Zobacz wątek - Czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć mi jak oni to robią ?
NAS Analytics TAG

Czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć mi jak oni to robią ?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć mi jak oni to robią ?

Postprzez pablo9321 » 24/6/2014, 22:34

Cześć wszytskim.
Mam pytanie bo nie potrafie zrozumieć jak motocyklisat na tym filmiku z yt :
https://www.youtube.com/watch?v=7A23RbIeJ0A
(chodzi mi o wszystkie sytuacje podobne z momentu 1:32 min)

Jak to możliwe,że będąc w pełnym złożeniu koleś hamuje i ni9e wywróci sie ?
Jak to powtórzyć
pablo9321
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 3/4/2014, 09:41
Lokalizacja: świętokrzyskie, powiat staszowski


Postprzez Kaai » 24/6/2014, 23:13

hebel do oporu (tył w tym przypadku chyba) i nie pozwolił, żeby koło złapało trakcję bo by miał highside'a (raczej?)
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez andy7 » 25/6/2014, 20:48

Kaai napisał(a):hebel do oporu (tył w tym przypadku chyba) i nie pozwolił, żeby koło złapało trakcję bo by miał highside'a (raczej?)


Chyba czy na pewno ?

Naprawde myslisz, ze w zlozeniu uderzyl w hamulce do oporu ? Ty chyba na motocyklu w zyciu nie siedziales !

Debile i tyle !

To, ze ladnei sie skladaja nie znaczy, ze potrafia jezdzic Droga nie tor !


pablo9321 napisał(a):Jak to możliwe,że będąc w pełnym złożeniu koleś hamuje i nie wywróci sie ?


Wszystko kwestia wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejetnosci dozowania sily nacisku klamki hamulca. o sprzegle nie wspomne. Nie radze Ci tego probowac czy powtarzac, bo mozesz sie zdziwic co sie stanie.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez lagiboy » 25/6/2014, 23:01

w 1:32 chłopak wysprzęglił. obroty spadły prędkość nieznacznie. Przy dużych pojemnościach jest dość mocne hamowanie silnikiem i wystarczy odpuścić gaz żeby motocykl zaczął całkiem sprawnie zwalniać. hamować można, tylko trzeba to robić z wyczuciem podpartym doświadczeniem. dobre opony plus ćwiczyć i myśleć - ot cała recepta...
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez baccari18 » 25/6/2014, 23:09

Nie wiem jak on sie nie wylozyl , ale rowno pod sufitem nie ma . Na zakretach wyprzedza pod ciaglej . Nigdy nie mysla ze z naprzeciwka ktos moze jechac tak samo jak oni . i masz czolowke .
..
baccari18
Świeżak
 
Posty: 199
Dołączył(a): 14/9/2013, 09:58

Postprzez Marsjanin » 25/6/2014, 23:17

Kontrola nad maszyną - świetna! Kontrola nad rozumem - niekoniecznie.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez Kaai » 27/6/2014, 16:30

andy7 napisał(a):
Kaai napisał(a):hebel do oporu (tył w tym przypadku chyba) i nie pozwolił, żeby koło złapało trakcję bo by miał highside'a (raczej?)


Chyba czy na pewno ?

Naprawde myslisz, ze w zlozeniu uderzyl w hamulce do oporu ? Ty chyba na motocyklu w zyciu nie siedziales !

Debile i tyle !

To, ze ladnei sie skladaja nie znaczy, ze potrafia jezdzic Droga nie tor !


pablo9321 napisał(a):Jak to możliwe,że będąc w pełnym złożeniu koleś hamuje i nie wywróci sie ?


Wszystko kwestia wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejetnosci dozowania sily nacisku klamki hamulca. o sprzegle nie wspomne. Nie radze Ci tego probowac czy powtarzac, bo mozesz sie zdziwic co sie stanie.

:wink:


przecież widać, że gość w 1:32 nie dodawał gazu (obroty spadały) a złapał uślizg tylnego koła. twoim zdaniem jak to zrobił, skoro nie hamował?
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez wrider » 2/7/2014, 11:18

Kaai napisał(a):
andy7 napisał(a):
Kaai napisał(a):hebel do oporu (tył w tym przypadku chyba) i nie pozwolił, żeby koło złapało trakcję bo by miał highside'a (raczej?)


Chyba czy na pewno ?

Naprawde myslisz, ze w zlozeniu uderzyl w hamulce do oporu ? Ty chyba na motocyklu w zyciu nie siedziales !

Debile i tyle !

To, ze ladnei sie skladaja nie znaczy, ze potrafia jezdzic Droga nie tor !


pablo9321 napisał(a):Jak to możliwe,że będąc w pełnym złożeniu koleś hamuje i nie wywróci sie ?


Wszystko kwestia wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejetnosci dozowania sily nacisku klamki hamulca. o sprzegle nie wspomne. Nie radze Ci tego probowac czy powtarzac, bo mozesz sie zdziwic co sie stanie.

:wink:


przecież widać, że gość w 1:32 nie dodawał gazu (obroty spadały) a złapał uślizg tylnego koła. twoim zdaniem jak to zrobił, skoro nie hamował?


Być może robił to tylnym heblem, ale na pewno nie tak jak mówisz hebel opór. Bo walnąłby ładnego lowside :shock: DO takich zabaw to trzeba mieć ładnie wyczutą maszynę i pewnie kilka gleb zaliczyć.(Przekozaczysz z tylnym lowside, za szybko odpuścisz highside).
Specjalistą nie jestem, ale widząc jak moto schodzi z obrotów, to mi to bardziej wygląda na użycie sprzęgła.
Co by nie było żeby tak jeździć to trzeba ćwiczyć, na początku lepiej na placu.
:twisted:
everything was free and everything was fast
Avatar użytkownika
wrider
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 20/1/2012, 21:45
Lokalizacja: WRA

Postprzez Kaai » 2/7/2014, 12:27

przy samym sprzęgle nie dostałby aż takiego ślizgu.

pisząc heble w opór miałem na myśli - do zerwania przyczepności.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez andy7 » 2/7/2014, 13:32

Kaai napisał(a):przy samym sprzęgle nie dostałby aż takiego ślizgu.


Kaii, tak z ciekawosci sie zapytam, skad wiesz ?



:wink: [/i]
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Kaai » 2/7/2014, 16:20

jedź z taką prędkością, zacznij się składać z wciśniętym sprzęgłem (albo potem je wcsiakj? nie wiem jak to sobie wyobrażasz).

po co się hamuje tyłem, co?:)
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez andy7 » 2/7/2014, 22:04

Kaai napisał(a):jedź z taką prędkością, zacznij się składać z wciśniętym sprzęgłem (albo potem je wcsiakj? nie wiem jak to sobie wyobrażasz).

po co się hamuje tyłem, co?:)


Kaii,

To Fizyka bedzie inna gdy wprowadzimy do niej prace silnika ? Podswiadomosc na pewno bezdie grala spora role, ale zlozenie dalej bedzie dzialalo bez wzgledu czy silnik bedzie pracowal czy tez nie. Kwestia zlozenia na sprzegle jak to nazwales zalezy tylko i wylacznie od umiejetnosci ridera.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez wrider » 2/7/2014, 22:12

Kaai napisał(a):jedź z taką prędkością, zacznij się składać z wciśniętym sprzęgłem (albo potem je wcsiakj? nie wiem jak to sobie wyobrażasz).

po co się hamuje tyłem, co?:)


Z calym szacunkiem malo wiesz, a sie madrzysz.
Poczytaj
www.supermoto.pl/2009/01/backing-it-in- ... e-slizgac/
everything was free and everything was fast
Avatar użytkownika
wrider
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 20/1/2012, 21:45
Lokalizacja: WRA

Postprzez andy7 » 2/7/2014, 22:39

wrider napisał(a):Z calym szacunkiem malo wiesz, a sie madrzysz.


To juz zostalo stwierdzone wczesniej .

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Sykopson » 3/7/2014, 08:19

Generalnie to że ktoś hamuje w zakręcie nie znaczy od razu że się wypierdzieli, w złożeniu można hamować normalnie, z tym że motocykl (jeśli nie przesadzimy i nie wyrżniemy) zaczyna się prostować przy hamowaniu i zamiast zwolnić w zakręcie (bo np. wjechaliśmy weń za szybko) często jeszcze bardziej pogarszamy sytuację i wywala nas na zewnętrzną/poza drogę. Inaczej sprawa ma się z tylnym heblem, teoretycznie lekkie obchodzenie się z nim może zacieśnić zakręt, nie wiem jak jest przy dużych predkościach bo to całkiem złożona technika, ale w gymkhanie jeśli uzywasz tylnego hebla to połowa skukcesu. Dohamowywać przodem też można w zakręcie ale z dużą dozą ostrożności.

Na zakonczenie powiem jedno, jeśli chłopek z filmika, był zmuszony do użycia hamulca w zakręcie i udało mu się go użyć nie wywalając się, to wcale nie znaczy że jest mega pro riderem, wręcz przeciwnie, jeśli uzył hampla w zakręcie tzn. że ch***wo wszedł w ten zakręt. Generalnie hamulca używasz przed zakrętem i ewentualnie jeśli łuk na to pozwala już częsciowo składając już motocykl wpadasz weń na hamulcu , potem caaały zakręt masz przejechać dodając gazu. :wink:
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez wrider » 3/7/2014, 10:54

Ta koleszka nie jest pro, on po prostu w zakrety nie umie wchodzic. Hah To co napisales to prawda, ale co innego prawidlowe pokonywanie zakretu, a co innego w sposob widowiskowy. Tak samo jak do hamowac przodem, a poleciec ladnie slidem. To drugie wymaga na pewno duzo wiekszego skilla i obycia z maszyna.
everything was free and everything was fast
Avatar użytkownika
wrider
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 20/1/2012, 21:45
Lokalizacja: WRA

Postprzez andy7 » 3/7/2014, 14:07

Sykopson

generalnie sie z Toba zgadzam, tyle, ze mi znane sa 3 szkoly pokonywa ia zakretow. I teraz nasowa sie pytanie, ktora ze szkol / technik jest ta non plus ultra ?

Jak ktos jest dobry w te klocki to w zaleznosci od danego zakretu bedzie uzywal metody / techniki ktora w danym momencie wyda mu sie odpowiednia, pytanie, czy inny spec sie z tym zgodzi ?

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Sykopson » 3/7/2014, 23:09

wrider napisał(a):To drugie wymaga na pewno duzo wiekszego skilla i obycia z maszyna.


Pewnie tak, ale dużo większego niż co, niż realnie szybkie przejechanie zakrętu? Nie wiem, nie mnie to oceniać, powiem tylko tyle że ja jestem zwolennikiem szybkiego i efektywnego przejeżdżania zakrętów, nie efektownego, bo na efekciarstwie traci się czas :D

andy myślę że zakręt zakrętowi nie równy i daną szkołę pokonywania zakrętu trzeba tęz umieć dopasować do danego zakrętu ;) Wiadomo że nawrotu na trasce gymkhanowej nie przejadę w ten sam sposób co dużą patelnie na Poznaniu i zupełnie inaczej też przejadę zakręt na Grota Roweckiego w Krakowie (przede wszystki wolniej :lol: )
:wink:
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez wrider » 4/7/2014, 10:36

Sykopson napisał(a):
wrider napisał(a):To drugie wymaga na pewno duzo wiekszego skilla i obycia z maszyna.


Pewnie tak, ale dużo większego niż co, niż realnie szybkie przejechanie zakrętu? Nie wiem, nie mnie to oceniać, powiem tylko tyle że ja jestem zwolennikiem szybkiego i efektywnego przejeżdżania zakrętów, nie efektownego, bo na efekciarstwie traci się czas :D

andy myślę że zakręt zakrętowi nie równy i daną szkołę pokonywania zakrętu trzeba tęz umieć dopasować do danego zakrętu ;) Wiadomo że nawrotu na trasce gymkhanowej nie przejadę w ten sam sposób co dużą patelnie na Poznaniu i zupełnie inaczej też przejadę zakręt na Grota Roweckiego w Krakowie (przede wszystki wolniej :lol: )
:wink:


Jedno nie wyklucza drugiego. Fajnie jest czasami zobaczyć jak ktoś w taki sposób panuje nad maszyną.
everything was free and everything was fast
Avatar użytkownika
wrider
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 20/1/2012, 21:45
Lokalizacja: WRA

Postprzez Sykopson » 4/7/2014, 13:47

To na pewno, fajnie jest też czasem samemu przesadzić z gazem na wyjściu, zwłaszcza jak się ma świeżą i dobrze wyczuwalną oponę :D
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr