Zobacz wątek - Motocykl do pracy, nauki i niedalekie wypady
NAS Analytics TAG

Motocykl do pracy, nauki i niedalekie wypady

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Motocykl do pracy, nauki i niedalekie wypady

Postprzez Pankiew » 19/6/2014, 14:56

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
Mogę napisać, że żadne bo na kursie uczą jak zdać a nie jak jeździć. Po za tym trochę na mz 250ts kiedyś jeździłem i kolega dał raz się przejechać R1 ale po jednym przejeździe nogi miałem miękkie i za ostre to... liczmy, że na niczym nie jeździłem bo od 6 lat na nic nie wsiadałem i całe nic pamiętam.
- Wiek, waga, wzrost,
24 Lata, 72Kg, 185cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Na co dzień będzie służył na dojazdy do pracy miastem, nauki i niedalekie trasy myślę, że około 200km max jak na początek. Będę jeździł sam. Nie tylko asfalt ale i jakieś boczne piaskowe drogi. Mieszkam w takim miejscu, że z jednej strony mam dużo dróg asfaltowych, a z drugiej lasy, piaszczyste drogi i dużo terenów pod crossy ale tam się nie zapuszczam.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Myślę, że mniej jak 10tys ale więcej jak ... 4tys? [km]
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Na tą chwilę będzie 8 tys na ciuchy i motocykl. Kupować chcę jakoś na koniec lipca, może sierpnia i wtedy powinienem mieć około 8 na motocykl i 2,5 na ciuchy. A jak poczekam to wiadomo, że jeszcze dojdzie.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Tyle ile będzie potrzeba.
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Podobają mi się najbardziej Turystyki. Z 500tek najbardziej podoba mi się Honda CB500 tylko tego mało się pojawia w mojej okolicy, przeważnie drożej niż inne z tej klasy. Ogólnie lubię z budowy takie bez plastików, bez owiewek i dużą lamą... ale to chyba na razie nie ma znaczenia bo wszyscy piszą, że z biegiem czasu może zmienić mi się gust.
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Na razie oglądałem się za mniejszymi i staram nie zwracać uwagi na większe, bo zaraz mi coś odbije. Z mniejszych jak pisałem Honda CB500 mi się podoba, a z większych tak jak wyżej pisałem.
Wyjątki to może Kawasaki Z750.

Generalnie tak. Zapewne większość odpisze, żeby skupić się na 500tkach. Sam kieruję się w tym kierunku, bo boję się na razie większych pojemności, zabić się jest łatwo nawet na małym motocyklu. Jednak... chciałem jechać oglądać z kolegą w tamtym tygodniu CB500f, kolega powiedział mi, że to nie ma sensu i żebym brał coś z 600tek (oczywiście nie pojechał ze mną oglądać). Na innym forum też mnie namawiają bym nie zawracał sobie głowy polecanymi na początek klasami tylko brał Fazera 600. Czy jest to dobry pomysł? Znalazłem na forum inne wątki i zdania były różne, oczywiście z przewagą na nie. Pewności do siebie nie mam, bo wiem, że wcześniej czy później zechcę odkręcić do końca (pewnie bym się pilnował jakiś czas, nie wiadomo tylko ile). Inne osoby z otoczenia narobiły mi jednak mętliku w głowie, a mam tak że nie lubię zmieniać rzeczy nabytych i sprzedawanie mnie tylko denerwuje, tylko tak mam nie tylko ja.
Pytanie jeszcze mam co do komisów. Dużo motocykli w internecie jest sprowadzanych z Francji i stoją w komisach, warto takie oglądać czy jednak dać sobie z nimi spokój i szukać tylko prywatnych osób?
Dziękuje i przepraszam za powtarzanie.
Pankiew
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8/8/2011, 17:47
Lokalizacja: Białystok/Klepacze


Postprzez Glenroy » 19/6/2014, 15:37

Skoro chcesz się wypuszczać czasami poza asfalt, to wszelkie szosówki typu GS, CB etc. lepiej odpuść. Nie twierdzę, że po jakiejś szutrówce czy polnej drodze nie pojadą, póki jest twardo, jest spoko, ale trafisz na miękką nawierzchnię, jakiś piach, czy coś, i moto da Ci wyraźnie do zrozumienia, że nie lubi takich tematów. Sam FZS-em muszę pokonać ~1000m szutrowej drogi zanim zobaczę asfalt, pierwsza sprawa, na kamykach opony dostają niezłe manto, druga sprawa, szczególnie latem, w okresie żniw, na drodze mam trochę piachu i przód już wyraźnie komunikuje, że ma deficyt przyczepności.

Na Twoim miejscu rozejrzał bym się za jakimś turystycznym enduro pokroju Hondy Transalp czy Yamahy Tenere.

Jeżeli już uprzesz się na szosówkę, to do klasy 500 możesz dorzucić jeszcze GSF600 Bandit, może jeszcze Kawasaki ZR-7. Fazer? Jeżeli nie czujesz się pewny, to FZS-a odpuść, bo niby do pewnego zakresu obrotów jest spokojny, ale w pewnym momencie pokazuje, że napędza go kastrat ze sporta i potrafi dość gwałtownie podnieść ciśnienie, dla kogoś bez doświadczenia może się to okazać pewną zgubą, jeżeli się nie czujesz, to nie ryzykuj, dla własnego bezpieczeństwa. A jeżeli rozglądałeś się za CB500, to śmiało możesz spojrzeć na Bandita bo nie ma między nimi jakiejś kolosalnej przepaści a Bandyta jest groźny głównie z nazwy :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez lagiboy » 19/6/2014, 19:00

jest jeszcze poczciwa Yamaha XJ600, możesz ją obejrzeć u jednego z forumowiczów na Youtube. viewtopic.php?t=88706
między CB500 a GSF600 jest jedna wielka przepaść - ciężar motocykla, którego na dobrą sprawę nie czuć w trakcie jazdy ale przy pchaniu, podnoszeniu jak pacnie już tak. Tenere jest wysoka, fajna na szutry ale chyba nie chciałbym nią jeździć po asfalcie. CB600 i CBF600 warte zainteresowania. coś z supermoto możesz popatrzeć jak XT660 od yamahy. V-stromem ponoć da się też wjechać w lekki teren.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Pankiew » 19/6/2014, 19:41

Dzięki za odpowiedzi. Z tych co podaliście to podoba mi się Transalp, tylko wydaje się jakiś duży i chyba za mocny na start. Ta XJ600 jest całkiem fajna ale tylko w wersji bez owiewki N z tego co doczytałem, podobają mi się takie w klasycznym stylu, tylko przeważnie widzę ogłoszenia o sprzedaży tej wersji z owiewką Diversion, a ta jakoś nie bardzo mi się podoba.
Co do jazdy w teren to właśnie też chciałbym jeździć co prawda po utwardzonych drogach ale dobrze piszecie o tym piasku, nigdy nic nie wiadomo. Koło domu do którego mam zamiar się przenieść w ciągu najbliższych 5 lat, mam drogę 3KM przez taki żwirowy gościniec, a potem długa asfaltowa krajowa szosa.
XT660 odpada po tym co poczytałem na szybko, ZR7 chyba też, za mocny będzie dla mnie na tą chwilę, nie ma co się śpieszyć.
Czyli mamy już jakąś jasność mniej więcej co do tego co mogę wybierać. Bandit skoro piszecie, że może być to też poczytam i pomyślę o nim.
Do schowka chowamy więc XJ600N, Bandita, Transalpa (ale to tak jak znalazłby się w dobrym stanie - co w moich rejonach będzie ciężkie) i może na koniec sezonu jak znajdzie się jakiś Fazer zadbany to przysiądę się i zobaczę jak to jeździ, wtedy może zmienię zdanie. Zostawię jeszcze na liście CB500 bo jak się podobała to nie ma co rezygnować z szukania.

Jak będziecie mieli coś do dodania to dodawajcie, na razie tylko wybieram wstępnie i próbuję ułożyć sobie w głowie co nie co.
Pankiew
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8/8/2011, 17:47
Lokalizacja: Białystok/Klepacze

Postprzez madcap » 19/6/2014, 20:25

trampek nie będzie za mocny, luzik.
w deseń trampka masz jeszcze klekota.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr