadać o swojej. Z racji że to supersport to bym stawiał, że to normalka ale zapytaj RSSSS on śmiga na R6.
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Faelian » 29/6/2014, 19:48

Własnie, moze jest tu jakiś szcześliwy posiadacz R6? :D
Per aspera ad astra
Faelian
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 10/8/2009, 10:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez lagiboy » 29/6/2014, 20:01

no przecież napisałem żebyś napisał do RSSSS, wyślij mu pw
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Insekt » 30/6/2014, 15:29

Nigdy nie mialem 110 stopni.
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 394
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez lagiboy » 30/6/2014, 18:49

Ja dzisiaj miałem 102
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez mzetzkodeina » 4/7/2014, 17:10

ja posiadam r6 i mi nagrzewa sie do 126 stopni i w takiej temp jezdze na początku się tym przejęłem ale z czasem zobaczyłem ze nic się nie dzieje i tak jeżdżę do dziś 4 lata wszystko jest ok a rekord temp to jak dobrze pamietam 133 stopnie na postoju wszystko było ok . także jezdzij i ciesz się
mzetzkodeina
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 12/3/2014, 22:37

Postprzez Kaai » 5/7/2014, 18:17

urok sportów jest taki, że jak się stoi, albo wolno jeździ to dość szybko się grzeją i włącza się wentylator.

sporty są do zapie****alania po torze, gdzie łapią idealną temp, a nie do przeciskania w mieście czy stania na światłach :P
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr