Zobacz wątek - Sprowadzenie trajki z Niemiec a rejestracja
NAS Analytics TAG

Sprowadzenie trajki z Niemiec a rejestracja

Przepisy, prawo
_________

Sprowadzenie trajki z Niemiec a rejestracja

Postprzez KangurPL » 15/6/2014, 10:53

Jako nowy forumowicz witam wszystkich.

A teraz do sedna:

Chcę kupić w Niemczech trajkę którą będę mógł jeździć z kat. B.
Jak sprawdzić w niemieckich dokumentach że pojazd zostanie w Polsce poprawnie zarejestrowany.
Czy wszystkie tralki w Polsce są rejestrowane jako rodzaj pojazdu-INNY, kat-SAM?
Także te produkowane fabrycznie?
kangurPL
KangurPL
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15/6/2014, 10:17
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez madcap » 15/6/2014, 11:46

co rozumiesz przez fabrycznie?
masówka, czy mała manufaktura robiąca po kilka/kilkanaście sztuk w roku i każda inna?
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez KangurPL » 15/6/2014, 12:42

Pisząc fabryczne miałem na myśli masówkę.
Wybiorę pewnie coś od mniejszych warsztatów ale najpierw muszę mieć rozeznanie w przepisach.
KangurPL
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15/6/2014, 10:17
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Fugu » 15/6/2014, 12:49

Sprawdz klase na ktora pojazd jest zarejestrowany (L3e, L5e, L6e).
L3e - motocykl
L5e - trajk
L6e - auto

Dosc dobrym znakiem, ze masz do czynienia z autem jest przednia tablica rejestracyjna, przyklad MP3 zarejestrowanego jako auto:

Obrazek

Tylko - poszukaj jak w polsce sa rejestrowane importy - byc moze po przekroczeniu granicy klasy sa nadawane ponownie.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 15/6/2014, 12:58

Fugu napisał(a):Dosc dobrym znakiem, ze masz do czynienia z autem jest przednia tablica rejestracyjna.


Fugu, nawet jezeli Trike zarejestrowany jest w Niemczech jako pojazd wielosladowy - Auto to nie musi miec z przodu numeru rejestracyjnego. Przynajmniej tak bylo. Ale tez musial bym to sprawdzic. Szczerze mowiac nie kumam dlaczego to Piagio go ma.

Rejstracje motocyklowe sa obecnie w Niemczech miejsze niz rejestracje wielosladow.

Autorowi tematu polecilbym sprawdzenie czy dana trike'a jest wyposazona w pasy bezpieczenstwa i zure ktora jest powyzej wysokosci glowy. te dwa warunki musza byc spelnione aby byla zerejestrowana w kategori Auto.

powodzenia w zakupie.

tu kilka propozycji

http://suchen.mobile.de/auto/search.htm ... tion=trike

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Fugu » 15/6/2014, 13:22

andy7 napisał(a): Szczerze mowiac nie kumam dlaczego to Piagio go ma.

§ 10 Abs. 5 FzV pkt. 5
...
(5) Kennzeichen müssen an der Vorder- und Rückseite des Kraftfahrzeugs vorhanden und fest angebracht sein. Bei einachsigen Zugmaschinen genügt die Anbringung an der Vorderseite, bei Anhängern und bei Krafträdern die Anbringung an deren Rückseite.
...

Jesli nie jest zarejestrowany na L3e (Kraftrad), nie jest przyczepa (Anhänger) albo jednoosiowym ciagnikiem (einachsigen Zugmaschinen), to musi miec tablice z przodu i stylu.

andy7 napisał(a): Rejstracje motocyklowe sa obecnie w Niemczech miejsze niz rejestracje wielosladow.


Troche mieszasz. Zarowno z obecnie, jak i wielosladami. Mam ci poszukac paragrafu?

andy7 napisał(a):Autorowi tematu polecilbym sprawdzenie czy dana trike'a jest wyposazona w pasy bezpieczenstwa i zure ktora jest powyzej wysokosci glowy


Pasy bezpieczenstwa nie sa zadnym wskaznikiem - MP3 nie ma, a moglo byc rejestrowane jako samochod, BMW C1 ma, a jest jednosladem.
Ostatnio edytowano 15/6/2014, 13:42 przez Fugu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez lagiboy » 15/6/2014, 13:34

czy auto musi mieć tablicę z przodu? musi, tylko nie określa się gdzie taka tablica ma być umieszczona jeśli nie ma miejsca konstrukcyjnego do jej umieszczenia. http://forumprawne.org/prawo-wykroczen/436639-umieszczenie-tablicy-rejestracyjnej-z-przodu.html (otwórz link)

tutaj bezpośredni link http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20030320262&type=1 (otwórz link)
załącznik nr5
strona 2123 lub 28 w tym dokumencie pdf
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez andy7 » 15/6/2014, 15:38

Fugu napisał(a):1. Jesli nie jest zarejestrowany na L3e (Kraftrad), nie jest przyczepa (Anhänger) albo jednoosiowym ciagnikiem (einachsigen Zugmaschinen), to musi miec tablice z przodu i stylu.

2. Troche mieszasz. Zarowno z obecnie, jak i wielosladami. Mam ci poszukac paragrafu?

3. Pasy bezpieczenstwa nie sa zadnym wskaznikiem - MP3 nie ma, a moglo byc rejestrowane jako samochod, BMW C1 ma, a jest jednosladem.


Zaczne moze od 2. mozesz wrzucic oblookmy.

1. i 2. Przeczytaj sobie co na to mowi Übergangsrecht - tzw. Besitzstandwahrung.

Mi niestety nie chce sie wertowac.

3. Znajomy ma MP3 500 cm i numer rej. ma tylko z tylu. Karegori PJ klasy A niema, jezdzi na kat. B.Jak wiec wytlumaczysz a co wazniejsze poprzesz to przepisami ?

Fugu

Od kiedy Kraftrad = Kraftfahrzeug ?

Wytlumaczysz mi fenomem dleczego to Piagio obok tego numeru z przodu niema ?

Zacytowales ladnie § 10 Abs.5 FzV , ale jak juz cos wstawiasz czy cytujesz, to warto przeczytac dalej, bo ten sam § Satz 6 Punkt 2 mowi, cytuje

2.bei zwei- oder dreirädrigen Kraftfahrzeugen den Anforderungen der Richtlinie 93/94/EWG des Rates vom 29. Oktober 1993 über die Anbringungsstelle des amtlichen Kennzeichens an der Rückseite von zweirädrigen oder dreirädrigen Kraftfahrzeugen (ABl. EG Nr. L 311 S. 83) in der jeweils geltenden Fassung und

Do tego dochodz jeszcze FeV §6 ( 1 )

•Klasse A:

– Krafträder (auch mit Beiwagen) mit einem Hubraum von mehr als 50 cm³ oder mit einer durch die Bauart bestimmten Höchstgeschwindigkeit von mehr als 45 km/h und

– dreirädrige Kraftfahrzeuge mit einer Leistung von mehr als 15 kW und dreirädrige Kraftfahrzeuge mit symmetrisch angeordneten Rädern und einem Hubraum von mehr als 50 cm³ bei Verbrennungsmotoren oder einer bauartbedingten Höchstgeschwindigkeit von mehr als 45 km/h und mit einer Leistung von mehr als 15 kW.

I tak jak wspomniales, o dopuszczeniu do ruchu decyduje Schlüsselnummer + § 76 FeV Übergangseech.

pozdro

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez KangurPL » 15/6/2014, 20:15

Dzieki za pomoc.
Już wiem jak rozpoznać kategorię, sprawdzę jeszcze w WK czy oni nie akceptują niemieckie klasy
KangurPL
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15/6/2014, 10:17
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Fugu » 15/6/2014, 20:39

andy7 napisał(a):Od kiedy Kraftrad = Kraftfahrzeug ?


Od zawsze, Kraftrad jest podgrupa KFZ: spojrz w Fahrzeug-Zulassungsverordnung - FZV §2 definiuje uzywane w nim slowa.
§ 2 Begriffsbestimmungen
Im Sinne dieser Verordnung ist oder sind

1.
Kraftfahrzeuge: nicht dauerhaft spurgeführte Landfahrzeuge, die durch Maschinenkraft bewegt werden;
......
9.
Krafträder: zweirädrige Kraftfahrzeuge mit oder ohne Beiwagen, mit einem Hubraum von mehr als 50 cm3 im Falle von Verbrennungsmotoren, und/oder mit einer bauartbedingten Höchstgeschwindigkeit von mehr als 45 km/h;


andy7 napisał(a):Wytlumaczysz mi fenomem dleczego to Piagio obok tego numeru z przodu niema ?

Jest zameldowany jako Kraftrad. Ten z rejestracja jest pewnie LT, bez rejestracji RL.

Troszke na temat MP3 w DE:

Der Abstand der Vorderräder wurde so gewählt, dass der MP3 mit geringen Modifikationen als einspuriges Kraftfahrzeug oder als mehrspuriges Kraftfahrzeug angemeldet werden kann. Werksseitig gab es ab 2006 die Varianten RL als Motorroller (125 RL, 250 RL und 400 RL) sowie die Variante LT (LT 250, LT 400 und LT 300 YOURBAN) als mehrspuriges Kraftfahrzeug ab 2009. Die LT-Version hat zusätzlich zu den Bremsgriffen ein Bremspedal, mit dem sich alle Räder bremsen lassen, anders angebrachte vordere Blinker und ein anderes vorderes Standlicht, um den gesetzlichen Bestimmungen für mehrspurige Kraftfahrzeuge zu genügen.


I tutaj wracamy do twojego znajomego: do prowadzenia wersji "mehrspurig" wystarcza kategoria B wydana przed styczniem 2013 (cytowany przez ciebie Besitzstandwahrung).

andy7 napisał(a):Zacytowales ladnie § 10 Abs.5 FzV , ale jak juz cos wstawiasz czy cytujesz, to warto przeczytac dalej, bo ten sam § Satz 6 Punkt 2 mowi, cytuje

2.bei zwei- oder dreirädrigen Kraftfahrzeugen den Anforderungen der Richtlinie 93/94/EWG des Rates vom 29. Oktober 1993 über die Anbringungsstelle des amtlichen Kennzeichens an der Rückseite von zweirädrigen oder dreirädrigen Kraftfahrzeugen (ABl. EG Nr. L 311 S. 83) in der jeweils geltenden Fassung und


Ten punkt mowi, ze mocowanie tylnych rejestracji na motocyklach i trajkach ma spelniac pewne normy (chodzi o ujednolicenie sposobu mocowania), nie ma w nim slowa o tablicach z przodu, nie ma tez slowa, ze nie ma byc tablicy z przodu. Calosc masz tutaj -> http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 526:DE:PDF

andy7 napisał(a):Do tego dochodz jeszcze FeV §6 ( 1 )


FeV - Fahrerlaubnis-Verordnung wyjasnia co mozesz prowadzic jakim prawem jazdy. Nie mowi nic na temat rejestracji - od tego jest FZV.

Besitzstandwahrung z grubsza ustanawia, ze jesli masz jakies uprawnienia to ich nie tracisz (dlatego tez w DE Trajki mozna prowadzic na B, jesli prawko zdobyles przed styczniem 2013). Na tej samej zasadzie przy wymianie "rozowego" prawka na plastik dostajesz mase wpisow przy ciezarowkach (rozowe upowaznia do 7.5t, plastikowe "B" tylko do 3.5t) .
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 15/6/2014, 21:35

Fugu napisał(a):1. Jest zameldowany jako Kraftrad. Ten z rejestracja jest pewnie LT, bez rejestracji RL.

2. Ten punkt mowi, ze mocowanie tylnych rejestracji na motocyklach i trajkach ma spelniac pewne normy (chodzi o ujednolicenie sposobu mocowania), nie ma w nim slowa o tablicach z przodu, nie ma tez slowa, ze nie ma byc tablicy z przodu.

3. Calosc masz tutaj -> http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 526:DE:PDF


1. Tak jak podalem kluczem jest Schlüsselzahl. I tylko ta / ten decyduje jako jaki pojazd bedzie zarejestrowany i jaka kat. PJ bezdiesz musial na nia posiadac wiec FEV jest tu rowniez kluczowe.

2. Nie mow mi prosze o czym mowi punkt, bo potrafie przeczytac a pisze wyraznie i nie myl prosze Anlage z Anhang - o technicznym mocowaniu, bo to zupelnie inna bajka. Pisze wyrazne, ze w przypadkach jednosladow i trzykolowcow talica rej. Jest umieszczana z tylu. I o przodzie nie bedzie ani slowa, bo przytwierdzana byc nie musi. Nie wiem kto w tym Piagio ta tablice z przodu tak przymocowal. Prawnie nie ma do tego potrzeby.
Niemieckie przepisy precyzuja dokladnie i niema tu furtki na interpretacje.

3. W podanej przez Ciebie Richtlinie nie doszukalem sie niczego co wskazywalo by na ilosc tablic rej.
Powtarzam wiec jeszcze raz

To czy od 19.01.13 pojazd bedzie zarejestrowany jako jednoslad czy jako wieloslad zalezy od Schlüsselzahl jaka uzyskal producent. Niezadko ta homologacja zalezy od uzytego w pojezdzie silnika ktory musi spelnic odpowiednie normy czystosci spalania a w jednosladach jest z tym duzo gorzej niz w wielosladach, to tak na marginesie.

Przyznaje tez, ze wczesniej nie wzialem Piagio pod uwage, bo nie o ten rodzaj pojazdu autorowi chodzilo.

pozdrawiam

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55



Powrót do Prawo



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr